Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,727
6,782
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Geçen gün girdim konuya, bir word sayfası açtım ve konuyu tekrar baştan aşağı okudum. Okumakla kalmadım nerde ne yapılmış, ne sorunlarla karşılaşılmış sayko gibi notlar çıkardım. İlerisi için baya sağlam bir dosya elde ettim kendime. Bu kadar emeğe tekrar saygılar, aldığım notlar içinde hakkını helal et abi :D
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Geçen gün girdim konuya, bir word sayfası açtım ve konuyu tekrar baştan aşağı okudum. Okumakla kalmadım nerde ne yapılmış, ne sorunlarla karşılaşılmış sayko gibi notlar çıkardım. İlerisi için baya sağlam bir dosya elde ettim kendime. Bu kadar emeğe tekrar saygılar, aldığım notlar içinde hakkını helal et abi :D
Estağfurullah, ne demek. Bu şekilde faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana.

Bu hafta büyük aksiyona girdik. 3 gündür dükkandayım :D

Cumaya yazılıma gidiyoruz, onları da halledeyim, detaylı bir güncelleme gelecek.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Güncel kaput altı görselimizi tearser olarak şuraya bırakalım. Şu an için işler iyi gidiyor. Bir kaç gün daha test sürüşlerine devam edip, sonrasında detaylı bir güncel çekeceğim.

9YGY78.jpg
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Evet, benim için beklediğimden biraz daha uzun süren bir yolculuğun da hemen hemen sonuna geldik. Gerçi işin büyük kısmını yaklaşık 1,5 ay önce bitirdim ama yazma fırsatım olmamıştı. bir de arada kalan ufak tefek eksikleri de hala kurcalıyorum, geç yazmamda bunun da etkisi var.

Hatırlayacak olursak, gt1446 turboyu takıp, yazılıma girişmiştik. Hem basınç hem de iat ve diğer araç sıcaklık değerleri olarak tatmin edici bir sonuç alamamıştık. O sebeple yazılım sürecine büyük bir ara verip, tespit edilen eksikleri tamamlamaya girişmiştim.

Öncelikle debriyaj baskısını oem Luk ile değiştirip, debriyajdaki kaçırma olayına kökten çözümü oluşturduk. Sonrasında ise, ömrünü tamamlamaya yaklaşan bujileri değiştirdim. Bir de diğer bakım sıvılarından falan bahsetmiyorum zaten. Bunların hepsini kısa süreli tanır oto ziyaretleriyle aralardaki günlerde hallettik.

Bunun yanı sıra, ilk net tespit, intercooler'ın yetmediğiydi. Aliex'ten universal 8,2lt lik cooler ı sipariş ettim. Araç üstündeki cooler ise 6,4lt'lik idi. Stock ise sadece 3,4lt gibi bir şeydi ama zaten ondan yıllar önce kurtulmuştuk.

Enjektör olarak da opel corsa opc ve insignia 1.6t gibi araçlarda kullanılan, sanırım 350cc'lik enjektörleri aldık (cc değerinde yanılıyor olabilirim, dileyen olursa oem numarasını atabilirim).

Son olarak da, gt1446 turbo üstündeki wastegate den oldukça kuşkuluyduk. Turbonun özellikle üstlerde basınç düşüşündeki en olası sorumlu olarak onu görüyorduk, o sebeple forge'un direkt gt1446 için ürettiği (fiat 500 abarth'da kullanılıyor) wastegate i aldık.

Evin oturma odasında çeyizim bir süre bekledi:
1.jpg


Akabinde yazın ortasındaki 1 haftalık yıllık izinimi komple arabayı toplamaya ayırdım ve tanır oto'yda 1 haftalık mesaimize başladık.

İlk olarak cooler ve enjektörden başladım. Enjekterler zatten plug & play mantığında olduğundan o iş kolaydı ve foto çekilecek bir detay bile göremedim doğrusu.

