Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Hafta içi arabaya biraz zaman ayirdim.

Bakımları yapıldı, ate ceramic balata taktik önlere, acayip iyiler, yakın zamanda ins pistte deneyeceğiz kendilerini.

Bir de kaput altını yap sökücü ile temizledim, kapaklı ve kapaksız iki foto bırakayım.

İnstada %75 ile kapaklı foto beğenildi, sanırım insanlar LPG enjektorlerinin göze batmasını sevmiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 22995
Ekli dosyayı görüntüle 22994
Bence LPG enjektörlerinden dolayı değil kapakla kule gergisisinin kırmızısının harmonisi ve bir de o plastik manifold çizgileri vs daha sportif ve hırçın gösteriyor ondan olabilir muhtemelen.

🧿 Maşallah
 
Son düzenleme:
Hafta içi arabaya biraz zaman ayirdim.

Bakımları yapıldı, ate ceramic balata taktik önlere, acayip iyiler, yakın zamanda ins pistte deneyeceğiz kendilerini.

Bir de kaput altını yap sökücü ile temizledim, kapaklı ve kapaksız iki foto bırakayım.

İnstada %75 ile kapaklı foto beğenildi, sanırım insanlar LPG enjektorlerinin göze batmasını sevmiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 22995
Ekli dosyayı görüntüle 22994

Direkt görünce aklıma geldi. Motor evinde yer açmak için akü bagaja gider mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bugun piste ciktik.

Hava yaklasik 10C kadardi ve pist cok tozluydu. Bolca tur attik pistte ama toz tabakasini tamamen kaldiramadik.

O sebeple yol tutusu cok dusuktu, sure gelmesi mumkun olmadi. Biz de keyif almaya baktik, soyle paylasayim videolari:


Bu da pist icin aldigim oem jantlarla goruntu:
VUeK6p.jpg

VUe2Cy.jpg
 
Dün yine pistteydik.

Her zamanki gibi hazrlıklar cumartesiden başladı. Bu sefer sadece lastik ve jant değişimi söz konusundu, aracın genel bakımları hep tamdı.

Daha önce Neo Motorsports'dan satın aldığım Fedima N/F Premium asfalt ralli lastiklerini araca taktım.
IMG_20200222_093541.jpgIMG_20200222_114501.jpg

Akabinde araba yıkanıp, paklandı:
IMG_20200222_115055.jpg

Lastiklerin performansını merak ediyordum, beklentim de büyüktü doğrusu.

Toplam 3 seans piste çıktım. Her seans 1 ısıtma, 5 hotlap, 1 soğutma şeklinde idi.

İlk seansda lastiklerin basınç konusunda emin olamadığımdan stock değerler olan önler 33psi, arkalar 30psi şeklinde denemelik çıktım. Seans bitip, kenarı geldiğimde ön tekerlerin basıncı 41 psi'a kadar çıkmıştı. Sıcak lastiklerde basınç 30 psi olacak şekilde ayarlayıp, piste tekrar çıktım.

Basıncın ayarlandığı ikinci seansta lastikler bir tık daha iyi gibi hissettirdi ama bu sefer de yine MiTo sahibi bir başka arkadaş seans içinde beni 2 kez bloklayınca, attığım hot lap'leri süre açısından yalan oldu. Hatta pek yapma taraftarı olmasam da, arkadaşı pist üzerinde viraj içinde geçtim.

Son seansta da 3. turdan itibaren egzoz tarafından bir kaçak duydum, arabayı riske etmemek için seansı yarıda kestim.

Tam olarak seanslarda istediğim performansı yakalayamayınca, süre de her seansta 1:22 geldi. bir de lastikleri doğru şekilde ısıtamadım, çalıştıramadım gibi de oldu. Süre olarak baya geriye düştüm yani.

Egzoz kaçak sesi de sonradan kendiliğinden kayboldu. Önümüzdeki günlerde arabaya detaylı tekrardan bir girişeceğiz, o zaman ona da detaylı bakacağız artık.

Bunlar da pist üstünden fotolar:
SAVE_20200224_110015.jpgSAVE_20200224_110027.jpgSAVE_20200224_110045.jpg

Kamera konumu sağ koltuk kafalığı, malesef çok başarılı bir açı olmadı ama İlk seansın tur videosunu da bırakayım:

bir de lastiklerin deseninden ötürü çok acayip bir yol sesi vardı. Sanki dişli sesi gibi. Onu da inta'ya attığım fly by videosundan az buçuk anlaşılıyor:

Tüm bunlar keyifli güzel de, pazar akşam üstü yol lastiklerine dönme ameleliği bana kalıyor tabi. Bu pist işleri pis işler, adamı yoran işler:
IMG_20200223_174123.jpgIMG_20200223_181712.jpgIMG_20200223_183350.jpg

Fren balatası olarak en son Ate Ceramic almıştım. Frenlerden çok memnun kaldım gerçekten. Performans tipi balata arayan herkese tavsiye ederim.
IMG_20200223_180210.jpg
 
Abi acayip dişli lastik, çok normal öyle ses çıkması :) benim ar1 ler bile nası uğultu yapıyo, inanılmaz. Seramik balatalardan memnun kaldığına sevindim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Karantina gunlerinde maluk zamanimiz cok, guncelleme yapayim.

Son bir yilda aracin yasindan dolayi yasadigim sorunlari yazayim:
  • Debriyaj alt merkezi bozuldu
  • Yag basinc sensoru bozuldu
  • Motor dustu!!! Evet yanlis duymadiniz, triger degisiminde motor kulaginin civatalari dogru torklanmadigi icin, yolcu tarafindaki motor kulaginin vidalari jilet gibi kesildi ve motor dustu. Yolda kaldim ve ilk cekici deneyimimizi yasadik. Bu arada, motor dusme durumu yanlis torklamadan dolayi mito ve punto grubunda malesef kronikmis. Ayni seyi yasayan 5 ornek daha duydum, ama motorum dustukten sonra duydum.
  • Turboyu, yurt disindan getirttigim yine ayni turbo ile degistim. Cunku eskinturbo borularin icini bilca yaga buluyordu. Benden size tavsiye, proje yaparken, gidi sifir turbo alin. Yoksa boyle sacma olaylarla cok ugrasirsiniz.
  • Sanziman rulmanlari bozuldu ve vites kolu ozellikle 5. Viteste gaza dokunma ile acayip sekilde oynamaya basladi.
Yukaridaki ilk 3 madde basimiza geleli cok oluyor ve hepsini hemen halletmistik. Turbo isini henuz gecen hafta hallettim. Arabanin ozellikle ust devirlerde bastigi basinc cok cok degisti. 6000 devirde 0,85 bar opan basinc 1 bara cikti. Bunca zamandir ust devir basinci icin bos islerle bogusuyormusum.

Sanziman rulmani icin ise, gecen yazdan beri sorun mevcuttu aslinda. Vites kolu 5. Viteste elimde coo afedersiniz tuhaf bir sey gibi oynuyordu, araba bana halleniyordu falan :P

Sonra, babama gosterdim durumu, dedi ki inemli degil, cozumu de kolay degil. Ses yapmadigi surece kalsin boyle.

Daha da sonra, mito wp grubunda bir arkadas su linki atti:

O an anladim ki, yeni bir kronigimiz daha varmis. Cozum net, isciligi cok ama parca maliyeti dusuk.

Babama linkteki aciklamalari anlattim falan. Dedi ki, zaten biliyodum :) Sagolsun, kendisi beni basindan savmak icin boyle devam et diye yapistirmis gecmis bana.

Neyse, corona durumundan dolayi dukkandaki is yuku de azaldigindan, bugun itibari ile araba dukkanda ve babam arabaya guzel sekilde daldi. İlk olarak sanziman indi, rulmanlar yenileniyor.

Bunun disinda, bitmeyen modifiye maceramizda siradaki konuk, eksantirik degisimi olacak.

1,4 t-jet motor icin genel olarak uygulanan, fiat'in 1,4 atmosferik motor eksantiriklerinden bulduk. Bu hafta eksantirikler de degisecek ve turbo spool u hem biraz daha alt devirlerde saglanacak hem de ust devirlerde daha da basinc gelecek falan.

Eksantirik degisecekken de tarihi yaklasan triger ve su pompasi da degisecek.
Eksantirik degisimi icin kulbutor kapaginin contasi yenilenecek. Bir de corona dan oturu fiat grubu hem.uretim hem de yedek parca sevkiyatlarini durdurdu. O sebeple olasi ihtiyac durumu icin bujilerden de siparis verdim, stogumu yaptim.

Son dokunusumuz ise suspansiyona ooacak. Koni'nin kirmizisi diye bilinen street amortisor setinden siparis gectim. Tahmini 1 haftaya onlar da gelir. Suspansiyon konusu malesef pahali, hem de cok pahali. Benim aldigim set nispeten makul fiyatli olsa da yine dise dokunur cinsten.
 
Motorda değişken sübap şeysinden var mıydı? Eğer varsa, onun için yazılımsal bir müdahale de yapılacak mı?
Degisken subab zamanlamasi yok. Bildigin karaduzen eksantirik yapisi var.

Montajdan sonra afr'de sapma olmaz ise, ki olmasini beklemiyorum, yazilimi ellemeden devam edecegiz.
 
Eksantirikler takildi, su pompasi degisti, triger ve v kayisi degisti, kulbutor kapagi icinde subab ayarini yapan lifterlar temizlendi falan.

İslemler yapilirken arabanin basinda duramadim, o sebeple cok foto cekemedim, kusura bakmayiniz.

Sadece egsantiriklerin neye benzedigi gostermek icin cikan egsantiriklerin fotosunu soyle birakayim:
uQHtDS.jpg


Yeni taktigimiz egsantirikler ile bunlar arasinda gozle gorulur bir fark yoktu. Ancak mm bazinda farklar mevcut.

Neyse, arabayi toplayinca kisa bir test surusune ciktik. Rolantide dalgalanma yoktu. Arabanin ayarlari tam oturmasi icin kisa denemede arabayi zorlamadim. Her sey stabil gozuktu.

Malum karantina devam, pek disari cikmiyorum. Ama arabayi alistirmak icin ara ara kisa suruslere cikarim, gozlemlerimi paylasmaya devam ederim.
 
Yaklaşık 2 hafta önce Gazella Racing sitesinden Koni turuncu amörtisör siparişi vermiştim.

Siparişi verirken, adres seçenekrinde Uganda bile varken, türkiye yoktu. Siteye mail attığımda, geçmişte bir kaç Türkiye gönderisinde alıcıların gümrük vergisini ödemek istemeyip, sıkıntı yaşadıklarını, bu sebeple Türkiye seçeneği kaldırdıklarını söylediler. Eğer gümrük vergisini benim ödeyeceğime dair söz verirsem, TR opsiyonunu açacakları şeklinde anlaşıp şiparişi verdim.

Neyse, akabinde öksürük şikayeti ile doktora gittim ve göğüs tomografisinde olası Covid-19 olduğum görüldü. Test yapıldı ve negatif çıktı ama yine de 14 gün boyunca ev karantinasında kaldım. Karantina dün itibari ile biterken (çok şükür hastalığı hafif şekilde atlattım), güzel bir rastlantı ile yine dün Koni'ler geldi.

Malum salgın durumundan dolayı bizim dükkanda da yoğunluk aşırı düştüğünden, amörtisörleri hemen aynı gün içinde takabildik.

İlk kutu açılışı:
hJHoc0.jpg


Montaj esnasından bir kare:
rietTl.jpg

Montajdan hemen sonra gazlamaya çıkıp denemeceler falan:
FmuoEZ.jpg

qAWuVc.jpg


İzlenimlerime gelirsek,

Henüz çok yeni tabi. Hatta yay montajında olğu gibi, amörtisör için de bir alışma süreci olduğundan bahsediliyor, ne kadar doğru emin olamadım.

Şu an turuncu Koni strt.t ve Vogtland 3,5cm yaylar (ki yaylar zaten uzun süredir vardı) ile arabanın özellikle hızlı geçilen tümsek, alfalt dalgalanması gibi şeylerden sonraki arabanın yere konması tek hamlede pufff şeklind eoluyor. Yani, araba sekmiyor. Keza, çukurköy dağ yolunda yaptığım denemede, ki bu yolda tırmanma yarışları falan yapılıyor, özellikle dar virajlarda araanın kafasını çok daha rahat şekilde içeriye yönlendirdiğini hissettim. Direksiyonla fazla savaşmama gerek kalmıyor.

Şehir içi konfor konusunda ise aman aman bir fark yok. Araba yine sert, yine sert :D Neyse ki seviyoruz bu hayatı, farz et ki... :P

Havalar biraz daha düzelsin, semi slick lastiklerle falan iyicene kamçılamak lazım hayvanı:)
 
Abi öncelikle çok geçmiş olsun. Yakınlarımızda duymak daha da garip oluyor ama çok şükür kolayca atlatmışsın şu virüsü.

Arabanın her yerinde olduğu gibi yine kalite kokan işlere devam ediyorsun. Bu gidişle yapılacak bir şey kalmayacak :D Eline sağlık, karşılığını aldığın işleri yapmak keyifli olsa gerek :)
 
Abi öncelikle çok geçmiş olsun. Yakınlarımızda duymak daha da garip oluyor ama çok şükür kolayca atlatmışsın şu virüsü.

Arabanın her yerinde olduğu gibi yine kalite kokan işlere devam ediyorsun. Bu gidişle yapılacak bir şey kalmayacak :D Eline sağlık, karşılığını aldığın işleri yapmak keyifli olsa gerek :)
Sağolasın Oğuzhan.

Dediğin gibi, bu işler önce merak, sonrasında da merak edilen şeyi deneyimleyip ondan keyif almaktan ibaret aslında.

Yapılacaklar bitmiyor bu arada :)

Radyatör tipi yağ soğutucu için siparişleri 2 gün önce geçtim. Orada baya bir custom işçilik olacak. Geldiğinde her şeyi paylaşacağım.

Bir de katalizörun oralardan zırıltı sesleri gelmeye başladı. Spor cat bir ihtimal sizlere ömür olmuş olabilir. Bir de denemiş olmak adına cat'ın yerine direkt DP yapmak için fanş ve envai çeşit boru siparişi de geçtim. Orada da bir aksiyonumuz olacak.

Water injection kit konusunda kendimce bir çözüm yaratma adına raştırmalarım mevcut. ama uygulayıp, uygulamama adına ikilemdeyim. Araştırmaya devam edeceğim o konuyu.
 
Bugun piste ciktik.

Hava yaklasik 10C kadardi ve pist cok tozluydu. Bolca tur attik pistte ama toz tabakasini tamamen kaldiramadik.

O sebeple yol tutusu cok dusuktu, sure gelmesi mumkun olmadi. Biz de keyif almaya baktik, soyle paylasayim videolari:


Bu da pist icin aldigim oem jantlarla goruntu:
VUeK6p.jpg

VUe2Cy.jpg
Abi araba baya iyiymiş ya şok oldum desem yeridir videoda, hiç öyle bi görüntüsü yoktu lastik sorununa rağmen çok iyi tutuyomuş Allah kaza vermesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan