Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

3,5 yil once 68.000 km'de aldigim MiTo ile su an 173.000km'deyim. Bu sebeple MiTo'nun neredeyse tum kroniklerini birinci elden teceube ettim.

En son tecrubemiz de direksiyon tork aci sensoru oldu.

Arabaya sahip oldugum ilk gunlerden beri yaklasik ayda bir veya iki ayda bir olacak sekilde direksiyon hatasi aliyordum. Fakat bu hata ile direksiyonda sertlesme falan olmuyordu. Hata kodu da C100A, yani CAN haberlesme hatasi oluyordu. Kontak ac kapa ile gidiyordu bu hata. Yani, bu hata daha cok voltaj seviyesindeki oynamalar gibi durumlardan kaynakliydi. Suruse de direkt bir etkisi olmadigindan inemsiz olarak yorumlayip, bununla ilgili hic aksiyon almiyordum.

Ama bu durum yaklasik 5 ay once degisti. İlk kez sanirim aralik 2019'da direksiyon hatasi ile birlikte direksiyon da sertlesti. Bu hata araba rolantide calisirken, arac durur halde ve direksiyonu ceviriken olustu. Yani elektrikli direksiyon motoru tamamen devre disi kaliyordu. Arabanin direksiyonu tamamen kas gucu ile cevrilir duruma geliyordu.

Geliyor gelmekte olan deyip, hatanin sıklasmasini bekledim, ogun icin de aksiyon almadim.

Yaklasik 2 ay once tekrar benzer durumda hata ve direksyiyon sertlesmesi oldu. Yine daha onceki gibi kontak kapa ac ile duzeldi.

Fakat son uc haftadir, soz konusu hata haftada bir veya iki kez ortaya cikmaya basladi. Yine kontak ac kapa ile hata duzeliyordu. Ama artik isi sansa birakma zamani gecmisti. Arastirmaya basladim.

İlk is olarak, hata kodunu okudum, C1002. Yani tork aci sensor arizasi.

Soz konusu sensor, direksiyon kutusunda, asagida isaretli saft kisminin icinde:


Sensorun kendisi de yaklasik soyle bir sey:


Yurt disi forumlari falan arayinca, zaten bu is icin bir sektor olustugu ortaya cikti.

Almanya, hollanda ve ingilterede bu iste uzmanlasmis farkli garajlar ile mail ortaminda yazistim. Hepsi de, aci sensorunun degistirilerek sorunun cozuldugunu teyit ettiler. Ama sensoru degistikten sonra tork kalibrasyon konusu cok kritikti. Hollanda'daki adam, kesinlikle sensorun yetkili bir kisi tarafindan degistirilemeyecegini soyledi. Sensoru yenilenmis ve onlarin tarafinda kalibre edilmis bir direksiyon kutusunu 350€+kargo+vergi seklinde tarafima gonderebilecegini soyledi. Hatta benim cikacak olan direksiyon kutusunu ona gonderirsem, 100€ geri iade edecegini de belirtti.

İngilizler ise, dilersem aci sensorunu tek basina bana satacaklarini soyledi. Ama cok yuksek ihtimalle kalibrasyon konusunda sikinti yasayacaksin dedi. Bu sekilde bir kac musteride benzer durumlari yasamislar. O sebeple benim direksiyon kutumu sokup onlara gondermemi ve orada sensor yenilenip geri gonderecegini belirttiler.

Yine bazi sitelerde sensorun tek basina yaklasik 100 - 130€ civarina satildigini gordum.

Yukarida bahsettigim sitelerin bazi linklerini de soyle birakayim:

Gelelim bu isin Turkiye ayagina.
İlk danisdigim kisi tabiki de Sercan oldu. Kendisinden, aci sensorunun tek basina yedek parca olarak tanimli olup olmadigini sordum. Malesef Fiat acinsensorunu tek basina yedek parca olarak tanimlamadigini gorduk. Komple direksiyon kutusunun fiyati da 6500₺+kdv olarak cikti, belki bugun kurdan oturu daha da artmistir.

Bir de bu isi sanayide yaptigini iddia eden ustalar var. İzmir'de bu isin en cok adi bilineni 6. Sanayi'de Cavusoglu Oto elektrik. Onlarla konustugumda, sensoru yenisi ile degistirdiklerini ve fiyatin 1300₺ oldugunu soylediler.

Yine İzmir'de 3. Sanayide bir baska daha usta daha tavsiye edildi. Ona da gidip birebirde konustum. O da ayni fiyata sensoru degistirdigini soyledi. Ama bu usta malesef fazla despot idi. Sabah arabayi birakirsin, aksam alirsin. Kesinlikle dukkanda duramazsin, basimda adam istemem falan dedi. Yani, sanayinin bence en onemli avantajlarindan birisi, is yapilirken arabanin basinda durup, yapilan isi gozunle takip edebilmek. Usta benim adima olan bu avantaji sert sekilde red edince, tartismaya bile girmeden cektim gitti.

Neyse, bugun cavusoglu'na gidip islemi yaptik. Araba sokulup toplanirken arabanin basindaydim, hatta elemanlarla guzel guzel sohbet de ettik. Sadece direksiyon kitusunun saftinin sokulup, aci sensorunun montaj ve kalibrasyonunu meslek sirri olarak nitelendirdiklerinden o islemi ust katta yaptilar, ona sahit olamadim.

Sokme isleminden bazi fotolar:








Usta ile akabinde sohbet ettik baya, bu iste kalibrasyonun cok kritik oldugunu ve kalibrasyon icin kendi makinelerini kullandiklarini falan vurguladi.

Hatta, Enriko Alberti ile anlasmalari oldugunu, oradaki musteriler komple direksiyon kutusu degistirmek istemediginde, aci degisimi icin kendilerine direksiyon kutusunun gonderildigini belirtti.

Ayrica parca 6 ay garantili.
Umarim ki arizayi tekrar en azindan bir kac yil bounca yasamam.

Cunku usta da yaptigi isleme omur boyu gider seklinde bir cozum olmadigini vurguluyor. Cunku bu sensor bir potansiyometre mantiginda calisiyor. Yani iki farkli kontak devamli birbirine surtuyor ve uzun vadede arizanin sebebi de bu kontaklarin bozulmasi oluyor.

Bu isin tam olarak olup olmadigini zaman gosterecek, bundan sonrasi icin hayirlisi bakalim.
 
Bir de, hazir 6. sanayiye kadar gitmisken gecen sene direksiyonu kaplattigim Emek Oto Doseme'ye tekrar ugradim. Uzun zamandir aklimdaki vites ve el fren korugunu alcantara yapma isini hallettik.

Adamalarin isciligi hem cok iyi hem de fiyatlari cok makul, tavsiye ederim.




 
Potansiyometre aşınması deyince aklıma geldi. Volvonun eski modellerinde elektronik gaz kelebeğinin potansiyometresi zamanla aşınıp arıza vermesiyle meşhurdur. Kanada'da xemodex diye bir firma bu pozisyon sensörünün temassız çalışan versiyonunu geliştirdi ve satıyor. Gaz kelebeğini bu parçayla revize ettiğinizde bir daha ömür boyu problem yaşamıyorsunuz. Bu tür bir ürün geliştirilse aslında çok makbule geçer alfa kullanıcıları için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Potansiyometre aşınması deyince aklıma geldi. Volvonun eski modellerinde elektronik gaz kelebeğinin potansiyometresi zamanla aşınıp arıza vermesiyle meşhurdur. Kanada'da xemodex diye bir firma bu pozisyon sensörünün temassız çalışan versiyonunu geliştirdi ve satıyor. Gaz kelebeğini bu parçayla revize ettiğinizde bir daha ömür boyu problem yaşamıyorsunuz. Bu tür bir ürün geliştirilse aslında çok makbule geçer alfa kullanıcıları için.
Birebir ayni konuyu dun usta ile de konustuk. Ustanin cevabi, manyetik tip bir sensor piyasaya surulurse bizim isler biter, oldu :)
 
Öncelikle çok geçmiş olsun, ben havaalanında çalıştığım için test yaptırmadım ama bende evde karantinada kendi çabalarım ile atlattığımı düşünüyorum. Nefes darlığı falan yaşamadım ama inanılmaz bir kas ağrısı, tad kaybı ve koku kaybı yaşadım belirtilere bakarsak atlattım diye düşünüyorum. Mito'ya çok hayran bir insanım arkadaşımda var kırmızı distinctive 68K km de çok tatlı bir araba bu konuyu okudukça keyifleniyorum, emeklerinize sağlık gerçekten 😍😍 Ben her arabamda coilover kullandım Koni amortisörler aklımın bir köşesini tırmalıyor hep öneriyor musunuz ? Gümrük maliyeti ne kadar oldu acaba ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve stan
Öncelikle çok geçmiş olsun, ben havaalanında çalıştığım için test yaptırmadım ama bende evde karantinada kendi çabalarım ile atlattığımı düşünüyorum. Nefes darlığı falan yaşamadım ama inanılmaz bir kas ağrısı, tad kaybı ve koku kaybı yaşadım belirtilere bakarsak atlattım diye düşünüyorum. Mito'ya çok hayran bir insanım arkadaşımda var kırmızı distinctive 68K km de çok tatlı bir araba bu konuyu okudukça keyifleniyorum, emeklerinize sağlık gerçekten 😍😍 Ben her arabamda coilover kullandım Koni amortisörler aklımın bir köşesini tırmalıyor hep öneriyor musunuz ? Gümrük maliyeti ne kadar oldu acaba ?
İyi dileklerin icin tesekkurler

Yukseklik ayari ile arabayi iyicene yere yaklastirma gibi bir amacin yoksa koni ise yariyor. Su an arabanin tepkileri cok daha oturdu. Artik direksiyon ile cok daha az savasiyorum. Performansli kullanimda arabanin hoplamalari, ziplamalarincok daha kontrollu ve guven verici oldu. Ama konforda bir degisiklik yok.

Maliyet olarak da 4 amortisor satis fiyati 250€ idi, kargo da 85€. Satis fiyatinin %18i kadar vergi odedim. Yaklasik 1,5 haftada ingiltereden bana ulasti.
 

Su posttaki ilk fotoda koltuk kumasindaki dalgalanmalar cok gozume batti.

Bu hafta sonu karantina icin yazliga geldik. Burada kapi onunde arabada her turlu aksiyonu yapmak mumkun.

O sebeple, annemin zamaninda 100₺ ye a101'den aldigi dandik hali yikama makinesi yardimima yetisti. Yaklasik 1 yildir cati arasinda suran makinenin tabi hortumlari falan tikanmisti. İlk etapta onu acip guzelce bir bakimini yaptik, sonra makine canavar gibi calisti. Makinemiz ne kadar ucuz olsa da, deterjanda paraya kiydik, zengin ev hanimlarinin tercihi kosla hali yikama detalerjanini kullandik :P

Surucu koltugunu 5 kez,
Sag koltugu 4 kez,
Arka koltugu 3 kez,
Yer dosemelerini ve paspaslari 2'şer kez su sıkıp cektirince ancak koltuklar kendine geldi.

Temizlik esnasindan bir kac foto:




Surucu koltugunu ilk kez su cektirirken cikan kir:


Ve sonuc:


Son olarak kaputu acip, ustun koru bir temizlik yaptim:
 
İki seti semi slick, bir seti asfalt rali ve bir seti de 4 mevsim olmak uzere toplam 4 set lastigim vardi ama gunluk kullanmalik, yolda viraj kasinca keyif verecek bir yaz lastiğim yoktu.

Michelin PS4 ile Goodyear Asym 5 arasinda kaldim. PS4 gecmiate kullandigim ve guzel oldundan emin oldugum bir lastikti. Ama Aysm 5 icin de hep guzel seyler soyleniyordu.

Son olarak bir de @sinan a danistim, o da asym 5'in iyi oldugunu teyitleyince secimimiz Goodyear'dan yana oldu. Hem de PS4'e gore toplamda 300₺ daha az odedim.

4 mevsim lastiklerim sokulurken (turuncu amortisor detayi goz aliyor )


Ve Goodyear Asym5


Biraz kullandiktan sonra yorumlarimi tekrar paylasirim.
 
Yine bir karantina gunu, yine yazlikta kapi onunde modifikcilik.

Hatirlayanlar vardir, daha onceden arabaya kendi tasarimim diyebilecegim bir intercooler su sprey sistemi kurmustum. Kis boyunca bunu hic kullanmamistim ama havalarin isinmasi ile tekrar ihtiyac haline geldi.

Bu sistemin en buyuk eksigi, mevcut nozullarinin noktasal sekilde su firlattigindan intercoolerda islanan alanin cok kisitli kalmasi idi.

Gecen hafta bu konuya tekrar odaklanip internet arastirmasina basladim. Seralarda kullanilan spreyleme nozullarin ise yarayabilecegine yorum getirip siparisi vermistim. Gelen nozullar su sekilde:


İse baslamak icin oncelikle yerde calismak adina guzelce beyaz bir carsaf serdim. Ama tabi is sonunda beyazlik falan kalmadi, her yer les oldu.


Ciragimiz ise basimizdan eksik olmadi hic sagolsun :) Ara ara aletlerimi alip kacsa da, bir isime yaramasa da kendisi, araba islerine isitma calismalarimiz hiz kesmiyor.


Neyse, nozullari denemelik taktim, depoya suyu doldurup denemek icin teypin ust kismindaki salteri actim.... ve su gelmedi.
Motor calisiyordu, cunku sesi geliyordu. Ama kontrol icin motoru sokmek adina ise koyuldum. Motor da tamponun icinde zor bir noktada oldugundan, fren sogutma kanali, hava filtresi ve tum cold air intake sitemi ve oct'yi sokmek gerekti. (Kucuk arabanin kaput alti dolu olunca iscilik ciddi zor olabiliyor)

Motoru sokince tespit hemen ortaya cikti. Motor elektriksel olarak saglamdi ve saft donuyordu. Ama plastik pervanenin gobegi yenmis, saftin uzerinde bosta duruyordu. Onu hemen yapistirici ile sabitledim ve deneme icin yerine geri taktim. Ama bu sefer de su gelmiyordu. Tekrar sokunce, motorun girisindeki filtrenin tikandigini o sebeple yeterince su cekemedigini gordum. O sebeple filtreyi iptal edip tekrar taktim, bu sefer bingoooo.



Biraz nozullar damlama yapsa da, spray etkisini yakalamistim bu sefer. Intercooler'in cok buyuk alani islaniyordu artik. Hizli giderken, o damlayan kisim da bir sekilde cooler'a gelir diye tahmin ediyorum.

Tum is boyunca bu sekilde yerlerdeydim:


Sonunda nozullarin durusu da soyle oldu:


Malum sokaga cikma yasagindan oturu yol testi yapamadim. Ama iat'de bir tik da olsa fark olacagini umuyorum.
 
Yine bir karantina gunu, yine yazlikta kapi onunde modifikcilik.

Hatirlayanlar vardir, daha onceden arabaya kendi tasarimim diyebilecegim bir intercooler su sprey sistemi kurmustum. Kis boyunca bunu hic kullanmamistim ama havalarin isinmasi ile tekrar ihtiyac haline geldi.

Bu sistemin en buyuk eksigi, mevcut nozullarinin noktasal sekilde su firlattigindan intercoolerda islanan alanin cok kisitli kalmasi idi.

Gecen hafta bu konuya tekrar odaklanip internet arastirmasina basladim. Seralarda kullanilan spreyleme nozullarin ise yarayabilecegine yorum getirip siparisi vermistim. Gelen nozullar su sekilde:


İse baslamak icin oncelikle yerde calismak adina guzelce beyaz bir carsaf serdim. Ama tabi is sonunda beyazlik falan kalmadi, her yer les oldu.


Ciragimiz ise basimizdan eksik olmadi hic sagolsun :) Ara ara aletlerimi alip kacsa da, bir isime yaramasa da kendisi, araba islerine isitma calismalarimiz hiz kesmiyor.


Neyse, nozullari denemelik taktim, depoya suyu doldurup denemek icin teypin ust kismindaki salteri actim.... ve su gelmedi.
Motor calisiyordu, cunku sesi geliyordu. Ama kontrol icin motoru sokmek adina ise koyuldum. Motor da tamponun icinde zor bir noktada oldugundan, fren sogutma kanali, hava filtresi ve tum cold air intake sitemi ve oct'yi sokmek gerekti. (Kucuk arabanin kaput alti dolu olunca iscilik ciddi zor olabiliyor)

Motoru sokince tespit hemen ortaya cikti. Motor elektriksel olarak saglamdi ve saft donuyordu. Ama plastik pervanenin gobegi yenmis, saftin uzerinde bosta duruyordu. Onu hemen yapistirici ile sabitledim ve deneme icin yerine geri taktim. Ama bu sefer de su gelmiyordu. Tekrar sokunce, motorun girisindeki filtrenin tikandigini o sebeple yeterince su cekemedigini gordum. O sebeple filtreyi iptal edip tekrar taktim, bu sefer bingoooo.



Biraz nozullar damlama yapsa da, spray etkisini yakalamistim bu sefer. Intercooler'in cok buyuk alani islaniyordu artik. Hizli giderken, o damlayan kisim da bir sekilde cooler'a gelir diye tahmin ediyorum.

Tum is boyunca bu sekilde yerlerdeydim:


Sonunda nozullarin durusu da soyle oldu:


Malum sokaga cikma yasagindan oturu yol testi yapamadim. Ama iat'de bir tik da olsa fark olacagini umuyorum.
Eline sağlık. Ben de arduino kontrollü şekilde intercooler water spray yapmak istiyorum ama bu nozullardan pek bulamadım açıkçası. Link paylaşma şansın var mıdır
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Yine bir karantina gunu, yine yazlikta kapi onunde modifikcilik.

Hatirlayanlar vardir, daha onceden arabaya kendi tasarimim diyebilecegim bir intercooler su sprey sistemi kurmustum. Kis boyunca bunu hic kullanmamistim ama havalarin isinmasi ile tekrar ihtiyac haline geldi.

Bu sistemin en buyuk eksigi, mevcut nozullarinin noktasal sekilde su firlattigindan intercoolerda islanan alanin cok kisitli kalmasi idi.

Gecen hafta bu konuya tekrar odaklanip internet arastirmasina basladim. Seralarda kullanilan spreyleme nozullarin ise yarayabilecegine yorum getirip siparisi vermistim. Gelen nozullar su sekilde:


İse baslamak icin oncelikle yerde calismak adina guzelce beyaz bir carsaf serdim. Ama tabi is sonunda beyazlik falan kalmadi, her yer les oldu.


Ciragimiz ise basimizdan eksik olmadi hic sagolsun :) Ara ara aletlerimi alip kacsa da, bir isime yaramasa da kendisi, araba islerine isitma calismalarimiz hiz kesmiyor.


Neyse, nozullari denemelik taktim, depoya suyu doldurup denemek icin teypin ust kismindaki salteri actim.... ve su gelmedi.
Motor calisiyordu, cunku sesi geliyordu. Ama kontrol icin motoru sokmek adina ise koyuldum. Motor da tamponun icinde zor bir noktada oldugundan, fren sogutma kanali, hava filtresi ve tum cold air intake sitemi ve oct'yi sokmek gerekti. (Kucuk arabanin kaput alti dolu olunca iscilik ciddi zor olabiliyor)

Motoru sokince tespit hemen ortaya cikti. Motor elektriksel olarak saglamdi ve saft donuyordu. Ama plastik pervanenin gobegi yenmis, saftin uzerinde bosta duruyordu. Onu hemen yapistirici ile sabitledim ve deneme icin yerine geri taktim. Ama bu sefer de su gelmiyordu. Tekrar sokunce, motorun girisindeki filtrenin tikandigini o sebeple yeterince su cekemedigini gordum. O sebeple filtreyi iptal edip tekrar taktim, bu sefer bingoooo.



Biraz nozullar damlama yapsa da, spray etkisini yakalamistim bu sefer. Intercooler'in cok buyuk alani islaniyordu artik. Hizli giderken, o damlayan kisim da bir sekilde cooler'a gelir diye tahmin ediyorum.

Tum is boyunca bu sekilde yerlerdeydim:


Sonunda nozullarin durusu da soyle oldu:


Malum sokaga cikma yasagindan oturu yol testi yapamadim. Ama iat'de bir tik da olsa fark olacagini umuyorum.
Rahmi sen bu filtreyi iptal ettin de, suyun kireci tortusu bilmemnesi ilerde o nozulları tıkamasın?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Eline sağlık. Ben de arduino kontrollü şekilde intercooler water spray yapmak istiyorum ama bu nozullardan pek bulamadım açıkçası. Link paylaşma şansın var mıdır

Hocam nozullarin linki burada: tek tek siparis almiyorlar, belli bir rakamin ustunde siparisi kabul ediyorlar. Ben tekli ve ikili sekilde yaklasik 10'ar tane siparis ettim. Bolca yedek nozulum oldu yani.

Ardunio ile kesinlikle yapilabilir. Ben de zaten ST mikro islemcili Vestel'in buzdolabi kontrol karti ile tum sistemi yaptim (Vestel arge'de calistigimdan secimim bu karttan yana oldu). Kart 12V besleme ile calisiyor ve uzerindeki role ile anahtarlamayi yapiyorum. İki adet switch ile elektrik beslemesini bagladim. Birisi karti aktive edip 2 saniye ON, 8 saniye OFF yapiyor, sosuz dongu seklinde. Digeri ise karta paralel sekilde motoru kesintisiz besliyor.

Su deposu ve pompasi olarak tofasin veya benzer baska bir markanin silecek suyu sistemini kullanabilirsin. Sadece o depolar cok kucuk oluyor, 2lt kadar, mumkunse birbirine baglantili iki depo kullanmaya calis.

Son olarak, su deposu ustundeki pompa motoru su akintisini kesmiyor, sadece suyu pompaliyor. O sebeple sistem kapali da olsa, depoyu ful doldurunca nozullardan damlama yapabiliyor. Onu engellemek icin bir tane de selenoid valf siparis ettim, gelince motorun cikisina baglayacagim onu.
 
Rahmi sen bu filtreyi iptal ettin de, suyun kireci tortusu bilmemnesi ilerde o nozulları tıkamasın?
Kesin tikar abi. Ama motorun filtresi gercekten cok zor konumda. Ondan o filtreyi temizlemek yerine nozulu degistirmek cok daha kolay. Zaten siparis adet alt limiti oldugundan nozullardan bolca almistim. 3-5 ayda bir degistirmek gerekebilir nozullari.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve bt
Hocam nozullarin linki burada: tek tek siparis almiyorlar, belli bir rakamin ustunde siparisi kabul ediyorlar. Ben tekli ve ikili sekilde yaklasik 10'ar tane siparis ettim. Bolca yedek nozulum oldu yani.

Ardunio ile kesinlikle yapilabilir. Ben de zaten ST mikro islemcili Vestel'in buzdolabi kontrol karti ile tum sistemi yaptim (Vestel arge'de calistigimdan secimim bu karttan yana oldu). Kart 12V besleme ile calisiyor ve uzerindeki role ile anahtarlamayi yapiyorum. İki adet switch ile elektrik beslemesini bagladim. Birisi karti aktive edip 2 saniye ON, 8 saniye OFF yapiyor, sosuz dongu seklinde. Digeri ise karta paralel sekilde motoru kesintisiz besliyor.

Su deposu ve pompasi olarak tofasin veya benzer baska bir markanin silecek suyu sistemini kullanabilirsin. Sadece o depolar cok kucuk oluyor, 2lt kadar, mumkunse birbirine baglantili iki depo kullanmaya calis.

Son olarak, su deposu ustundeki pompa motoru su akintisini kesmiyor, sadece suyu pompaliyor. O sebeple sistem kapali da olsa, depoyu ful doldurunca nozullardan damlama yapabiliyor. Onu engellemek icin bir tane de selenoid valf siparis ettim, gelince motorun cikisina baglayacagim onu.
abi st kartla fabrika yaparsın ya naptın :D
 
Dun itibari ile artik catless DP'miz de oldu.

Hatirlayanlar vardir, yaklasik 1,5 sene once 200 cell spor cat'li DP yapmistim arabaya.

Ama son zamanlarda DP'nin icinden bazi ziriltilar gelmeye baslamisti. Zaten bir suredir bir de catless DP deneyeyim diye aklimdan geciyordu. Mevcut spor cat dagilmis olabilir diye bilezik, 3" dirsek, 3"ten 2,5"e daralan ara baglanti ve 2,5" duz boru siparis etmistim. Malzemeler bu hafta gelince, dun ogleden sonra saat 4 gibi egzozcu ustam Suat abi ile ise giristik.

Suat abi, benim cocuklugumu bilen, hatta sanayide benim babamin elinde yetismis birisi, sagolsun beni de sever. Bu detay alakasiz gelebilir ama.birazdan onemini anlayacaksiniz :)

Oncelikle sunu soyleyeyim, eski DP'yi sokup icine endoskilopik kamera ile detayli bakinca cat'in sapasaglam.oldugunu gorduk. Yine de tabi DP yapmak kafamizda hedef olarak belirlendiginden, bu bizi durdurmadi.

Vize zamani cat'li DP'yi takmak icin kaynak isi olmasin diye, su linkteki kelepceden siparis etmistim. Her iki DP'nin alt kismina da bu kelepceye uygun bilezigi takip, iki vida ile sok tak yapmayi hedeflemistim.
Soz konusu bilezik:
#Aliexpress TRY 39.90 21%OFF | ESPEEDER 2.5 Inç Erkek/Dişi V bant kelepçe Flanş Takımı Turbo Downpipe Wastegate v-band Turbo Egzoz Boruları araba Parçaları 63mm

Ama sunu soyleyeyim, lanet olsun o bilezige :D
İki farkli DP'de bilezikleri ayni noktaya takip, ikisinin de kasmadan montaj olmasi bir turlu mumkun olmadi. Belki de 20 kez o DP'yi sokup, ince ayarvcekipntekrar takmamiz gerekti. Ama her seferinde, sanirim soguk/sicak farkindan oturu bir sekilde yerine tam oturmuyordu.
Ve inanmasi zor ama, 16:00 da basladigimiz isi ancak gece 2'de bitirebildik. Onda da bilezik sevdasindan vaz gecip, DP'yi direkt alt taraftaki boruya kaynatarak isi noktaladik. Vize zamani gelince, cat'li DP'yi de kaynaklar geceriz artik.

Suat abim DP'yi yaparken:


Seramik yunu sarilmis DP'miz:


Cat'li DP vs Cat'siz DP sonrasi ilk yorumlarim, cold start bariz sekilde daha gurultulu oldu. Ama cold start'dan sonra ses oldukca sakin. Gazlarken de ust devirlerde ses sanki bir tik daha toklasti.

Bu da sabahki cold startimiz:

Son olarak, egzoz spiralinin de ici biraz dagildigindan, onu da degistirdik. Ama bu sabah araba ile teste cikinca gordum ki, tum bu DP yapalim olayina on ayak olan o zirilti hala yerinde. Onumuzdeki maclara bakacagiz artik...
 
Sportcat takmış birisi olarak, cevabım ya hep ya hiç :D en iyisini yapmışsın abi, çok güzel iş yapmış ustan, ellerine sağlık. Kolay montaj umrunda olmamalı, bi kolun sanayide ne de olsa :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Bedirhan
abi st kartla fabrika yaparsın ya naptın :D
Bizim arge'de en cok kullanilan islemci ailesidir zaten ST. Dedigin gibi gomulu sistemler ozelinde ciddi kabiliyetli urunleri var.
Ayrica gec cevap yazmis oldum, kusura bakma.
Emeğinize sağlık keyifli konu :)
Cok saholasin. Sana da gec cevap yazmis oldum hocam, kusura bakma.
Sportcat takmış birisi olarak, cevabım ya hep ya hiç :D en iyisini yapmışsın abi, çok güzel iş yapmış ustan, ellerine sağlık. Kolay montaj umrunda olmamalı, bi kolun sanayide ne de olsa :)
Dedigin gibi bro, bu islerde aslinda ya hep ya hic diye girmekte fayda var gibi.
Bayramdan sonra ilk firsatta yazilimi guncelleyecegi, DP'nin asil faydasini o vakit gorecegiz bakalim.
 
2 hafta once paylastigim intercooler su sprey bakim valismamdan sonra malesef deponun ustundeki kucuk pompanin omru cok kisa surdu. O sebeple 12V su aktarma / ilaclama diye gecen pompalardan siparis verdim.

Aldigim yeni pompayi bugun yine yazligin kapisinin onunde montajladim.

Eski pompanin icini acinca, pervanesinin yine bosa ciktigini gordum. İns bu pompa daha saglikli calisacak.

Eski pompanin icini bosaltip elektriksel baglantisini iptal ettim. Yani eski pompa sadece depo cikisinin rakoru olarak yerinde duruyor.

Bugunun fotolarini sirayla paylasayim. İns yol testini de bir aksilik olmaz ise hafta ici yapacagim.

Sabah ilk ise baslarken, cirak da hazir:


Yeni pompayi, eskinin ucuna eklerken:


Elektriksel baglantilar icin Rekrow ile ise daldim:




Son olarak da cirt kelepceler vasitasiyla uygun bir yere pompayi sabitledim:


Arac yerinde dururken bir kac deneme yaptim tabi, cok guzel su atiyor, gecenlerde taktigim nozzle'lar yeterince sprey etkisi yapiyor. Bir guzel yani da pompanin su cikisini kesme ozelligi de var, pompa calismazken nozzle'lardan su falan damlamiyor.