8,2lt lik cooler ise başlı başına bir hikaye. Eski 6,4lt lik cooler ile aynı genişlik ve en ölçülerine sahip bu cooler, yaklaşık olarak 3-4 satır daha yüksekti. İlk başta cooleri tampon içine hafif açılı yerleştirmeyi düşündüm ama olacak gibi değildi. Sonra komşu dükkandaki bir ustamızın yanıma gelip, radyatör ile darbe demiri arasına sığmaz mı bu dedi, ölçtük baktık, boşluk 7 cm, cooler ise 6,5cm kalınlığında, cuk oturdu yani. Bir de alttan ve üstten güzel kollar yaptık coolerı sabitlemeye, toplam 4 kol ile taş gibi yerine sabitlendi.

Üst kollar:
2.jpg


Alt kollar:
3.jpg


Bu da montaj sonrası cooler ve benim oğlan :)
4.jpg

Not: akşam üstü kreş çıkışında oğlanı dükkana yarım saatliğine falan getirip dedeyle oynamasını sağlıyordum. Babam da benim projeye daha bi motive oluyordu :p
Şaka bi yana, bizimki baya eline tornavida, anahtar alıp, arabanın sağına soluna sokup, araba üstünde tamircilik oynamaya baya meraklı :)

Bu da tampon takıldıktan sonraki görüntü:
5.jpg
 
Son düzenleme:

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Burada konuya bir parantez açıp, eski Fe-ka Turbo, yeni maslak turbo servisi Kadir usta ile yaptığım yazışmalar ve gt1446 nın revizyon serüvenini anlatacağım.

Bundan tahmini 3 ay önce çıkma olarak gt1446 yı kendilerinden 1 yıl garantili şekilde almıştım. Tabi bu garanti mevzusu sözlü idi, yazılı bir belge, fiş ve makbuz falan yok ortada.

İkinci faz yazılım işine girişmeden önce, dumb valfin oralarda biraz yağlanma olduğunu fark etmiştim. Haziran ayı son haftası komple yurt dışında olacağımdan, araba yatacaktı. Bu süreyi fırsat görerek, Kadir ustaya WhatsApp tan turbo milinden yağ kaçırıyor olabileceğini, turboyu söküp kendisine gönderirsem, garanti kapsamında kontrol edip edemeyeceğini sormuştum. Kendisi yazışmalarında her ne kadar tatlı dilli olsa da, daha önceki konuşmalarımıza ters şekilde ürüne garanti vermediğini söyledi. Yine istersen gönder bakayım dedi.

Tabi işin içinde gönülsüzlük olunca, o işe güvenmek hiç mümkün olmuyor ve bu sefer de en garanti yoldan gitmek istediğimden kendisine teşekkür edip, sohbeti kestim.

Ustayla yaptığım bu sohbetten yaklaşık 1 ay sonra intercoolerı sökerken de, eski cooler içinde bolca yağ görünce, turboyu söküp izmir'de tanıdığım bir turbo servisine götürdüm.

İzmirdeki turbo ustasıyla beraber turbonun emme ve ve egzoz taraflarını sökünce zaten mildeki boşluğu net şekilde gördük. Akabinde, turbo göbeği, mili ve pallerini komple değiştirdik. Bu noktada artık sorunsuzluğa odaklandığım için hybritleme gibi bir serüvene hiç girmedik, sadece orijinal parçaları kullandık.

Turbonun wastegate ini de ustadan test etmesini rica edince, stock wastegate in sadece 0,3 barda hareket etmeye başladığını gördük. Forge wastegate ise üstündeki sarı yayın hakkını vererek, 1 barda hareket ediyordu. Zaten bunun faydasını yazılım çalışmasına geçince stabil olarak basılan basınç şeklinde gördük.

Kısacası, çıkma alınan turboda bir risk olduğunu tabiki de net şekilde biliyordum ve bunu göz önüne alarak bu turboyu almıştım. Kaldı ki, geldiğim nokta da neredeyse sıfır bir turboya sahip oldum ve neredeyse sıfır turbonun yarı parasını verdim. Ama bu garanti süreci muhabbetini özellikle buradan paylaşmam gerekir diye düşündüm. Sonuçta hepimiz bir şekilde bu piyasada ticaretin içindeyiz, ticaret için de deneyim ve referans önemli şeyler.

Bu da revizyondan hemen önceki turbom olarak buraya not olsun:
6.jpg
 
Son düzenleme:

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
İşin devamında ise, turbomuzu forge wastegate ile beraber topladım, şöyle bir kaç şekilli foto bırakayım buraya:

7.jpg


8.jpg


Hatta fotolarda da görüldüğü üzere, intake borusunu bolca alüminyum bant ile sardım. Bu noktada arkadaşlarımın "fırına tavuk tavuk mu atıyon la" söylemini de not düşelim :D biraz fazla alüminyum yapmış olabilirim ama iat değerim harbi çok iyi, oraya da geleceğim.

Dumb valfimize ufak bir filtre taktım, bu çuf çuf seslerinin artmasına ve kapıt altında kalabalığın azalmasında büyük faydası oldu. Son olarak da oct'nin vakum hattını iptal edip, oraya bir krank filtresi taktım. Bu krank filtresinden sonra, oct gerçekten sadece pis yağ (karamel kıvamında) tutmaya başladı.
Oct'nin tuttuğu pis yağ:
9.jpg


Yaklaşık 1 ay kadar sonra da, OCT'nin girişini bağladığım krank havalandırmaki çek valf sistemini iptal ettim. Çünkü bu sistem emmeden gelen vakum + motor içinden gelen basınca göre krank havalandırmayı on/off yapıyordu. Malum, emmeye bir bağlantı olmadığından artık, söz konusu on/off yapısı çok sağlıklı çalışmıyor gibi gelmişti. Çünkü toplanan yağ miktarı azdı. Onu da iptal edince motor üstü şöyle oldu, foto biraz kötü kusura bakmayınız.
10.jpg


bir dumb valfin üstündeki filtreyi sonradan iptal edip, tekrardan boruları bağladım. Çünkü geçmişten olan borular içindeki bir miktar yağlanmadan dolayı, oradan devamlı bir miktar yağ motorun falan üstüne geliyordu. Titizliğimden ötürü 2 günde bir oraları silmekten bıktığımdan, eski siteme geri döndüm.

Arabayı topladıktan sonra, tabiki de soluğu Utku'nun yanında aldım. Ama tabi mekanik işleri uzadığından benim tatil bitmişti.

Ertesi hafta ben yurt dışındayken, arabayı utkuya bıraktım ve yazılımdaki son rütuşları yaptılar. Kendisine ve rsa ekibine, gösterdikleri emekten ve samimiyetten ötürü buradan tekrardan teşekkürü bir borç bilirim.

Son durumda araç;
3000 rpm 1,5 peak (eğime ve vitese göre 1,6 da olabiliyor)
4000 rpm'e kadar 1,4 bar
5000 rpm'e kadar 1,3 bar
5500 rpm'e kadar 1 bar
6000 rpm de ise 0,9 bar ile yürüyoruz.

5000 rpm üstü stabil 1,3 bar basmak konusunda mevcut stock egzantirikler en büyük dar boğaz gibi gözüküyor. Olur da bir gün üst kapak açarsak, belki ona da el atarım ama şimdilik kurcalamam.
Hatta kapak açasam da kurcalamam gibime geliyor, çok da abartmaya gerek yok sanki artık.

Ara hızlanmalar 3000 rpm den sonra baya atmo motor gibi çok lineer ve keyifli gidiyor, ama kısa vites oranı ve 5500rpm sonrası egzantirik konusundan ötürü top speed yine çok değişti diyemem.
 
Son düzenleme:

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Tabi şunu da unutmayalım, benim için en kritik konulardan birisi de arabanın ısınmaması ve özellikle pist gazlamasında stabil olabilmesi.

Mevcut setup ile, ortam sıcaklığı 30C kadar şken;
IAT 40-45C arası sabit oluyor
Motor sıcaklığı 80C civarı
Yağ sıcaklığı 90C civarı
EGT ise 650C civarı oluyor.

Araç güç olarak da tahmini 190-195hp civarı bir noktada şu an.

