Teşekkürler şuan gözüküyor.Tüm fotoları şimdi siteye yükledim, bu şekilde kontrol eder misiniz bi?
Son olarak da LPG işinden bahsedeyim.
Araç üstünde atiker beyin ve atikerin küçük regülatörü vardı. Regülatör yetmez diye direkt söküp, yerine yine Atiker'in 220KW'a kadar destekleyen SR06 regülatörünü taktım. Ama bu regülatör de yüksek manifold basıncı ve bu basınçtaki ani değişikliklerden dolayı stabil gaz basıncı sağlama konusunda yetersiz kaldı.
O sebeple Romano'nun turbo araçlar için özel ürettiği regülatörden aldım. Turbo regülatörü denen regülatörün en önemli yanı, manifold üzerinden aldığı basınçlı hava fazla geldiğinde, bunu tahliye edebilecek bir mekanizya sahip olması.
Taktığım Romano regülatör:
Ekli dosyayı görüntüle 20286
Öncelikle 190-195 bg Mito için oldukça ciddi bir güç artık güç arttırımına gerek kalmamış gibi okudum.Kozmetik olaraksa her şey dört dörtlük gözüme tek takılan yer LPG göstergesinin yeri çok ortada duruyor, gizleyecek bir göz vs var mı, bilmiyorum.Kaputun altı ise evlere şenlik gerçekten mekanikerlerin bakıp bakıp kederleneceği-nasıl sökeceğim şimdi diyeceği- bir motor olmuş.Şimdi pist zamanlarını çok merak ediyorum.Elinize ve emeğinize sağlık.Sinan abi bir gazlayıp denese biz de izlesek fena olmaz sanki.Son olarak da LPG işinden bahsedeyim.
Araç üstünde atiker beyin ve atikerin küçük regülatörü vardı. Regülatör yetmez diye direkt söküp, yerine yine Atiker'in 220KW'a kadar destekleyen SR06 regülatörünü taktım. Ama bu regülatör de yüksek manifold basıncı ve bu basınçtaki ani değişikliklerden dolayı stabil gaz basıncı sağlama konusunda yetersiz kaldı.
O sebeple Romano'nun turbo araçlar için özel ürettiği regülatörden aldım. Turbo regülatörü denen regülatörün en önemli yanı, manifold üzerinden aldığı basınçlı hava fazla geldiğinde, bunu tahliye edebilecek bir mekanizya sahip olması.
Taktığım Romano regülatör:
Ekli dosyayı görüntüle 20286
Araç üstündeki duruşu (biraz altlarda, sıkışık kaldı tabi)
Ekli dosyayı görüntüle 20288
Regülatörden sonra basınç stabil oldu ama ayar yapmama rağmen hala olmadık şekilde missfire hataları veriyordu araba. O sebeple öncelikle bir set bobin yeniledim, bujiler yeniydi o sebeple onları ellemedim.
Bu da karşılaştığım missfire sayısını azalttı ama bitirmedi. O sebeple bir başka olası şüpheli olan LPG enjektörlerini de değiştirdim.
O arkadaşla da aşağıdaki gibi. Eski enjektörlerim her ne kadar prins kitleriyle beraber satılan OMVL marka olsa da çok çok da iyi bir enjektör olmadığını duyuyordum. O sebeple Romano üretimi olan Atiker Gold enjektörleri taktım.
Ekli dosyayı görüntüle 20289
Bu süreçte 1,5 ay kadar bolca benzin tükettim. Ve LPG parçalarına harcadığımdan fazla benzine fark verdim. Yani LPG her türlü ekonomik olarak kendini hızlıca amörti edecek inş. Son olarak da, bu süreçte bolca yaptığım LPG ayarından bir foto bırakayım, sol kenarda AFR sensörü, sağ koltukta bilgisayar, boş yolda gazlamaca.
Ekli dosyayı görüntüle 20290
bugün öğlen yaptığım ayar ve sonrasındaki kısa test sürüşünde hiç missfire olmadı ve araç çok stabil çalıştı. Tabi daha detaylı test edip, ufaktan ince ayar yapmak daha gerekir.
Bir de, şunu belirteyim, T-jet motor yüksek avans ile çalışıyor, stock halinde bile avans çok yüksek, turbo büyütünce yazılımda avans kısmak gerekti.
Ve bu avans konusu memleketimizin benzinin gerçekten de kötü olduğunu bana öğretti. Pompa benzini ile aracı kullandığımda, bazen 5000 devir civarında araç basınç kısıyor, 0,2 bar kadar. O sebeple depoya etonol koyunca, bu kısma işi ortadan kalkıyor.
İşte bu noktada LPG'nin bana günlük kullanımda bir faydası da, yüksek oktanı sayesinde olacak gibi. Bugün yaptığım ayarda hiç benzin desteği olmadan ayar yaptım. ilk izlenimim hiç basınç kısması gibi bir durum olmuyor araçta. Tabi bunu da uzun vadeli görmem lazım.
Tamam arabanın turbosu murbosu var icabında zenginlik getiriyor eyvallah da, yine de 11'in altına kadar düşen afr biraz sakat değil mi?Video sıcak yaz günlerinden kalma.
Hava sıcaklığı yaklaşık 32C, yani basınç özellikle 4000rpm den sonra olması gerekenden yaklaşık 0,2 bar kadar daha düşük. Daha doğrusu, hava 20C kadar iken araç 0,2 bar daha fazla basabiliyor üstlerde, neyse
En soldaki gösterge basınç saati, onun da üstünde afr var. 4. viteste basıyorum, yol hemen hemen düz. Aracın yürüyüşü afr'si devirlenme karakteri ve bastığı basınç konusunda fikir verecektir.
Zengin afr'den bir sıkıntı olmaz bro. Motor içinin soğutmasına yardımcı olur.Tamam arabanın turbosu murbosu var icabında zenginlik getiriyor eyvallah da, yine de 11'in altına kadar düşen afr biraz sakat değil mi?
Bende 10-10.5 gezebiliyor. Hatta obd'ye göre 7000 devir tam gazda 9.7Tamam arabanın turbosu murbosu var icabında zenginlik getiriyor eyvallah da, yine de 11'in altına kadar düşen afr biraz sakat değil mi?
Bayılıyorum böyle teknolojik arabalara. Ben bi dünya sensör takmak zorunda kaldım. Sorması ayıp, araç nedir?Bende 10-10.5 gezebiliyor. Hatta obd'ye göre 7000 devir tam gazda 9.7
Opel insignia 1.6 turbo. Fakat obd'den verilen afr muhtemelen hesaplanan afr, gerçeğiyle arasında ince bir fark olduğunu düşünüyorumBayılıyorum böyle teknolojik arabalara. Ben bi dünya sensör takmak zorunda kaldım. Sorması ayıp, araç nedir?
Video sıcak yaz günlerinden kalma.
Hava sıcaklığı yaklaşık 32C, yani basınç özellikle 4000rpm den sonra olması gerekenden yaklaşık 0,2 bar kadar daha düşük. Daha doğrusu, hava 20C kadar iken araç 0,2 bar daha fazla basabiliyor üstlerde, neyse
En soldaki gösterge basınç saati, onun da üstünde afr var. 4. viteste basıyorum, yol hemen hemen düz. Aracın yürüyüşü afr'si devirlenme karakteri ve bastığı basınç konusunda fikir verecektir.