Dun vizeye girdim.
Hatta sabah ilk olarak babamin dizel otomatik egea'sini soktum vizeye, kilciksiz gecti.
Bir kac saat sonra ayni istasyona (İzmir Cigli) kendi aracimla gittim. Egzoz icin ise Tuvturk'un hemen arka sokagindaki yerden olcumu yaptirdim. Ne olur ne olmaz diye %20 oraninda etonol koymustum depoya. Spor cat'li egzoz emisyondan sorunsuz gecti oradan. Akabinde Tuvturk'te girdik muayneye. Tabi bagajdaki meth kit deposu direkt dikkat cekti. Sonra da arabanin altinda baya uzun sure bakindilar. Tek kisi iken, arabanin basina 5-6 kisi toplandi. Arabayi didik etmeye basladilar. Sonra yanima gelip arabanin orta susturucusu neden sokuldu diye sordular. Dedim ki, orijinalinde arac tek susturuculu, dilerseniz sase sorgulamasindan cizimleri gosterebilirim dedim. Hatta kaputu acip katalizorun yerinde oldugunu gösterdiğim. Hatta katalizor seramik yunune sarili olmasina ragmen "tamam dediler katalizor yerinde, o acidan sikinti yok" dediler. Egzozdaki tek revizyon spor cat iken, revize yeri hic sorun etmeyip, orijinal olan diger tum kisimlari bu kadar killatmalari da takdire sayandi tabi.
Tum bunlar olurken, biraz genc olan ve artist olarak tanimlayabilecegim bir gorevli arkadas orta susturucunun olmamasi durumuyla ilgili "olmaz oyle sey" dedi, hatta arabanin basindaki elemana "turboya iyi bak, sonradan degismis olmasin" dedi. O arkadasa en derin saygilarimi tekrar iletiyorum buradan.
Araci cikardilar ve aracin muaynesini yapan arkadas meth kitin muayne acisindan uygunsuz oldugunu, yakit sisteminde tadilat olarak algilandigini, onun sokulmesi gerektigini soyledi.
Hatta ikinci kez tekrardan muayne hattinin basina gecmemi isteyip, amirlerinin tekrar bakacaklarini belirttiler. Amirlerin kontrolunde ben de yanastim tekrar. Bu sefer ilgili abiler egzozun susturucunun orijinal oldugunu ve orta susturucunun orijinalden olmadigini kabullendiler. Cunku zaten orta kisimda en ufak bir kaynak izi yok.
Sonrasinda amirlerden birisi ile ozellikle sohbet ettim, kendilerine kusura bakmayin meth kitin sorun yarattigini bilmiyordum diye alttan alan bir tavir sergiledim, ki surecin en basindan itibaren efendiligimi elden birakmadim. O da "size simdi sokme takma masrafi olacak, siz kusura bakmayin ama yapacak bir sey yok" dedi.
Tum montajlari kendim yaptigimi soyleyince amir arkadasin hosuna gitti bir anda kendisiyle modifiye sohbeti yapmaya basladik
Hatta meth kitin faydasini ozellikle sordu, neden takiyorsunuz dedi. Yazilimla avans aciyoruz demedim tabi, bir de yazilim da mi gibi bir cumleyle karsilasmayayim diye. Onun yerine motor ic sicakligini cok dusurdugunu vurguladim falan. Kendisi de gelirken sokmemi, buradan ciktiktan sonra ise onlarin kontrolunden ciktigimizi, yani istedigimi yapmami ogutledi.
Sonuc olarak elime sunu tutturdular. İlk basta yakit hattinda tadilat diye biraktiklarini soyleseler de, resmi evraga yansiyan detay biraz sacmaydi.
Hemen dukkana gidip, meth kitin depo, pompa ve nozzle kisimlarini soktum. Bagaj tarafindaki kablo ve hortumlari korleyip arka koltugun altina sakladim. Nozzle'i ve selenoid valfi de sokup, silecek motorunun yanina tikistirma seklinde sakladim. Emme borusundaki deligin ustunu de siyah bant ile kapladim.
Yaklasik 2,5 saat sonra tekrar muayneye girdigimde daha ilimli bir arkadasa denk geldim. Dedim sabahmeth kitten kaldik falan, onu sokup tekrar geldim diye. Eleman daha ilgiliydi, "abi bunlari piyasasi ne kadar falan" dedi. Yaklasik 3 dk'lik cok kisa bir muayne sonrasinda vizeyi aldik.
Hemen sonrasinda tekrar dukkana donunce geri taktim tabi meth kitimi.
Buradan kendime not, 2 sene sonra tekrar gittigimde filtre, oct, tum renkli borular, sargilari, meth kiti falan sokup de gidecegim. Yeter ki bu kadar dikkat cekmesin.