Tüm motor setupını özetlemek gerekirse;
K&N açık filtre ve custom intake kit
200 cell spor katalizör, 63mm düz boru ve stock son susturucu
Bonalume dumb valve
Forge wastegate
Gt1446 turbo
Motor içi stock olan 1.4 T-jet
8,2lt intercooler ve custom su sprey sistemi
Opel 1,6T motorun enjektörleri (sanırım 380cc oluyor)

Kokpitimiz şöyle:
11.jpg


Oem dışımız da böyle:
12.jpg


ama dışarıda ufak tefek dokunuşlar yapacağım, mekanikler bitince, insan kozmetiğe sarıyor gerçekten :D
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,851
26,177
5,720
Ankara
Marka
Skoda

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Son olarak da LPG işinden bahsedeyim.

Araç üstünde atiker beyin ve atikerin küçük regülatörü vardı. Regülatör yetmez diye direkt söküp, yerine yine Atiker'in 220KW'a kadar destekleyen SR06 regülatörünü taktım. Ama bu regülatör de yüksek manifold basıncı ve bu basınçtaki ani değişikliklerden dolayı stabil gaz basıncı sağlama konusunda yetersiz kaldı.

O sebeple Romano'nun turbo araçlar için özel ürettiği regülatörden aldım. Turbo regülatörü denen regülatörün en önemli yanı, manifold üzerinden aldığı basınçlı hava fazla geldiğinde, bunu tahliye edebilecek bir mekanizya sahip olması.

Taktığım Romano regülatör:
13.jpg


Araç üstündeki duruşu (biraz altlarda, sıkışık kaldı tabi)
IMG_20190806_124304.jpg


Regülatörden sonra basınç stabil oldu ama ayar yapmama rağmen hala olmadık şekilde missfire hataları veriyordu araba. O sebeple öncelikle bir set bobin yeniledim, bujiler yeniydi o sebeple onları ellemedim.

Bu da karşılaştığım missfire sayısını azalttı ama bitirmedi. O sebeple bir başka olası şüpheli olan LPG enjektörlerini de değiştirdim.
O arkadaşla da aşağıdaki gibi. Eski enjektörlerim her ne kadar prins kitleriyle beraber satılan OMVL marka olsa da çok çok da iyi bir enjektör olmadığını duyuyordum. O sebeple Romano üretimi olan Atiker Gold enjektörleri taktım.
14.jpg


Bu süreçte 1,5 ay kadar bolca benzin tükettim. Ve LPG parçalarına harcadığımdan fazla benzine fark verdim. Yani LPG her türlü ekonomik olarak kendini hızlıca amörti edecek inş. Son olarak da, bu süreçte bolca yaptığım LPG ayarından bir foto bırakayım, sol kenarda AFR sensörü, sağ koltukta bilgisayar, boş yolda gazlamaca.
WhatsApp Image 2019-08-22 at 13.13.02.jpeg


bugün öğlen yaptığım ayar ve sonrasındaki kısa test sürüşünde hiç missfire olmadı ve araç çok stabil çalıştı. Tabi daha detaylı test edip, ufaktan ince ayar yapmak daha gerekir.

Bir de, şunu belirteyim, T-jet motor yüksek avans ile çalışıyor, stock halinde bile avans çok yüksek, turbo büyütünce yazılımda avans kısmak gerekti.

Ve bu avans konusu memleketimizin benzinin gerçekten de kötü olduğunu bana öğretti. Pompa benzini ile aracı kullandığımda, bazen 5000 devir civarında araç basınç kısıyor, 0,2 bar kadar. O sebeple depoya etonol koyunca, bu kısma işi ortadan kalkıyor.

İşte bu noktada LPG'nin bana günlük kullanımda bir faydası da, yüksek oktanı sayesinde olacak gibi. Bugün yaptığım ayarda hiç benzin desteği olmadan ayar yaptım. ilk izlenimim hiç basınç kısması gibi bir durum olmuyor araçta. Tabi bunu da uzun vadeli görmem lazım.
 
Son düzenleme:

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Fotoğraflar sadece bendemi gözlükmüyor?
Bende de gözükmüyor maalesef.
Bikaç kez anasayfaya dönüp tekrar konuya dönünce düzeliyo bende. Yüklenen siteyle alakalı sanırım ben yandex e yükleyince oluyordu bende (forum sunucusuna yüklü gibi ama burdaki fotoğraflar)

fotoları hizliresim'e kaydettim. Sayfa güncelleyince hala gözükmüyorsa bana özelden yazın, fotoları forumun kendisine yükleyeyim.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım