Evet, benim için beklediğimden biraz daha uzun süren bir yolculuğun da hemen hemen sonuna geldik. Gerçi işin büyük kısmını yaklaşık 1,5 ay önce bitirdim ama yazma fırsatım olmamıştı. bir de arada kalan ufak tefek eksikleri de hala kurcalıyorum, geç yazmamda bunun da etkisi var.
Hatırlayacak olursak, gt1446 turboyu takıp, yazılıma girişmiştik. Hem basınç hem de iat ve diğer araç sıcaklık değerleri olarak tatmin edici bir sonuç alamamıştık. O sebeple yazılım sürecine büyük bir ara verip, tespit edilen eksikleri tamamlamaya girişmiştim.
Öncelikle debriyaj baskısını oem Luk ile değiştirip, debriyajdaki kaçırma olayına kökten çözümü oluşturduk. Sonrasında ise, ömrünü tamamlamaya yaklaşan bujileri değiştirdim. Bir de diğer bakım sıvılarından falan bahsetmiyorum zaten. Bunların hepsini kısa süreli tanır oto ziyaretleriyle aralardaki günlerde hallettik.
Bunun yanı sıra, ilk net tespit, intercooler'ın yetmediğiydi. Aliex'ten universal 8,2lt lik cooler ı sipariş ettim. Araç üstündeki cooler ise 6,4lt'lik idi. Stock ise sadece 3,4lt gibi bir şeydi ama zaten ondan yıllar önce kurtulmuştuk.
Enjektör olarak da opel corsa opc ve insignia 1.6t gibi araçlarda kullanılan, sanırım 350cc'lik enjektörleri aldık (cc değerinde yanılıyor olabilirim, dileyen olursa oem numarasını atabilirim).
Son olarak da, gt1446 turbo üstündeki wastegate den oldukça kuşkuluyduk. Turbonun özellikle üstlerde basınç düşüşündeki en olası sorumlu olarak onu görüyorduk, o sebeple forge'un direkt gt1446 için ürettiği (fiat 500 abarth'da kullanılıyor) wastegate i aldık.
Evin oturma odasında çeyizim bir süre bekledi:
Akabinde yazın ortasındaki 1 haftalık yıllık izinimi komple arabayı toplamaya ayırdım ve tanır oto'yda 1 haftalık mesaimize başladık.
İlk olarak cooler ve enjektörden başladım. Enjekterler zatten plug & play mantığında olduğundan o iş kolaydı ve foto çekilecek bir detay bile göremedim doğrusu.
8,2lt lik cooler ise başlı başına bir hikaye. Eski 6,4lt lik cooler ile aynı genişlik ve en ölçülerine sahip bu cooler, yaklaşık olarak 3-4 satır daha yüksekti. İlk başta cooleri tampon içine hafif açılı yerleştirmeyi düşündüm ama olacak gibi değildi. Sonra komşu dükkandaki bir ustamızın yanıma gelip, radyatör ile darbe demiri arasına sığmaz mı bu dedi, ölçtük baktık, boşluk 7 cm, cooler ise 6,5cm kalınlığında, cuk oturdu yani. Bir de alttan ve üstten güzel kollar yaptık coolerı sabitlemeye, toplam 4 kol ile taş gibi yerine sabitlendi.
Üst kollar:
Alt kollar:
Bu da montaj sonrası cooler ve benim oğlan
Not: akşam üstü kreş çıkışında oğlanı dükkana yarım saatliğine falan getirip dedeyle oynamasını sağlıyordum. Babam da benim projeye daha bi motive oluyordu
Şaka bi yana, bizimki baya eline tornavida, anahtar alıp, arabanın sağına soluna sokup, araba üstünde tamircilik oynamaya baya meraklı
Bu da tampon takıldıktan sonraki görüntü: