Biraz uzun bir güncelleme olacak.
Turbo güncellemesini yapıp,yazılım işini finallediğimden beri araçta 2 adet sorun mevcuttu. bunlar minör mü yoksa majör mü karar veremiyordum.
- turbo borularının içinde yağlanma vardı, daha turboyu göbek, pal ve mil sıfır toplatıp taktığım ilk günlerden beri
- gazlarken 5000 devir civarı bazen anlık bir tutulma oluyordu
5000 devirdeki anlık tutulma konusunu çok kafama takmıyordum. Ta ki, bi akşam MiTo'cu arkadaşlarla arabaların durumunu görmek için roll'e çıkana kadar.
3. vites 80'den basıp 200'e kadar çıktığımız roll'de, benim araba ilk anda kafayı çıkarıyor ama o 5000 deki anlık tutma sebebiyle rakip araç rahatçana arayı açıyor. Her viteste aynı senaryo tekrarlandığından, QV'den güzel bir fark yiyordum.
Bu işin kök sebebini çözmek için yazılımcı arkadaşla çok kez log aldık. İlk endişemiz, aracın avans vurması ile ilgiliydi. Ama avans konusu çok stabil gittiğini gördük, en azından aracın kendine zarar verecek bir durumu yoktu.
İkinci olası şüpheli ise wastegate yayının sertliği. Forge'un WG'sini sarı yay ile kullanıyorum. WG'yi sıktıkça, bu takılma konusu daha sık karşıma çıkıyor. Şu an için Forge'un tüm yaylarının siparişini verdim, yakın vakitte gelecek, özellikle bir yumuşak yayı deneyip, sonucu görücez inş.
Bu tutulma konusunu incelerken, İzmir Pisti'nin açılışı geldi çattı. Track Turk eşliğinde open pit için kaydımı yaptırdım. Pistten hemen önceki akşam yine log almaya çıkmışken, araba ilk kez egzozdan duman attı, artık turbo ben gidiyorum demeye başlamıştı yani. Ama pist ücretini peşin vermiştim, sabahtan piste de gidilecek yani, zaten özlemişiz ortamı
Neyse, sabah, turbonun canı boğazınd aolduğu gerçeğini göz önünde bulunduraraktan, ilk seansa çıkıp, arabayı yavaş yavaş zorlamaya başladım. Tabi devamlı dikiz aynamı duman var mı diye kontrol ediyorum. Sanırım 4. turda beklenen oldu ve hemen akabinde arabayı soğutup içeri aldım.
O gün, sağolsun organizatörlere durumu açıklayınca, open pit anlaşmamı 10 tur polo'y çevirdik. Polo cup ile 10 tur gazladım, yeni pisti ilk kez böyle tanımış oldum.
O gün pistten çok pitte böyle zaman geçirdik Mito ile
Hemen aynı hafta içinde turboyu söküp, sadece 3 ay önce turbomu sıfırlayan tess turboya götürdüm. dedim ki durum böyle böyle...
Zaten turbonun egzoz tarafını elleyince, mildeki boşluk net şekilde görülüyordu. turbocumuz birazcık diz sürüse de, turboyu garanti kapsamında tekrardan sıfırladı.
Turboyu montajlayınca da, turonun aşırı peak atmaya başladığını gördüm. 1,5 bar olması gereken peak değeri, neredeyse 2 barı görüyordu.
Biraz konuyu kurcalayınca, wastegate'i yöneten N75 valfinin borularının ters takıldığını fark ettim. Onu düzeltince her şey normale döndü.
Bu işleri yaparken, bir de daha önce sipariş verdiğim short shiftimi de arabaya montajladı. Hemen akünün altında, şanzımanın üstünde vites kollarının bağlandığı parça değiştirildi. Vites geçişleri baya net ve kısa oldu, güzel oldu.
Bu da short shift'im:
Arabayı topladık, sağlam çalışır hale getirdik. Bu esnada ikinci open pit günümüz geldi çattı. 29 Ekim bayram gününde tam bir bayram havasında 57 aracın katılımı ile piste çıktık.
Bu sefer iyi gazladık ama
Toplam 4 seans ve yaklaşık 40 tur piste çıktım. Benim adıma günün en iyi süresi 1:19:809 oldu. Hedef 1:18:xxx idi ama hem lastikler bitti, hem de ben yorgunluktan bittim.
Pistin yeni hali baya bir teknik ve keyifli. öğrenilmesi gereken çok sayıda viraj var. Küçük ve kıvrak arabalar için avantajlı bir yapısı var pistin.
Yaptığım süre, 2.0 altı motora sahip araçlar arasında günün en iyi süresi oldu. Günün best time'ı ise Bursa'dan gelen leon cupra'sıyla Batuhan'ın oldu, o da 1:11:xx seviyesindeydi. Arabasının sağ koltuğuna 1 seans bindim, gerçekten dehşet gidiyor/dönüyor/duruyor. Tam bir hyper hatch.
Benim kamerada maalesef sıkıntı oldu ve sadece 1 seans kayıt alabildim. Onda da parlaklık sorunu oldu. Eldeki temiz süre çıkardığım turlardan birisini paylaşayım:
Video kalitesinden anlayacağınız üzere, ikinci el temiz bir action cam arıyorum
Bir de bitirdiğim ön lastiklerin gün sonunu şöyle göstereyim:
Son olarak, söylemesi ayıp, İzmir'de pistçi bir Alfacı tayfa yetiştirmeye başladık artık