Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Eline sağlık abi makine gittikçe ''hot'' olmaya başladı :D fotoğrafları telefonda görebiliyorum ama pc'de yüklenmedi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?
Son olarak da LPG işinden bahsedeyim.

Araç üstünde atiker beyin ve atikerin küçük regülatörü vardı. Regülatör yetmez diye direkt söküp, yerine yine Atiker'in 220KW'a kadar destekleyen SR06 regülatörünü taktım. Ama bu regülatör de yüksek manifold basıncı ve bu basınçtaki ani değişikliklerden dolayı stabil gaz basıncı sağlama konusunda yetersiz kaldı.

O sebeple Romano'nun turbo araçlar için özel ürettiği regülatörden aldım. Turbo regülatörü denen regülatörün en önemli yanı, manifold üzerinden aldığı basınçlı hava fazla geldiğinde, bunu tahliye edebilecek bir mekanizya sahip olması.

Taktığım Romano regülatör:
Ekli dosyayı görüntüle 20286

Aynısını ben de yaşadım.


67f1b290-9754-4cd1-8163-0dcba495db5b.jpg



Kaydın sonuna doğru MAP yükseliyor, yani turbo basıncı geliyor. Fakat regülatör basıncı bu sefer bir öncekindeki gibi 3.6 barlara gidemiyor. İşte o arada kendini misfire olarak hissettiriyor, bunu da her zaman yapmıyordu. Tabi regülatöre pek dalasım yok şu an için, "transient" manevraları biraz göz ardı edeceğiz ne yapalım :) Zaten fakir karışımdan kaynaklı problem oluşacaksa da o kadar kısa sürede oluşmaz.
 
Son olarak da LPG işinden bahsedeyim.

Araç üstünde atiker beyin ve atikerin küçük regülatörü vardı. Regülatör yetmez diye direkt söküp, yerine yine Atiker'in 220KW'a kadar destekleyen SR06 regülatörünü taktım. Ama bu regülatör de yüksek manifold basıncı ve bu basınçtaki ani değişikliklerden dolayı stabil gaz basıncı sağlama konusunda yetersiz kaldı.

O sebeple Romano'nun turbo araçlar için özel ürettiği regülatörden aldım. Turbo regülatörü denen regülatörün en önemli yanı, manifold üzerinden aldığı basınçlı hava fazla geldiğinde, bunu tahliye edebilecek bir mekanizya sahip olması.

Taktığım Romano regülatör:
Ekli dosyayı görüntüle 20286

Araç üstündeki duruşu (biraz altlarda, sıkışık kaldı tabi)
Ekli dosyayı görüntüle 20288

Regülatörden sonra basınç stabil oldu ama ayar yapmama rağmen hala olmadık şekilde missfire hataları veriyordu araba. O sebeple öncelikle bir set bobin yeniledim, bujiler yeniydi o sebeple onları ellemedim.

Bu da karşılaştığım missfire sayısını azalttı ama bitirmedi. O sebeple bir başka olası şüpheli olan LPG enjektörlerini de değiştirdim.
O arkadaşla da aşağıdaki gibi. Eski enjektörlerim her ne kadar prins kitleriyle beraber satılan OMVL marka olsa da çok çok da iyi bir enjektör olmadığını duyuyordum. O sebeple Romano üretimi olan Atiker Gold enjektörleri taktım.
Ekli dosyayı görüntüle 20289

Bu süreçte 1,5 ay kadar bolca benzin tükettim. Ve LPG parçalarına harcadığımdan fazla benzine fark verdim. Yani LPG her türlü ekonomik olarak kendini hızlıca amörti edecek inş. Son olarak da, bu süreçte bolca yaptığım LPG ayarından bir foto bırakayım, sol kenarda AFR sensörü, sağ koltukta bilgisayar, boş yolda gazlamaca.
Ekli dosyayı görüntüle 20290

bugün öğlen yaptığım ayar ve sonrasındaki kısa test sürüşünde hiç missfire olmadı ve araç çok stabil çalıştı. Tabi daha detaylı test edip, ufaktan ince ayar yapmak daha gerekir.

Bir de, şunu belirteyim, T-jet motor yüksek avans ile çalışıyor, stock halinde bile avans çok yüksek, turbo büyütünce yazılımda avans kısmak gerekti.

Ve bu avans konusu memleketimizin benzinin gerçekten de kötü olduğunu bana öğretti. Pompa benzini ile aracı kullandığımda, bazen 5000 devir civarında araç basınç kısıyor, 0,2 bar kadar. O sebeple depoya etonol koyunca, bu kısma işi ortadan kalkıyor.

İşte bu noktada LPG'nin bana günlük kullanımda bir faydası da, yüksek oktanı sayesinde olacak gibi. Bugün yaptığım ayarda hiç benzin desteği olmadan ayar yaptım. ilk izlenimim hiç basınç kısması gibi bir durum olmuyor araçta. Tabi bunu da uzun vadeli görmem lazım.
Öncelikle 190-195 bg Mito için oldukça ciddi bir güç artık güç arttırımına gerek kalmamış gibi okudum.Kozmetik olaraksa her şey dört dörtlük gözüme tek takılan yer LPG göstergesinin yeri çok ortada duruyor, gizleyecek bir göz vs var mı, bilmiyorum.Kaputun altı ise evlere şenlik gerçekten mekanikerlerin bakıp bakıp kederleneceği-nasıl sökeceğim şimdi diyeceği- bir motor olmuş.Şimdi pist zamanlarını çok merak ediyorum.Elinize ve emeğinize sağlık.Sinan abi bir gazlayıp denese biz de izlesek fena olmaz sanki.
 
