Karantina gunlerinde maluk zamanimiz cok, guncelleme yapayim.
Son bir yilda aracin yasindan dolayi yasadigim sorunlari yazayim:
- Debriyaj alt merkezi bozuldu
- Yag basinc sensoru bozuldu
- Motor dustu!!! Evet yanlis duymadiniz, triger degisiminde motor kulaginin civatalari dogru torklanmadigi icin, yolcu tarafindaki motor kulaginin vidalari jilet gibi kesildi ve motor dustu. Yolda kaldim ve ilk cekici deneyimimizi yasadik. Bu arada, motor dusme durumu yanlis torklamadan dolayi mito ve punto grubunda malesef kronikmis. Ayni seyi yasayan 5 ornek daha duydum, ama motorum dustukten sonra duydum.
- Turboyu, yurt disindan getirttigim yine ayni turbo ile degistim. Cunku eskinturbo borularin icini bilca yaga buluyordu. Benden size tavsiye, proje yaparken, gidi sifir turbo alin. Yoksa boyle sacma olaylarla cok ugrasirsiniz.
- Sanziman rulmanlari bozuldu ve vites kolu ozellikle 5. Viteste gaza dokunma ile acayip sekilde oynamaya basladi.
Yukaridaki ilk 3 madde basimiza geleli cok oluyor ve hepsini hemen halletmistik. Turbo isini henuz gecen hafta hallettim. Arabanin ozellikle ust devirlerde bastigi basinc cok cok degisti. 6000 devirde 0,85 bar opan basinc 1 bara cikti. Bunca zamandir ust devir basinci icin bos islerle bogusuyormusum.
Sanziman rulmani icin ise, gecen yazdan beri sorun mevcuttu aslinda. Vites kolu 5. Viteste elimde coo afedersiniz tuhaf bir sey gibi oynuyordu, araba bana halleniyordu falan
Sonra, babama gosterdim durumu, dedi ki inemli degil, cozumu de kolay degil. Ses yapmadigi surece kalsin boyle.
Daha da sonra, mito wp grubunda bir arkadas su linki atti:
The ULTIMATE GUIDE to the infamous M32 gearbox. Learn everything about bearing failures in the M32 and M20 gearboxes - Causes, Symptoms & Repairs.
stillrunningstrong.com
O an anladim ki, yeni bir kronigimiz daha varmis. Cozum net, isciligi cok ama parca maliyeti dusuk.
Babama linkteki aciklamalari anlattim falan. Dedi ki, zaten biliyodum
Sagolsun, kendisi beni basindan savmak icin boyle devam et diye yapistirmis gecmis bana.
Neyse, corona durumundan dolayi dukkandaki is yuku de azaldigindan, bugun itibari ile araba dukkanda ve babam arabaya guzel sekilde daldi. İlk olarak sanziman indi, rulmanlar yenileniyor.
Bunun disinda, bitmeyen modifiye maceramizda siradaki konuk, eksantirik degisimi olacak.
1,4 t-jet motor icin genel olarak uygulanan, fiat'in 1,4 atmosferik motor eksantiriklerinden bulduk. Bu hafta eksantirikler de degisecek ve turbo spool u hem biraz daha alt devirlerde saglanacak hem de ust devirlerde daha da basinc gelecek falan.
Eksantirik degisecekken de tarihi yaklasan triger ve su pompasi da degisecek.
Eksantirik degisimi icin kulbutor kapaginin contasi yenilenecek. Bir de corona dan oturu fiat grubu hem.uretim hem de yedek parca sevkiyatlarini durdurdu. O sebeple olasi ihtiyac durumu icin bujilerden de siparis verdim, stogumu yaptim.
Son dokunusumuz ise suspansiyona ooacak. Koni'nin kirmizisi diye bilinen street amortisor setinden siparis gectim. Tahmini 1 haftaya onlar da gelir. Suspansiyon konusu malesef pahali, hem de cok pahali. Benim aldigim set nispeten makul fiyatli olsa da yine dise dokunur cinsten.