Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Bugun sonunda yazilimi guncelledik.

Yeni egzantirikler sayesinde ust devirlerde daha fazla basinc acabilir olmustuk. Bir kac yazilim denemesinde istedigimiz senaryoyu elde ettik.

5000 devir sonrasinda artik 1,3-1,2 bar arasinda basinc alabiliyoruz. 6500 rpm kesicide isi 1,1 bardan fazlasi var. Bu sayede tum devir bandinda tork saglanmis oldu.

Yeni yazilim ile 4. Viteste aldigimiz basinc ve avans logunu soyle paylasayim:


Eskiye gore kiyaslamak gerekirse, eskide 6000 devirde ancak 0,9 bar saglardik, simdi 1,2 bara kadar basinc olabiliyor. Bu da arabanin yuksek hizlardaki performansini cok etkiledi.

Tabi ustlerde de artik ciddi basinc oldugundan egt yaklasik 50C artti. Ama hala 700C'nin altinda.
 
Gecen pazartesi gunu izinliydim. Ben de arabalik bazi islerimi hallettim.

İlk olarak intake sistemindeki yalitkan aluminyum bantlari yeniledim. Bir de down pipe a daha once sardigim seramik izolasyon sensorlerin oldugu ust kisma kadar sarilmamisti, sargi fazla genis oldugundan o kisimleri bos birakmistim. O kisim icin genisligi 2cm olan seramik sargidan edindim ve sardim. Goruntu soyle oldu:



Bir de ayni gun, her yil yaptirdigim far bakimina da yaptirdim. Malum coronadan oturu bir suredir hafta sonlari kilitli oldugumuzdan bu isi de geciktirmistim.


Son olarak, yazilim guncellemesi den sonra arada over boost oluyordu arac. 4000 devirde 1,5 bar ustu basinc basabiliyordu falan. Bu durum hem turbo hem de motor icin omur acisindan risk yaratabilir.

Sensorleri temizledim, n75'i degistirdim. Yine pek fayda etmedi. Son olarak, zamaninda (orijinal egzantirikler varken) yumusak yayli orijinal wastegate'i sokup, yerine daha sert olan forge wastegate'i takmistim. O gun icin basinc basma sorunum çözülmüştü. Ama egzantirik devistikten sonra bolca egzoz gazi saldigimizdan, sert wg bu overboost'larin sebebi olabilir dedim. Dun itibari ile orijinal wg'ye tekrar donus yaptim. Bugun otobanda biraz gazladim, bu sekilde basinc cok daha kontrollu geliyor.
 
Gecmiste turbo yag kacirmisti ve intercooler ile borular kirlenmisti. Onlari temizlemek icin dun olaya giristim.

Gunun baslangicinda tamponu soktum:


Borular ve intercooler disari alindi:


Temizlendi:


Cirak bana yardim ederken:


Gun sonunda her seyi yerine taktik ve yag sogutucunun yeri icin dogrulamamizi yaptik. Onun da borularini bu hafta hazirlayacagim ins.
 
merhabalar, multiair içeren modellerinde sıkıntılar ne durumda acaba? uzak durmak gerekir mi ?
 
merhabalar, multiair içeren modellerinde sıkıntılar ne durumda acaba? uzak durmak gerekir mi ?
Oncelikle foruma hosgeldin, umarim ki kendini tanitacak bir baslik acmayi da atlamazsin.

Multiair (MA) konusunda yag bakimlari dogru yapilmayan ve MA filtresi zamaninda degistirilmeyen araclarda sorun cikma olasiligi yuksek. O sebeple MA arac alirken, gecmisini iyicene sorgulayin.

Soyle bir ornek vereyim, bir arkadasim icin MA'li bir mito baktik gecenlerde. Araba genel olarak temizdi. Kullanicisina kullandigi yagin markasini ve MA filtre degisim periyodunu sordum. Arac sahibi "o ne ki" gibisinden bir cevap verdi. Ve o an arabadan vazgectik. Cunku arizalanirsa tahmini 10.000₺ masraf cikariyor.

Ama duzgun bakilan MA da kolay kolay arizalanmaz.
 
Gecenlerde yaptigim detayli intercooler temizliginden sonra borularin icinde tekrar yaglanma oldu. Hemen turboyu sokup kontrole gonderdim, turbocunun yorumu turbonun saglam oldugu yonunde oldu. Yine de garanti kapsaminda turbonun tamir takimi degistirildi.

Ama o sokme takma islemlerinde fark ettim ki, turboyu besleyen yag borusu egzoz manifoldunun isi koruma sacina temas ettigini ve genel olarak manifolda cok yakin gectigini tespit ettik.

Manifoldun gazlama aninda rahatlikla 800C ustu sicakliklara ciktigini dusunursek, turboya gelen yagin kim bilir kac dereceye cikip, ozelligini baya baya kaybedip bolca yag terletme yaptigini dusunduk. O sebeple ilgili yag borusunu manifolda hic ugramayip, turbonun on tarafindan rotalanacak sekilde yeniden yaptirdik. İlgili yeni hortum asagida turbo onunden gecen ve turbonun tepesine takilan spiral hortum:


Bir de bugun tamirden gelen turboyu takarken egzoz manifolduna guzelce seramik yunu ile iki kat izolasyon sardim, altli ve ustlu sekilde.

İzolasyonun ilk kati:


İkinci kat ve sabitleme kelepceleri:


Bunun ustune bir de arabanin kendi orijinalinde olan isi koruma sacini taktik ama onun fotosunu cekmedik.

Manifolda yakin gecen bir baska boru da turbo yag tahliyesi idi. Onu da uzatarak biraz uzaklastirdim bir de cam yunu ve aluminyum bant sardim.

Cam yunu sarili hali:


Ustune aluminyum bant ve sabitlemek icin kelepceler:


Bir de yine turbonun su borularindan birisi manifolda yakin geciyordu. Onu da seramik yunune alsardim ama fotosu yok onun.

Topladik arabayi, castrol edge ile yagini tazeledik. İns turbonun icine yag terletme konusuma derman olmusuzdur.
 
Selamlar,

Öncelikle, 2 hafta önce yaptığımız turbo montaj ve manifold işlemlerinden sonra yağ eksiltme sorunumuz çözüldü çok şükür.

Ama KM'si yüksek araba kullanıyor olmamızdan ötürü, bu sefer de bir başka derdimiz oldu. Olay, geçen hafta bilgi ekranında akü simgesi çıkması ile başladı:


Araç sıcak iken, arabayı kapatıp, 5 dk sonra çalıştırınca bu hata çıkıyor ve direksiyon motoru da çalışmayıp, direksiyon taş gibi oluyordu. Yani araç elektrik beslemesi konusunda sıkıntı yaşıyordu. Pazartesi günü de bu olayı ikinci kez yaşamış olunca, dün sabah soluğu sanayide elektrik ustamın yanında aldım.

Hata açıklaması olarak akü veya alternatör kaynaklı olabilir deniyordu. Arabanın KM'si de yüksek olduğundan bizim öngörümüz alternatör üzerine yoğunlaştı ve alternatörü sökmek üzere araba kaldırıldı:


Sökülen alternatör tezgaha alınıp termik ve kömür kısmını taşıyan plastik kısım söküldü:


Sanayide kömür olarak tabir edilen, elektrik motorunun şaftına devamlı temas eden karbon kısımlar aslında çok yıpranmış gözükmüyordu ama sökmüşken yine de yeniledik. Sökülen eski parça:


Yeni parça alternatöre takıldı:


İş bitince, yapmamış olmayalım dedim ve ustadan rica ettim, akü de ölçüldü. Yük anında akü voltajı 8.7V'a kadar düştüğünü gördük. O an bir sessizlik oldu tabi, herkes içinden "ulen bunu niye baştan ölçmedik ki" falan dedi :D
Ama yine de aküyü değiştirmeden, öncelikle bakımı yapılmış olan alternatör ile biraz kullanalım belki akü kendsini toparlar diye ümit ettik.

Eve geldim, arabada kaput altı temizliği yaptım yağ sökücüler ile. EGT sensörünün kablosu deformasyona uğramıştı, onu yeniledim falan. Sonra EGT sensörünü denemek için marşa basınca, akü "benden bu kadar" dedi ve bitti :D

Elektrikçiyi aradım, dedim abi durum böyle böyle...
Çırağını gönderdi evin oraya aküye takviye yaptık, direkt sanayiye gidip aküyü 60ah Bosch akü ile yeniledim. Sonra da arabayı yıkatıp, yeni akü kendisini şarj etsin diye otobanda kısa bir turladım.

Gün sonunda akümüz yeni, egt sensörümüz çalışıyor, alternatör bakımımız yapılış, arabanın içi dışı temiz, cebimde 550TL eksilmiş şekilde tamamladık :D

Kaput altı temiz bir fotomuzu bırakalım, o kadar emeğin şovunu yapayım:


Bayramdan sonrası için büyük aksiyonlar var. Şu arkadaş benim adıma geldi, artık sadece elektronik değil, mekanik olarak da kitleneceğiz:

Bir de hazır şanzıman tarafı sökülmüşken, şanzıman kulağı da şununla güncelleyeceğiz:
 
Bu sabah nostalji modundayım, kendi konumu baştan itibaren okuyayım dedim, konunun kronolojisi:
  • İlk 6 sayfa LPG konusunda ön yargıları kırmaya uğraşmışım
  • 7. sayfada 18.01.2017'de "oğlum bugün doğdu" demişim, yazılanların akışı bi anda değişmiş:D
  • 8 ve 9. sayfalar MiTo ile ilk pist günlerim (hala unutamıyorum onları, paha biçilemez ilk deneyimler, heyecanlar)
  • İlk kronik arızamı sayfa 10'da çözmüşüm :D
  • 11. sayfada CV Films ile ilk videmuz
  • 12. sayfa çocuklu aile ve MiTo ilişkisi irdelenmiş
  • 13. sayfada ilk modifiyem (modifiye denirse :p) teyp almışım. Ama teybin üstündeki o zamanki boşluk kötü tabi
  • Sayfa 14-15 ilk semi slick deneyimim ve @Ozgur Gunes izmir pistendeki unutulmaz ilk deneyimi :D
  • Sayfa 17-18 ilk ve bugüne kadarki tek İstanbul park deneyimim
  • Sayfa 19 çok önemliymiş, hem Alfa Ege ile ilk tanışmam (kendileri bugün ufak çaplı ailem olmuş durumda), hem de ciddi anlamda modifiyeye ilk giriş
  • Sayfa 20, arabayı mekanik olarak ilk dokunuşum, 6,4 lt'lik cooler montajlıyoruz
  • Sayfa 21 kumho semi slick'ler ile ilk tanışma ve devamında bolca pist günü (körfez de dahil)
  • Sayfa 26 ilk harici sensörümü takıp cooler fıs fıs sistemimizi ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 27 de bir başka dönüm noktası. Şase ve kule gergilerini üretmeye başlamışız.
  • Sayfa 28'de cold air intake'ımızı ilk kez yapmışız
  • Sayfa 30'da OCT ve spor cat gelmiş, hoşgelmiş.
  • Sayfa 31'de fren soğutmaları ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 32 Bonalume dumb valve gelmiş, çok pahalıydı be meret
  • Sayfa 33'de ilk kez desenli fren diskleri gelmiş
  • Sayfa 34'de stock turboya bir başka kronik arıza ile güle güle diyoruz ve olaylar ciddi büyüyor :D
  • Sayfa 39'da GT1446 turbo ile ilk setup'ı oturtmuşuz
  • Sayfa 40'da, ikinci set jant, Koni'ler ve çok kritik olan NA egzantirikler gelmiş
  • Sayfa 43'de ise egzantirik sonrasındaki yazılımı da oturtuyoruz ve gazlamaya devam diyoruz.
 
Bu sabah nostalji modundayım, kendi konumu baştan itibaren okuyayım dedim, konunun kronolojisi:
  • İlk 6 sayfa LPG konusunda ön yargıları kırmaya uğraşmışım
  • 7. sayfada 18.01.2017'de "oğlum bugün doğdu" demişim, yazılanların akışı bi anda değişmiş:D
  • 8 ve 9. sayfalar MiTo ile ilk pist günlerim (hala unutamıyorum onları, paha biçilemez ilk deneyimler, heyecanlar)
  • İlk kronik arızamı sayfa 10'da çözmüşüm :D
  • 11. sayfada CV Films ile ilk videmuz
  • 12. sayfa çocuklu aile ve MiTo ilişkisi irdelenmiş
  • 13. sayfada ilk modifiyem (modifiye denirse :p) teyp almışım. Ama teybin üstündeki o zamanki boşluk kötü tabi
  • Sayfa 14-15 ilk semi slick deneyimim ve @Ozgur Gunes izmir pistendeki unutulmaz ilk deneyimi :D
  • Sayfa 17-18 ilk ve bugüne kadarki tek İstanbul park deneyimim
  • Sayfa 19 çok önemliymiş, hem Alfa Ege ile ilk tanışmam (kendileri bugün ufak çaplı ailem olmuş durumda), hem de ciddi anlamda modifiyeye ilk giriş
  • Sayfa 20, arabayı mekanik olarak ilk dokunuşum, 6,4 lt'lik cooler montajlıyoruz
  • Sayfa 21 kumho semi slick'ler ile ilk tanışma ve devamında bolca pist günü (körfez de dahil)
  • Sayfa 26 ilk harici sensörümü takıp cooler fıs fıs sistemimizi ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 27 de bir başka dönüm noktası. Şase ve kule gergilerini üretmeye başlamışız.
  • Sayfa 28'de cold air intake'ımızı ilk kez yapmışız
  • Sayfa 30'da OCT ve spor cat gelmiş, hoşgelmiş.
  • Sayfa 31'de fren soğutmaları ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 32 Bonalume dumb valve gelmiş, çok pahalıydı be meret
  • Sayfa 33'de ilk kez desenli fren diskleri gelmiş
  • Sayfa 34'de stock turboya bir başka kronik arıza ile güle güle diyoruz ve olaylar ciddi büyüyor :D
  • Sayfa 39'da GT1446 turbo ile ilk setup'ı oturtmuşuz
  • Sayfa 40'da, ikinci set jant, Koni'ler ve çok kritik olan NA egzantirikler gelmiş
  • Sayfa 43'de ise egzantirik sonrasındaki yazılımı da oturtuyoruz ve gazlamaya devam diyoruz.
Kısacası, özetle; Milano'ya selam, çatışmaya devam
 
Bu sabah nostalji modundayım, kendi konumu baştan itibaren okuyayım dedim, konunun kronolojisi:
  • İlk 6 sayfa LPG konusunda ön yargıları kırmaya uğraşmışım
  • 7. sayfada 18.01.2017'de "oğlum bugün doğdu" demişim, yazılanların akışı bi anda değişmiş:D
  • 8 ve 9. sayfalar MiTo ile ilk pist günlerim (hala unutamıyorum onları, paha biçilemez ilk deneyimler, heyecanlar)
  • İlk kronik arızamı sayfa 10'da çözmüşüm :D
  • 11. sayfada CV Films ile ilk videmuz
  • 12. sayfa çocuklu aile ve MiTo ilişkisi irdelenmiş
  • 13. sayfada ilk modifiyem (modifiye denirse :p) teyp almışım. Ama teybin üstündeki o zamanki boşluk kötü tabi
  • Sayfa 14-15 ilk semi slick deneyimim ve @Ozgur Gunes izmir pistendeki unutulmaz ilk deneyimi :D
  • Sayfa 17-18 ilk ve bugüne kadarki tek İstanbul park deneyimim
  • Sayfa 19 çok önemliymiş, hem Alfa Ege ile ilk tanışmam (kendileri bugün ufak çaplı ailem olmuş durumda), hem de ciddi anlamda modifiyeye ilk giriş
  • Sayfa 20, arabayı mekanik olarak ilk dokunuşum, 6,4 lt'lik cooler montajlıyoruz
  • Sayfa 21 kumho semi slick'ler ile ilk tanışma ve devamında bolca pist günü (körfez de dahil)
  • Sayfa 26 ilk harici sensörümü takıp cooler fıs fıs sistemimizi ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 27 de bir başka dönüm noktası. Şase ve kule gergilerini üretmeye başlamışız.
  • Sayfa 28'de cold air intake'ımızı ilk kez yapmışız
  • Sayfa 30'da OCT ve spor cat gelmiş, hoşgelmiş.
  • Sayfa 31'de fren soğutmaları ilk kez montajlamışız
  • Sayfa 32 Bonalume dumb valve gelmiş, çok pahalıydı be meret
  • Sayfa 33'de ilk kez desenli fren diskleri gelmiş
  • Sayfa 34'de stock turboya bir başka kronik arıza ile güle güle diyoruz ve olaylar ciddi büyüyor :D
  • Sayfa 39'da GT1446 turbo ile ilk setup'ı oturtmuşuz
  • Sayfa 40'da, ikinci set jant, Koni'ler ve çok kritik olan NA egzantirikler gelmiş
  • Sayfa 43'de ise egzantirik sonrasındaki yazılımı da oturtuyoruz ve gazlamaya devam diyoruz.
Maşallah dolu dolu günlük, nice 43 sayfalara bu arada en son kaput altı fotoğrafta bir şey dikkatimi çekti.Air intake kısmındaki hava giriş boruları iki kanal olarak kutuya gidiyor.Çok mantıklı çift taraftan hava alması fakat, sağ taraf motora çok yakın gibi geldi oraya ısı kalkanı olsa ya da direk o kısım iptal edilse tek kanaldan yürüse nasıl olur?Sadece bir öneri, pek anlamıyorum ama düşündüm.

Keyifle takip ettiğim nadir başlıklardan. :)

Selamlar,

Öncelikle, 2 hafta önce yaptığımız turbo montaj ve manifold işlemlerinden sonra yağ eksiltme sorunumuz çözüldü çok şükür.

Ama KM'si yüksek araba kullanıyor olmamızdan ötürü, bu sefer de bir başka derdimiz oldu. Olay, geçen hafta bilgi ekranında akü simgesi çıkması ile başladı:


Araç sıcak iken, arabayı kapatıp, 5 dk sonra çalıştırınca bu hata çıkıyor ve direksiyon motoru da çalışmayıp, direksiyon taş gibi oluyordu. Yani araç elektrik beslemesi konusunda sıkıntı yaşıyordu. Pazartesi günü de bu olayı ikinci kez yaşamış olunca, dün sabah soluğu sanayide elektrik ustamın yanında aldım.

Hata açıklaması olarak akü veya alternatör kaynaklı olabilir deniyordu. Arabanın KM'si de yüksek olduğundan bizim öngörümüz alternatör üzerine yoğunlaştı ve alternatörü sökmek üzere araba kaldırıldı:


Sökülen alternatör tezgaha alınıp termik ve kömür kısmını taşıyan plastik kısım söküldü:


Sanayide kömür olarak tabir edilen, elektrik motorunun şaftına devamlı temas eden karbon kısımlar aslında çok yıpranmış gözükmüyordu ama sökmüşken yine de yeniledik. Sökülen eski parça:


Yeni parça alternatöre takıldı:


İş bitince, yapmamış olmayalım dedim ve ustadan rica ettim, akü de ölçüldü. Yük anında akü voltajı 8.7V'a kadar düştüğünü gördük. O an bir sessizlik oldu tabi, herkes içinden "ulen bunu niye baştan ölçmedik ki" falan dedi :D
Ama yine de aküyü değiştirmeden, öncelikle bakımı yapılmış olan alternatör ile biraz kullanalım belki akü kendsini toparlar diye ümit ettik.

Eve geldim, arabada kaput altı temizliği yaptım yağ sökücüler ile. EGT sensörünün kablosu deformasyona uğramıştı, onu yeniledim falan. Sonra EGT sensörünü denemek için marşa basınca, akü "benden bu kadar" dedi ve bitti :D

Elektrikçiyi aradım, dedim abi durum böyle böyle...
Çırağını gönderdi evin oraya aküye takviye yaptık, direkt sanayiye gidip aküyü 60ah Bosch akü ile yeniledim. Sonra da arabayı yıkatıp, yeni akü kendisini şarj etsin diye otobanda kısa bir turladım.

Gün sonunda akümüz yeni, egt sensörümüz çalışıyor, alternatör bakımımız yapılış, arabanın içi dışı temiz, cebimde 550TL eksilmiş şekilde tamamladık :D

Kaput altı temiz bir fotomuzu bırakalım, o kadar emeğin şovunu yapayım:


Bayramdan sonrası için büyük aksiyonlar var. Şu arkadaş benim adıma geldi, artık sadece elektronik değil, mekanik olarak da kitleneceğiz:

Bir de hazır şanzıman tarafı sökülmüşken, şanzıman kulağı da şununla güncelleyeceğiz:
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Kısacası, özetle; Milano'ya selam, çatışmaya devam

İtalyan usulü çalışmaya devam :D

Maşallah dolu dolu günlük, nice 43 sayfalara bu arada en son kaput altı fotoğrafta bir şey dikkatimi çekti.Air intake kısmındaki hava giriş boruları iki kanal olarak kutuya gidiyor.Çok mantıklı çift taraftan hava alması fakat, sağ taraf motora çok yakın gibi geldi oraya ısı kalkanı olsa ya da direk o kısım iptal edilse tek kanaldan yürüse nasıl olur?Sadece bir öneri, pek anlamıyorum ama düşündüm.

Keyifle takip ettiğim nadir başlıklardan. :)

asıl hava alma noktası, fotoda da gözüken ve hava filtresi kutusu ile motor arasından uzanan geniş boru. İkinci hava alma noktası ise hava filtre kutusunun altında uzanıp, davlumbazın üzerinde bitiyor. Bu ikinci nokta çok daha küçük. burayı kullanmamın sebebi, olası bir derin suya girdiğimde, suyun vakum ile yukarı kadar emilmesini önlemek.
Motorun yanından geçen boru konusunda haklısın, aslında sıcak olan motora temas ediyor. Gerçi, direkt motora temas yok, çünkü triger kayışını kapatan plastik kapağa temas ediyor ve o kapağın sıcaklığı çok aşırı yüksek değil. Bir de elden geldiğince o boruyu alüminyum bant ile sardım. Sonuç, 38C üstü hava sıcaklığında bile, EGT 700C okunurken, benim IAT değerim 38C+9C=47C seviyesinde oluyor. Hava zaten 20C mertebesinde ise, demeyin keyfimize, IAT devamlı 30C altında ve hiç artmıyor.

Yani, bu kadar sıkışık bir kaput altında elimden gelen bu kadarı oldu;)

Valla güzel anılar biriktirdin arabanla abi, daha nice anılarına diyelim :)

Amin brocum, darısı senin başına.
 
Cuma aksam ustu saat 6 gibi evde sessiz sakin uzanirken, bir telefon geldi. Dediler ki yarin pisti aciyoruz, kisitli katilimla track day yapacagiz, tum alfa ege'yi bekleriz.

Hemen firladim gittim dukkana. Stogumda bulunan rbf 660 ile fren hidroligini yeniledim.

Bir de bayadir evde bekleyen powerflex sanziman takozu guclendiriciyi montajladik.

Sansima, gecen hafta sonu gunluk jantlarimi cikarip boyaya vermistim, ondan pist jant lastik kombinasyonum arabanin ustundeydi.

Powerflex montajindan bir kac foto paylasayim. Mevcut takozun kaucuk kismindaki bosluklara gecme sekilde oturuyormus, montaj cok kolay oldu.






Piste saat 11 gibi ilk seans olarak ciktim. Hava 31C idi. İkinci kez cikisimda ise 35C idi. Wgzantirik degistirip, yazilimi actiktan sonra ciktigim ilk pist gunu oldugundan, motor dayanimini cok merak ediyordum. Piste cikmadan once intercooler su spreyinin deposuna baya bir buz koydum. Bu sayede iat baya dusuk kaldi. Yag sicakligi max 107C'yi gordu, egt de 750-800C arasi dolasti. Tabi benzine %20 oraninda etonol atmistim. Bu sayede arabanin isinma sorunu hic olmadi, bekledigimden cok daha iyi bir dayaniklilik gosterdi.

Ama talihsizlik lastikten oldu. Kisin neo motorsport'tan buyuk umutlarla aldigim fedima asfalt ralli lastikleri bir turlu istedigim tutusu gosteremedi.

Bir de ustune, sol on tekerlek janttan kurtuldu, hem de iki seansta da. Allahtan lastik yanaklari run flat tarzi sert oldugundan hic bir sikinti yasamadan pite girebildim. Lastigi sisirince duzeldi ama dedigim gibi lastigin performansi iyicene gozumden dustu.

Janttan kurtulup havasi inen lastik:


Pitten genel goruntu:


Gun sonunda, günlük jantlarim boyadan cikti. Orijinal renginden bir tik daha koyu yaptim ama hala acik renk sayilir:




Gun sonu goruntumuz:
 
Bu arada jant boyasi isini biraz daha detaylandirayim.

Genel bilgi olarak, jant boyasi elektrostatik olur diye bir bilgi bende mevcuttu.

İzmir'de bir kac yer ile gorustum bu konuda. Kimisi, eger jant daha once boya gormedi ise 700₺ civarina elektrostatik boya yapacagini belirtiyordu, zimpara veya astar boyasi yapmadan. Ama jant gecmiste boya gordu ise janti aside yatiracaklarini ve rakamin 4 jant icin 1250-1500₺ civari olacagini belirttiler.

Boya oncesi jantin kenarlarinda, yillarin getirdigi ufak tefek surtmelerden oturu derin olmayan cizikler mevcuttu. Bunlari gidermek icin İzmir 3. Sanayide Ozgurcanlar tornada jantlarin kenarlari gorsel duzeltme amacli tornalandi.

Yine 3. Sanayide, tum isi jant boyamak olan bir yere jantlari gosterdim. Oradaki usta, benim jantlarin yas boya gordugunu bu sebeple direkt boyanamayacagini, yapilacak islemlerle elektrostatik boyanin 1400₺ ye gelecegini soyledi.

Gecmiste, benim kendi boya ustam normal sprey boya ile guzelce boyayabilecegini iddia etmisti. Diger ustanin da, benim jantlarin zaten yas boya ile boyanmis oldugunu iddia ettigini goz onune alınca, demek ki bu is sprey boyayla da olurmuş dedim ve dogru kendi ustama gittim.

Zimpara, astar, boya ve firinlama islemi sonucu yukaridaki posttaki gibi tertemiz bir goruntu ortaya cikti. Jantlar takilirken de her hangi bir boya atma vesaire olmadi.

Firinlandigi icin uzun donemde de dokulme olacagini sanmiyorum ama yine bunu yakindan takip edip, paylasacagim.
 
68 bin KM'de alıp, 180 bin km üstüne getirdiğim arabamda, bir başka kronik olan subab lastiklerini yenilemenin vakti gelmişti. Çünkü sabahları, araç kompresyona kaldığında egzozdan duman atma olabiliyordu, sıcakken bir sıkıntı olmuyordu.

Üst kapağı söktük, silindir tarafında bir sıkıntı, boşluk gözükmüyordu. O sebeple detaylı inceleme için tüm motoru dağıtmadık.
Kapak sökük iken alt tarafın görüntüsü:


Ama üst kapakta durum farklıydı, beklenmedik şekilde, aşağıda işaretlediğim egzoz subab yataklarında kılcal çatlaklar mevcuttu.
Bunların yanı sıra, kapakçının yorumları, beklendiği şekilde subab lastikleri olduka bozulmuştu ama subablar genel olarak sağlamdı.





Sonuç olarak, Japon malı olan Asahi marka yeni bir üst kapak alıp, subab ve contaları da yeni olacak şekilde topladık.

Üst kapak olayından bağımsız şekilde, bir de geçtiğimiz günlerde sıkışık trafikte motor suyu 100C üstünde iken fanın açtığını fark etmiştim. Bosch KTS ile araca bağlanıp test yapınca, fanın birinci devrenin arızalı olduğunu fark ettim. Onun da direncinin arızalı olduğunu fark ettik, 50TL'ye yeniledik.


Son olarak kaput altımızı toparladık ve tekrardan hazırız:


Burada maliyetlere biraz dikkat çekeceğim. eğer üst kapağı direkt fiat'tan alsaydım 8600TL fiyat çekiyorlar ve 20 iş gününde ancak getiriyorlar. Ama Asahi kapak stoklarda bulunuyor ve yaklaşık 2000-2500TL civarına geliyor. Ben toptan fiyatından aldığım için 1000TL'ye geldi bana.
Diğer contalar, silindir kapağının toplanması için kapakçıya verilen ücret ve subablar toplam 900TL'ye geldi. Yani 1900TL'ye işi çözmüş oldum.
Benim gibi sanayide bağlantıları olan değil de, standart bir kullanıcının başına aynı şey gelseydi, tahminim 4500TL civarı bir masrafa iş bitirilirdi.

O çok laf edilen Fiat - Alfa ortaklığının, "gerçek alfa değil bunlar abiiiii" safsatalarının karşılığını tam olarak böyle durumlarda alabiliyorsunuz.

Son olarak bu hafta araç dışında görsel minnak bir eklenti de yaptım. Marşpiyelin arka kısmına bir nevi kanadımsı bir şey yapmak istiyordum. En basit şekilde çözmek adına, tampon bıçağı olarak satılan aparatlardan alıp, fotodaki gibi küçük kanadığımızı yapıştırdım. apaçi olduysak, affola.