Her şey bitince acayip boşluğa düşmüşsündür. Eline sağlık, her aşamada daha iyi işler çıkartıyosun ortaya :)

Yav bizde lineanın yazılımda çok sıkıntı yaşıyoruz, 160 civarlarında beygirde takıldık kaldık, levent uğraşıyo bakalım da umarım bişiler çıkarcak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Cussler
Arabanın ilk kez dış kozmetiğine el attım. Ön tamponda ufak tefek bir kaç çizik vardı. Onları yaptırırken, tampon alt kısmını da siyah boyattım. Tampona yapılan işlemler:

Screenshot_20190908_010550.jpg


Bir de ayna kapaklarını aynı siyaha boyattık.
IMG-20190907-WA0003.jpg


Farlar da parlatıldı:
IMG-20190907-WA0030.jpg



Araca yapışan cila işleminden sonraki görüntü:
IMG-20190907-WA0027.jpg


Ben de perşembe gününden beri yurt dışındayım, henüz arabayı canlı görmedim. İnş fotolardaki gibi zımba formatında beni karşılar.
 
Son bahar gelişini ilk kez bugün hissettirdi. Artık ömrünü tamamlamaya yakın olan semi slickler, hafif çiseleyen yağmurda biz bittik mesajını verdiler. Yarın normal yol lastiklerine geçiyorum.
Screenshot_20190913_083237.jpg
 
Video sıcak yaz günlerinden kalma.

Hava sıcaklığı yaklaşık 32C, yani basınç özellikle 4000rpm den sonra olması gerekenden yaklaşık 0,2 bar kadar daha düşük. Daha doğrusu, hava 20C kadar iken araç 0,2 bar daha fazla basabiliyor üstlerde, neyse :P

En soldaki gösterge basınç saati, onun da üstünde afr var. 4. viteste basıyorum, yol hemen hemen düz. Aracın yürüyüşü afr'si devirlenme karakteri ve bastığı basınç konusunda fikir verecektir.

 
Video sıcak yaz günlerinden kalma.

Hava sıcaklığı yaklaşık 32C, yani basınç özellikle 4000rpm den sonra olması gerekenden yaklaşık 0,2 bar kadar daha düşük. Daha doğrusu, hava 20C kadar iken araç 0,2 bar daha fazla basabiliyor üstlerde, neyse :p

En soldaki gösterge basınç saati, onun da üstünde afr var. 4. viteste basıyorum, yol hemen hemen düz. Aracın yürüyüşü afr'si devirlenme karakteri ve bastığı basınç konusunda fikir verecektir.

Tamam arabanın turbosu murbosu var icabında zenginlik getiriyor eyvallah da, yine de 11'in altına kadar düşen afr biraz sakat değil mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Tamam arabanın turbosu murbosu var icabında zenginlik getiriyor eyvallah da, yine de 11'in altına kadar düşen afr biraz sakat değil mi?
Zengin afr'den bir sıkıntı olmaz bro. Motor içinin soğutmasına yardımcı olur.

Araç stockken bile 6.000 rpm'e doğru afr'si 10 kayıyordu.

Bunun en büyük sebebi, t-jet motorun sıkıştırmasının yüksek olması ve memleketimizde kullanılan yakıtın oktanının düşük olması.

Örneğin, depoya etonol koyunca, oktan biraz toparlanıyor, o vakit afr bu kadar zengine kaymıyor, yaklaşık olarak 11'lerde tutunuyor.

Ama pompa benzininde iken, araç bir şekilde vuruntu falan algılayıp, işi riske atmamak adına kendini aşırı zengine çekiyor.

Bundan dolayı, evimde 30lt'lik bidonda etonolüm var :D Piste veya gazlamaya falan giderken E20 yapıp da gidiyorum. Bu videoda pompa benzini vardı. hatta video o kadar spontane çekilmişti ki, arada çocuk sesini bile duyabilirsiniz :P
 
Video sıcak yaz günlerinden kalma.

Hava sıcaklığı yaklaşık 32C, yani basınç özellikle 4000rpm den sonra olması gerekenden yaklaşık 0,2 bar kadar daha düşük. Daha doğrusu, hava 20C kadar iken araç 0,2 bar daha fazla basabiliyor üstlerde, neyse :p

En soldaki gösterge basınç saati, onun da üstünde afr var. 4. viteste basıyorum, yol hemen hemen düz. Aracın yürüyüşü afr'si devirlenme karakteri ve bastığı basınç konusunda fikir verecektir.


Baya stabil yürüyor, hayırlı olsun. Tjetler devir çevirmeyi gerçekten hiç sevmiyor. Bence pistte avantaj oluyor ama bu karakteri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan