Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

@stan hocam selam
bu reklamdan etkilenerek bir tasarım yaptım ben telefon kılıfı olarak yapmak için sipariş verdim ama nasıl görünecek gelmeden bir şey diyemiyorum. belki hoşuna gider diye ateşli Alfisti olduğunu bildiğimden seninle de paylaşayım dedim. Sloganı reklamdan biraz devşirerek yazdım :))
 

Ekli dosyalar

  • alfabaykus (2).jpg
    alfabaykus (2).jpg
    106.9 KB · Görüntüleme: 0
  • alfabaykus_dragon2 (2).jpg
    alfabaykus_dragon2 (2).jpg
    112.5 KB · Görüntüleme: 0
  • alfabaykus_dragon2.jpg
    alfabaykus_dragon2.jpg
    218.6 KB · Görüntüleme: 0
  • Capture12.JPG
    Capture12.JPG
    43.6 KB · Görüntüleme: 0
Dostum merhaba öncelikle maşallah aracın gerçekten çok güzel, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim tabiri caizse bir nefeste okudum yazılanları. Yeni bir mito kullanıcısı olarak bir sorum olacak, aracın ön panjur kromajlarından biri düşmüş, bunu nereden temin ederim fikriniz var mı? Tüm seti değiştirmek istemiyorum biraz fazla maliyetli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Dostum merhaba öncelikle maşallah aracın gerçekten çok güzel, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim tabiri caizse bir nefeste okudum yazılanları. Yeni bir mito kullanıcısı olarak bir sorum olacak, aracın ön panjur kromajlarından biri düşmüş, bunu nereden temin ederim fikriniz var mı? Tüm seti değiştirmek istemiyorum biraz fazla maliyetli.
hocam merhaba konuyu takip ediyordum şimdi gördüm sorunu. benim de bir sorum olacak sana. kırmızı deri koltuklu olan mito yu mu aldın ?
 
Dostum merhaba öncelikle maşallah aracın gerçekten çok güzel, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim tabiri caizse bir nefeste okudum yazılanları. Yeni bir mito kullanıcısı olarak bir sorum olacak, aracın ön panjur kromajlarından biri düşmüş, bunu nereden temin ederim fikriniz var mı? Tüm seti değiştirmek istemiyorum biraz fazla maliyetli.
Aracın hayırlı olsun öncelikle.

Scudetto'nun parçaları tek tek satılmıyor maalesef.

Tavsiyem, scudetto'yu söküp, bir fibercide falan siyah panjur şeklinde yeni bir scudetto hazırlayabilirsin. Karartma işlemini yapanlar genellik böyle yapıyorlar, sıfır almaktan çok daha ucuza gelecektir.

bahsettiğim panjur eklentisi yaklaşık olarak aşağıdaki gibi olacaktır.
12111_0.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: seyficn
@stan hocam selam
bu reklamdan etkilenerek bir tasarım yaptım ben telefon kılıfı olarak yapmak için sipariş verdim ama nasıl görünecek gelmeden bir şey diyemiyorum. belki hoşuna gider diye ateşli Alfisti olduğunu bildiğimden seninle de paylaşayım dedim. Sloganı reklamdan biraz devşirerek yazdım :))
Video çok gaza getirici. Çoluk çocuğun rızkını 4C yatırası geliyor insanın :D
 
Aracın hayırlı olsun öncelikle.

Scudetto'nun parçaları tek tek satılmıyor maalesef.

Tavsiyem, scudetto'yu söküp, bir fibercide falan siyah panjur şeklinde yeni bir scudetto hazırlayabilirsin. Karartma işlemini yapanlar genellik böyle yapıyorlar, sıfır almaktan çok daha ucuza gelecektir.

bahsettiğim panjur eklentisi yaklaşık olarak aşağıdaki gibi olacaktır.
Ekli dosyayı görüntüle 21371
Çok teşekkür ederim, mantıklı bir fikir. Deneyip sonuçları yazacağım buraya
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Merhaba hocam, hayır aracın rengi kırmızı ama koltuklar deri değil, 35 sfe plakalı olan.
Ben de gui den önce bir mito bakmıştım çok peşinde koştum galerici son dakika yamuk yaptı. Fiyat yükseltmeye kalktı verebilirdim ama kızıp almadım. o araçta vardı öyle bir sorun o mu acaba diye merak etmiştim. Çıkmacılara baktınız mı peki hocam ?
 
Ben de gui den önce bir mito bakmıştım çok peşinde koştum galerici son dakika yamuk yaptı. Fiyat yükseltmeye kalktı verebilirdim ama kızıp almadım. o araçta vardı öyle bir sorun o mu acaba diye merak etmiştim. Çıkmacılara baktınız mı peki hocam ?
Üstad ben aracı sahibinden aldım, galericilere uğramadı hiç böyle muhabbetler yaşamamak için. Bir tane çıkmacıda buldum komple ızgarayı, logo hasarlı o şekilde satmasına imkan yokken bana takımı bozuyorum deyip 100 tl fiyat çekti bir tek çıta için. Alfayedekte buldum logo dahil tüm set 260, logosuz tüm çıtalar ise 180 tl. Oradan alıp bendeki eksik olanı tamamlayacağım, kalanları da tanesi 20 tlden satarım diye düşünüyorum :)
 
Biraz uzun bir güncelleme olacak.

Turbo güncellemesini yapıp,yazılım işini finallediğimden beri araçta 2 adet sorun mevcuttu. bunlar minör mü yoksa majör mü karar veremiyordum.
  1. turbo borularının içinde yağlanma vardı, daha turboyu göbek, pal ve mil sıfır toplatıp taktığım ilk günlerden beri
  2. gazlarken 5000 devir civarı bazen anlık bir tutulma oluyordu
5000 devirdeki anlık tutulma konusunu çok kafama takmıyordum. Ta ki, bi akşam MiTo'cu arkadaşlarla arabaların durumunu görmek için roll'e çıkana kadar.
3. vites 80'den basıp 200'e kadar çıktığımız roll'de, benim araba ilk anda kafayı çıkarıyor ama o 5000 deki anlık tutma sebebiyle rakip araç rahatçana arayı açıyor. Her viteste aynı senaryo tekrarlandığından, QV'den güzel bir fark yiyordum.

Bu işin kök sebebini çözmek için yazılımcı arkadaşla çok kez log aldık. İlk endişemiz, aracın avans vurması ile ilgiliydi. Ama avans konusu çok stabil gittiğini gördük, en azından aracın kendine zarar verecek bir durumu yoktu.

İkinci olası şüpheli ise wastegate yayının sertliği. Forge'un WG'sini sarı yay ile kullanıyorum. WG'yi sıktıkça, bu takılma konusu daha sık karşıma çıkıyor. Şu an için Forge'un tüm yaylarının siparişini verdim, yakın vakitte gelecek, özellikle bir yumuşak yayı deneyip, sonucu görücez inş.

Bu tutulma konusunu incelerken, İzmir Pisti'nin açılışı geldi çattı. Track Turk eşliğinde open pit için kaydımı yaptırdım. Pistten hemen önceki akşam yine log almaya çıkmışken, araba ilk kez egzozdan duman attı, artık turbo ben gidiyorum demeye başlamıştı yani. Ama pist ücretini peşin vermiştim, sabahtan piste de gidilecek yani, zaten özlemişiz ortamı :D

Neyse, sabah, turbonun canı boğazınd aolduğu gerçeğini göz önünde bulunduraraktan, ilk seansa çıkıp, arabayı yavaş yavaş zorlamaya başladım. Tabi devamlı dikiz aynamı duman var mı diye kontrol ediyorum. Sanırım 4. turda beklenen oldu ve hemen akabinde arabayı soğutup içeri aldım.

O gün, sağolsun organizatörlere durumu açıklayınca, open pit anlaşmamı 10 tur polo'y çevirdik. Polo cup ile 10 tur gazladım, yeni pisti ilk kez böyle tanımış oldum.

O gün pistten çok pitte böyle zaman geçirdik Mito ile :P
IMG-20191012-WA0017.jpg

Hemen aynı hafta içinde turboyu söküp, sadece 3 ay önce turbomu sıfırlayan tess turboya götürdüm. dedim ki durum böyle böyle...

Zaten turbonun egzoz tarafını elleyince, mildeki boşluk net şekilde görülüyordu. turbocumuz birazcık diz sürüse de, turboyu garanti kapsamında tekrardan sıfırladı.

Turboyu montajlayınca da, turonun aşırı peak atmaya başladığını gördüm. 1,5 bar olması gereken peak değeri, neredeyse 2 barı görüyordu.

Biraz konuyu kurcalayınca, wastegate'i yöneten N75 valfinin borularının ters takıldığını fark ettim. Onu düzeltince her şey normale döndü.

Bu işleri yaparken, bir de daha önce sipariş verdiğim short shiftimi de arabaya montajladı. Hemen akünün altında, şanzımanın üstünde vites kollarının bağlandığı parça değiştirildi. Vites geçişleri baya net ve kısa oldu, güzel oldu.

Bu da short shift'im:
IMG_20191014_185322.jpg

Arabayı topladık, sağlam çalışır hale getirdik. Bu esnada ikinci open pit günümüz geldi çattı. 29 Ekim bayram gününde tam bir bayram havasında 57 aracın katılımı ile piste çıktık.

Bu sefer iyi gazladık ama :D

Toplam 4 seans ve yaklaşık 40 tur piste çıktım. Benim adıma günün en iyi süresi 1:19:809 oldu. Hedef 1:18:xxx idi ama hem lastikler bitti, hem de ben yorgunluktan bittim.

Pistin yeni hali baya bir teknik ve keyifli. öğrenilmesi gereken çok sayıda viraj var. Küçük ve kıvrak arabalar için avantajlı bir yapısı var pistin.

Yaptığım süre, 2.0 altı motora sahip araçlar arasında günün en iyi süresi oldu. Günün best time'ı ise Bursa'dan gelen leon cupra'sıyla Batuhan'ın oldu, o da 1:11:xx seviyesindeydi. Arabasının sağ koltuğuna 1 seans bindim, gerçekten dehşet gidiyor/dönüyor/duruyor. Tam bir hyper hatch.

Benim kamerada maalesef sıkıntı oldu ve sadece 1 seans kayıt alabildim. Onda da parlaklık sorunu oldu. Eldeki temiz süre çıkardığım turlardan birisini paylaşayım:


Video kalitesinden anlayacağınız üzere, ikinci el temiz bir action cam arıyorum :D

Bir de bitirdiğim ön lastiklerin gün sonunu şöyle göstereyim:
IMG_20191029_174455.jpg

Son olarak, söylemesi ayıp, İzmir'de pistçi bir Alfacı tayfa yetiştirmeye başladık artık :D
IMG-20191029-WA0069.jpg
 
@stan merhaba, daha önce araştırmış olma ihtimalini düşünerek soruyorum. Aracımda önceki sahibi tarafından taktırılan aux, usb, sd kart okuyucu vs. Olan bir aparat var ama seste bozulmalar oluyor. Malum radyo da kötü, bunlarla uğraşmadan ve orj görünümü bozmadan bir şeyler yapmak istiyorum. Resimdeki ekranı bulabileceğim bir yer var mı bildiğin?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2019-11-11-23-12-56-903_com.sahibinden.png
    Screenshot_2019-11-11-23-12-56-903_com.sahibinden.png
    701 KB · Görüntüleme: 0
Kanalıma hoşgeldiniz arkadaşlar :P

Uzun zaman oldu bir güncel çekip, mevcut durumu aktarayım dedim.

Son pist gününden sonra, lastikleri değişirken fark ettim, balatalar bitmiş!!!
Yepyeni taktığım, yolda max 2.000 km yaptığım ve pistte yaklaşık 30 tur attığım oem ferodo üretimi balatalar, baya baya bitmiş. Her ne kadar pistte tam performans çalışıp bana güvenlik açısından hiç riske atmasalar da, bittiler.

Geçmişte düz disk kullanırken bu şekilde hızlı bitme pistte dahi olmazdı.

Ama desenli diskler acımamış balataya, pistte bitirmişler arkadaşları.

Biten OEM ferodo üretimi balatalar:
fren.jpg

Arkadaş tavsiyesi üzerine ATE ceramic serisi balataya geçeceğim. yurt dışından sipariş ettik, haftalar oldu bekliyorum. Gelince takacağız onları. Şimdilik eskiden kalma trw balatalarla günlük kullanımda idare ediyorum.

Pist için ikinci set hafif jant arıyordum bayadır. Ama bijon aralığım 4x98 ve ET39 olduğu için uygun jant bir türlü bulamadım. ancak çok ciddi paralar verip direkt yurt dışından getirtmek lazımdı, o da beni maddi açıdan yorar doğrusu.

O sebeple, OEM janta yöneldim. Bir arkadaştan, kışlık lastikler için aldığı ve hiç kullanmadığı OEM alfa jantlarını satın aldım. Hemen tabi jantlara elimdeki KU36 semi slickleri takıp, şimdilik çatı arasına kaldırdım. Henüz hiç arabaya takmadım.
jant.jpg IMG_20191116_161820.jpg

Aslında ikinci set jant almamın amacı, daha dedike bir ralli veya pist lastiğini kullanmak içindi. Bunun için aramalarım devam ederken, NEO Motorsport (Corsa OPC'leri TPŞ'de yarıştıran ekip) takımının ilanını gördüm. onlardan 1 set 225 45 17 Fedima asfalt ralli lastiğini aldım. Bunları da henüz kullanma fırsatım olmadı, çatı arasında yerlerini aldılar şimdilik:) Pist performanlarını çok merak ediyorum.

IMG_20191130_123148.jpg
Lastik resimleri de hep bagaj manzaralı, hatta bagaj değil de, yatırılmış arka koltuk (corsa 1.7 dti panelvan spek :P)

Arabayı çok zorladığımda kaput altında dumb valve'in oralarda yağlanma oluyordu. İlk yorumum, turbonun tekrardan göbekten yağ emdiğine dair olmuştu ama sanırım işin aslı öyle değil.

Ben baya lanet olsun revizyonlu turboya deyip, sıfır turbo fiyatlarını araştırmıştım, 4-5 ₺ kadar gözden çıkarmıştım bile. Turbo siparişi vermeden önce, turbonun sorunlu olduğuna emin olalım diye turbonun egzoz ve emiş taraflarını söküp bir kontrol ettik hafta sonu. Turbo mili taş gibi yerinde duruyordu. Tabi bi dumur olduk, nereden geliyor lan bu yağ diye sinirler gerildi falan :D

Son olarak vardığım kanı, sanırım suçlu arkadaş karter havalandırma çıkışındaki (ki dumb valve'in hemen yanında) dandik bağlantı, fotosu aşağıda. Bu bağlantıyı ben yapmıştım ve ufak bir conta kullanmıştım. Belli ki yeterli olmuyormuş o conta arkadaş. Ona dün bolcana teflon sarıp, tekrar açısıyla ilgili ince bir ayar çektim. Bu sabah yaptığım deneme sürüşüne göre oralar oldukça temizdi, bir hafta böyle kullanayım, net şekilde belli olur artık.
Gerçi teflon bandın ömründen çok şüpheliyim. O sebeple oraya daha profesyonel bir çözüm arayışı içerisindeyim hala.
Screenshot_20191209_100117.jpg

Kaput altımızın kapaklı ve kapaksız 2 tane de fotosunu koyayım. Plastik kapağı devamlı kullanıyorum, sadece motorun sağına soluna bakarken söküyorum kendisini.
kaput altı Kapaklı.jpg kaput altı Kapaksız.jpg

Bir de tabi alfaların genel sıkıntısı olan bagaj kablolarından ben de nasibimi aldım. Gecen hafta bagaj kapağı kafasına göre arada çalışmamaya başlamıştı. İzolasyonunu sıyırınca zaten her şey ortaya çıktı. Sıkıntılı kablolara güzelce lehim ve bolca bez bant sararaktan derdimizi çözdük.
bagaj kabloları.jpg

Bu hafta bir de yazılıma ufak bir günceleme yapacağız. Havalar soğuduğundan iat ciddi düştü ve araba deliler gibi basınç basabilir oldu çevre koşulları sayesinde, sanki arabada meth kit var gibi IAT değerleri oluyor çünkü :D
Basınç fazla olunca, memleketimizin kalitesiz yakıtı ve t-jet motorumuzun yüksek sıkıştırma oranı bir araya gelince avans kısma durumu üst devirlerde oluyor, bu da araca hem olası zarar hem de ciddi yavaşlatıyor. Avansı engeleyecek şekilde belli bir kısımda basınç düşüreceğiz.

Sonrasında, balatalarımızın da gelmesiyle beraber yeni jant lastikleri pistte hayırlayacağız inş.
 
Arabaya yaklaşık 6 ay önce bi cila yaptırmıştım. Seramiği ise belki de 2 sene önce yaptırmıştım.

Zaten devamlı kullanılan, her hafta yıkanan arabada sermaik de ancak 1 - 1,5 yıl kadar iş yapıyor.

O sebeple, güncel durumda araba resmen hareli köydü. Bir de bir önceki tampon boyama işinde ustamız ton konusunda ufak bir hata yapmıştı. Bazı arkadaşlar arabaya bakıp, "senin bunu ruhsata çift renk olarak kaydettirmen lazım" falan diye dalga geçiyorlardı :D

Neyse, geçtiğimiz hafta iş için İtalya'daydım. Pazartesi sabah yola çıkmadan önce arabayı boyacıya teslim ettim. Hem tampon rengi düzeltildi, hem de 3M'in seramiği uygulandı. Fotodan çok belli olmuyor tabi ama fark efsane oldu. kılcal çizik gerçekten sıfır seviyesinde.

IMG_20191221_105337.jpg


İtalya'dayken gaza gelip, sağa sola süspansiyon seti sordum. Ama sevgili İtalyanlar, yaklaşık 400€'luk değeri olan Bilstein süspansiyon setine 700-900€ para isteyince, kendilerine sevgilerimi iletip, koşarak memlekete döndüm.

Bu hafta sonuna doğru güzel bir bakıma gireceğiz, balata, hidrolik, yağ, debriyaj merkezi, buji şeklinde.

Akabinde bir pist yapıcaz inş.
 
Arabaya yaklaşık 6 ay önce bi cila yaptırmıştım. Seramiği ise belki de 2 sene önce yaptırmıştım.

Zaten devamlı kullanılan, her hafta yıkanan arabada sermaik de ancak 1 - 1,5 yıl kadar iş yapıyor.

O sebeple, güncel durumda araba resmen hareli köydü. Bir de bir önceki tampon boyama işinde ustamız ton konusunda ufak bir hata yapmıştı. Bazı arkadaşlar arabaya bakıp, "senin bunu ruhsata çift renk olarak kaydettirmen lazım" falan diye dalga geçiyorlardı :D

Neyse, geçtiğimiz hafta iş için İtalya'daydım. Pazartesi sabah yola çıkmadan önce arabayı boyacıya teslim ettim. Hem tampon rengi düzeltildi, hem de 3M'in seramiği uygulandı. Fotodan çok belli olmuyor tabi ama fark efsane oldu. kılcal çizik gerçekten sıfır seviyesinde.

Ekli dosyayı görüntüle 22845

İtalya'dayken gaza gelip, sağa sola süspansiyon seti sordum. Ama sevgili İtalyanlar, yaklaşık 400€'luk değeri olan Bilstein süspansiyon setine 700-900€ para isteyince, kendilerine sevgilerimi iletip, koşarak memlekete döndüm.

Bu hafta sonuna doğru güzel bir bakıma gireceğiz, balata, hidrolik, yağ, debriyaj merkezi, buji şeklinde.

Akabinde bir pist yapıcaz inş.
40 sayfanın kırkıda dolu dolu Maşallah 🧿. İnsanın projeye girişesi geliyor :) (allahtan uzun süreli kullanmak için dizel aile sedanı aldık) Dıştan bakınca pek beklenmeyecek şekilde marifetli bir araç. Yapılan işlemler üzerinde kafa yorulmuş severek yapılmış işler. Özellikle arabanın günlük lpg ile normal kullanılıp hafta sonu pist setupla track daylere çıkması efsane. İtalya’ya kadar gidip parça almadan dönmek kötü olmuş. Projelerin devamını bekliyoruz. Makinaya Maşallah umarım uzun süre sıkıntısız binersiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve stan
40 sayfanın kırkıda dolu dolu Maşallah 🧿. İnsanın projeye girişesi geliyor :) (allahtan uzun süreli kullanmak için dizel aile sedanı aldık) Dıştan bakınca pek beklenmeyecek şekilde marifetli bir araç. Yapılan işlemler üzerinde kafa yorulmuş severek yapılmış işler. Özellikle arabanın günlük lpg ile normal kullanılıp hafta sonu pist setupla track daylere çıkması efsane. İtalya’ya kadar gidip parça almadan dönmek kötü olmuş. Projelerin devamını bekliyoruz. Makinaya Maşallah umarım uzun süre sıkıntısız binersiniz.
Çok teşekkür ederim.

3 yıl oluyor arabayı alalı, ilk yıl sakin geçmişti nispeten, ama diğer iki yıl çok dolu dolu oldu. Fırsat varsa, butür proje işlerini tavsiye ederim, güzel bir kaçış noktası oluyor günlük hayattan.

Son 6 ayda sanırım 4 kez İtalya'ya gittim, ama skor maalesef 4'te sıfır :( 2020'de daha verimli olacak seyahatlerimiz inş :D
 
Hafta içi arabaya biraz zaman ayirdim.

Bakımları yapıldı, ate ceramic balata taktik önlere, acayip iyiler, yakın zamanda ins pistte deneyeceğiz kendilerini.

Bir de kaput altını yap sökücü ile temizledim, kapaklı ve kapaksız iki foto bırakayım.

İnstada %75 ile kapaklı foto beğenildi, sanırım insanlar LPG enjektorlerinin göze batmasını sevmiyor.

IMG_20200102_114224.jpg
IMG_20200102_113425.jpg