Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

O tampon bıçağı benim arabada da vardı, adım apaçisinden tut it çakala varan boyutlara çıkınca söktüm valla

geçmiş olsun bu arada abi, bence normal bir masraf böyle bir araç için
 

Ekli dosyalar

  • 61D8C7F1-CE52-44F7-89CE-3E9845843F52.jpeg
    61D8C7F1-CE52-44F7-89CE-3E9845843F52.jpeg
    210.2 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Yaklaşık 1 ay önce silindir kapağında gördüğümüz manzaranın tekrar yaşanmaması adına methonol kit uygulamasına giriştim.

Yerli bir markamız olan Bosphorus innovations'ın sahibi Kemal ile geçmişte tanışıklığım vardı. Kendisine meth kit için iletişime geçmiştim, hemen aşağıdaki LCD ekranlı Stage 1,5+ Turbo Meth Kitimizi temin ettik.



Burada Bosphorus İnnovations adına bir parantez açmak isterim. Kendileri ebay ve Aliexpress üzerinden genellikle ihracat şeklinde satış yapan bir firma, 70'ten fazla ülkeye meth kit satışı yapmışlar. Elektronik tasarım ve üretim kendi bünyelerinde yapılıyor. Kiti tamamlayan diğer malzemeleri ise kendi kaynaklarından tedarik ediyorlar.

Montaj için detaylı video çektim ama düzenlemesi vakit alacak. O sebeple şu an için bazı ufak fotolar sadece paylaşayım.

Özellikle elektrik işleri çok fazla ve detaylıydı. Baya bir tesisat çekme, lehimleme işi mevcuttu. Özellikle benim göğüsün ortasındaki sensörleri içeren paneli güncellemem gerekti, çok uğraştırdı. Emme hattına takılacak nozzle'ın oturacığı kısım için ufak bir kaynak işi yapıldı. Kaynak hariç diğer tüm işleri kendim yaptım ve 1,5 günden fazla zamanımı aldım.

Orta panel spagetti görseli:


Aynı panelin toplanmış hali:


Kaput altına eklenmiş olan selenoid valf ve ona bağlı kırmızı meth hattı. Mavi renkli hortumlar ise yeni eklenen vakum hatları.


Bagajın kenarına konulan depo ve çok da görünmeyen pompa:


İlk test sürüşünde selenoid valfin çalışmadığını tespit ettim. Bununla ilgili zaten voltaj koruması diye bir şey olduğunu biliyordum. Eğer aracın sağladığı voltaj 13V'den düşük olabiliyorsa selenoid valf çalışmıyor. Bunu engellemek için selenoid valfi akışın ters yönünde bağlamak yeterli oluyor. Sonrası ise bingoooooo!!!

Test sürüşünde %50 su %50 meth karışımı ile hava sıcaklığı 34C iken, iat 33C idi. Yani meth kit ON/OFF arasında iat'de 10C'den fazla fark var. Ve sürüşte ne aksırma, ne öksürme en ufak bir tuhaflık yoktu. EGT ise yaklaşık 80-100C kadar daha düşük.



Bujilerim biraz eski, onları da yenileyip detaylı loglar alacağım. Akabinde yazılımda avansı biraz açabiliriz, loglara göre hareket edeceğiz.
 
Araba bi mal oldu ya, lpg ile mi çalışsın methanolle mi :D

Valla güzel olmuş meth işi abi, ülkedeki yakıtla methsiz araba yüklemek imkansız.
Meth kousunda deneyimli bir kaç arkadaşa sordum, abi lpg ile çalışınca ne olur diye. Herkes mal gibi kaldı, cevap yok. Böyle bir kombinasyonu deneyen olmamış çünkü memlekette.

Ben denedim ama, canavar gibi EGT, IAT düşüyor :D
 
Methenol kiti tedarik ettiğim Bosphorus Innovations'ın sahibi Kemal, montaj için ingilizce bir video çekmem konusunda bir ricada bulunmuştu. Ben de kamera ve mikrofon konusunda biraz kısıtlı imkanlarla da olsa da, dilim döndüğünce bir şeyletler anlatmaya çalıştım.

Bazı noktalarda ses kalitesi malesef bariz düşüyor. İzlemek isteyenlere kulaklıkla izlemelerini tavsiye ederim.

 
Montaj sonrası zaten ilk denemelerde IAT açısından çok carpıcı bir fark olduğunu zaten belirtmiştim.

Ama gücün geleceği bir başka önemli değişken de avans tabi.

Henüz yazılım meth öncesi pompa benzine göre uygun olan düşük avanslı (max 9 avans) versiyon. O haliyle meth kapalı vs %50 su-meth karışımı ile log aldım. Bu haliyle bile avansda ciddi iyileşme mevcut. Pompa benzininde araç avans açmayı denerken vuruntu algılayıp avansı geri kısıyor, meth'li halinde avansı izin verilen seviyeye hızlıca açabiliyor.


Yakın zamanda yazılımda avans değerlerini tekrar düzenleyeceğiz, o halini ayrıca paylaşırım.
 
Herkese selamlar,

İzmir depremi icin buradan dahi arayan soran olmustu. Herkese oncelikle cok tesekkurler. Cok sukur bizim ailenin hemen hemen hepsi ksk - mememen - foca hattinda oldugundan bir derdimiz olmadi. Ama ben depreme tam olarak su gorseldeki koprunun hemen altinda araba icinde durmus trafikte yakalandim. Gercekten cok korkutucuydu.

Konumuza gelecek olursak, carsamba gunu RSA Utku'dan randevumu alip, avans acma icin kendilerine gittim.

Hatirlayan vardir, daha once meth ile paylastigim log dosyasinda max avans degeri 9 idi. Tabi o deger methsiz, kotu benzine gore ayarlanmis bir degerdi.

Oncelikle 12 avansi denedik, ardindan max 15 avans seklinde yazilimi guncelledik. Pompa benzini ve %50lik meth su karisimi ile sorunsuz sekilde asagidaki logu tekrar tekrar aldik.
Avansin yukseldigi 4800-5000 devir gibi arac resmen bir tik daha one cikiyor, resmen vtec aciyor gibi (dikkat edin, eski hondaciyim) ivmeleniyor.


İzmir'in malum durumundan oturu sure alma gibi bir sansim yakin zamanda olmayacak. İns hayat normale donmeye basladiginda depoya biraz etonol de koyarak sure alip, paylasacagim.
 
Dun vizeye girdim.
Hatta sabah ilk olarak babamin dizel otomatik egea'sini soktum vizeye, kilciksiz gecti.

Bir kac saat sonra ayni istasyona (İzmir Cigli) kendi aracimla gittim. Egzoz icin ise Tuvturk'un hemen arka sokagindaki yerden olcumu yaptirdim. Ne olur ne olmaz diye %20 oraninda etonol koymustum depoya. Spor cat'li egzoz emisyondan sorunsuz gecti oradan. Akabinde Tuvturk'te girdik muayneye. Tabi bagajdaki meth kit deposu direkt dikkat cekti. Sonra da arabanin altinda baya uzun sure bakindilar. Tek kisi iken, arabanin basina 5-6 kisi toplandi. Arabayi didik etmeye basladilar. Sonra yanima gelip arabanin orta susturucusu neden sokuldu diye sordular. Dedim ki, orijinalinde arac tek susturuculu, dilerseniz sase sorgulamasindan cizimleri gosterebilirim dedim. Hatta kaputu acip katalizorun yerinde oldugunu gösterdiğim. Hatta katalizor seramik yunune sarili olmasina ragmen "tamam dediler katalizor yerinde, o acidan sikinti yok" dediler. Egzozdaki tek revizyon spor cat iken, revize yeri hic sorun etmeyip, orijinal olan diger tum kisimlari bu kadar killatmalari da takdire sayandi tabi.

Tum bunlar olurken, biraz genc olan ve artist olarak tanimlayabilecegim bir gorevli arkadas orta susturucunun olmamasi durumuyla ilgili "olmaz oyle sey" dedi, hatta arabanin basindaki elemana "turboya iyi bak, sonradan degismis olmasin" dedi. O arkadasa en derin saygilarimi tekrar iletiyorum buradan.

Araci cikardilar ve aracin muaynesini yapan arkadas meth kitin muayne acisindan uygunsuz oldugunu, yakit sisteminde tadilat olarak algilandigini, onun sokulmesi gerektigini soyledi.

Hatta ikinci kez tekrardan muayne hattinin basina gecmemi isteyip, amirlerinin tekrar bakacaklarini belirttiler. Amirlerin kontrolunde ben de yanastim tekrar. Bu sefer ilgili abiler egzozun susturucunun orijinal oldugunu ve orta susturucunun orijinalden olmadigini kabullendiler. Cunku zaten orta kisimda en ufak bir kaynak izi yok.

Sonrasinda amirlerden birisi ile ozellikle sohbet ettim, kendilerine kusura bakmayin meth kitin sorun yarattigini bilmiyordum diye alttan alan bir tavir sergiledim, ki surecin en basindan itibaren efendiligimi elden birakmadim. O da "size simdi sokme takma masrafi olacak, siz kusura bakmayin ama yapacak bir sey yok" dedi.

Tum montajlari kendim yaptigimi soyleyince amir arkadasin hosuna gitti bir anda kendisiyle modifiye sohbeti yapmaya basladik :D

Hatta meth kitin faydasini ozellikle sordu, neden takiyorsunuz dedi. Yazilimla avans aciyoruz demedim tabi, bir de yazilim da mi gibi bir cumleyle karsilasmayayim diye. Onun yerine motor ic sicakligini cok dusurdugunu vurguladim falan. Kendisi de gelirken sokmemi, buradan ciktiktan sonra ise onlarin kontrolunden ciktigimizi, yani istedigimi yapmami ogutledi.

Sonuc olarak elime sunu tutturdular. İlk basta yakit hattinda tadilat diye biraktiklarini soyleseler de, resmi evraga yansiyan detay biraz sacmaydi.


Hemen dukkana gidip, meth kitin depo, pompa ve nozzle kisimlarini soktum. Bagaj tarafindaki kablo ve hortumlari korleyip arka koltugun altina sakladim. Nozzle'i ve selenoid valfi de sokup, silecek motorunun yanina tikistirma seklinde sakladim. Emme borusundaki deligin ustunu de siyah bant ile kapladim.

Yaklasik 2,5 saat sonra tekrar muayneye girdigimde daha ilimli bir arkadasa denk geldim. Dedim sabahmeth kitten kaldik falan, onu sokup tekrar geldim diye. Eleman daha ilgiliydi, "abi bunlari piyasasi ne kadar falan" dedi. Yaklasik 3 dk'lik cok kisa bir muayne sonrasinda vizeyi aldik.


Hemen sonrasinda tekrar dukkana donunce geri taktim tabi meth kitimi.

Buradan kendime not, 2 sene sonra tekrar gittigimde filtre, oct, tum renkli borular, sargilari, meth kiti falan sokup de gidecegim. Yeter ki bu kadar dikkat cekmesin.
 
Dun vizeye girdim.
Hatta sabah ilk olarak babamin dizel otomatik egea'sini soktum vizeye, kilciksiz gecti.

Bir kac saat sonra ayni istasyona (İzmir Cigli) kendi aracimla gittim. Egzoz icin ise Tuvturk'un hemen arka sokagindaki yerden olcumu yaptirdim. Ne olur ne olmaz diye %20 oraninda etonol koymustum depoya. Spor cat'li egzoz emisyondan sorunsuz gecti oradan. Akabinde Tuvturk'te girdik muayneye. Tabi bagajdaki meth kit deposu direkt dikkat cekti. Sonra da arabanin altinda baya uzun sure bakindilar. Tek kisi iken, arabanin basina 5-6 kisi toplandi. Arabayi didik etmeye basladilar. Sonra yanima gelip arabanin orta susturucusu neden sokuldu diye sordular. Dedim ki, orijinalinde arac tek susturuculu, dilerseniz sase sorgulamasindan cizimleri gosterebilirim dedim. Hatta kaputu acip katalizorun yerinde oldugunu gösterdiğim. Hatta katalizor seramik yunune sarili olmasina ragmen "tamam dediler katalizor yerinde, o acidan sikinti yok" dediler. Egzozdaki tek revizyon spor cat iken, revize yeri hic sorun etmeyip, orijinal olan diger tum kisimlari bu kadar killatmalari da takdire sayandi tabi.

Tum bunlar olurken, biraz genc olan ve artist olarak tanimlayabilecegim bir gorevli arkadas orta susturucunun olmamasi durumuyla ilgili "olmaz oyle sey" dedi, hatta arabanin basindaki elemana "turboya iyi bak, sonradan degismis olmasin" dedi. O arkadasa en derin saygilarimi tekrar iletiyorum buradan.

Araci cikardilar ve aracin muaynesini yapan arkadas meth kitin muayne acisindan uygunsuz oldugunu, yakit sisteminde tadilat olarak algilandigini, onun sokulmesi gerektigini soyledi.

Hatta ikinci kez tekrardan muayne hattinin basina gecmemi isteyip, amirlerinin tekrar bakacaklarini belirttiler. Amirlerin kontrolunde ben de yanastim tekrar. Bu sefer ilgili abiler egzozun susturucunun orijinal oldugunu ve orta susturucunun orijinalden olmadigini kabullendiler. Cunku zaten orta kisimda en ufak bir kaynak izi yok.

Sonrasinda amirlerden birisi ile ozellikle sohbet ettim, kendilerine kusura bakmayin meth kitin sorun yarattigini bilmiyordum diye alttan alan bir tavir sergiledim, ki surecin en basindan itibaren efendiligimi elden birakmadim. O da "size simdi sokme takma masrafi olacak, siz kusura bakmayin ama yapacak bir sey yok" dedi.

Tum montajlari kendim yaptigimi soyleyince amir arkadasin hosuna gitti bir anda kendisiyle modifiye sohbeti yapmaya basladik :D

Hatta meth kitin faydasini ozellikle sordu, neden takiyorsunuz dedi. Yazilimla avans aciyoruz demedim tabi, bir de yazilim da mi gibi bir cumleyle karsilasmayayim diye. Onun yerine motor ic sicakligini cok dusurdugunu vurguladim falan. Kendisi de gelirken sokmemi, buradan ciktiktan sonra ise onlarin kontrolunden ciktigimizi, yani istedigimi yapmami ogutledi.

Sonuc olarak elime sunu tutturdular. İlk basta yakit hattinda tadilat diye biraktiklarini soyleseler de, resmi evraga yansiyan detay biraz sacmaydi.


Hemen dukkana gidip, meth kitin depo, pompa ve nozzle kisimlarini soktum. Bagaj tarafindaki kablo ve hortumlari korleyip arka koltugun altina sakladim. Nozzle'i ve selenoid valfi de sokup, silecek motorunun yanina tikistirma seklinde sakladim. Emme borusundaki deligin ustunu de siyah bant ile kapladim.

Yaklasik 2,5 saat sonra tekrar muayneye girdigimde daha ilimli bir arkadasa denk geldim. Dedim sabahmeth kitten kaldik falan, onu sokup tekrar geldim diye. Eleman daha ilgiliydi, "abi bunlari piyasasi ne kadar falan" dedi. Yaklasik 3 dk'lik cok kisa bir muayne sonrasinda vizeyi aldik.


Hemen sonrasinda tekrar dukkana donunce geri taktim tabi meth kitimi.

Buradan kendime not, 2 sene sonra tekrar gittigimde filtre, oct, tum renkli borular, sargilari, meth kiti falan sokup de gidecegim. Yeter ki bu kadar dikkat cekmesin.

fazla-dikkat-çekiyorsun-yapma_1175322_m.jpg


adsfasdfasd

geçmiş olsun reis :D


2 seneye sen satar çok farklı projelere girişirsin gibi geliyor bana ama olsundu :)
 
Dun vizeye girdim.
Hatta sabah ilk olarak babamin dizel otomatik egea'sini soktum vizeye, kilciksiz gecti.

Bir kac saat sonra ayni istasyona (İzmir Cigli) kendi aracimla gittim. Egzoz icin ise Tuvturk'un hemen arka sokagindaki yerden olcumu yaptirdim. Ne olur ne olmaz diye %20 oraninda etonol koymustum depoya. Spor cat'li egzoz emisyondan sorunsuz gecti oradan. Akabinde Tuvturk'te girdik muayneye. Tabi bagajdaki meth kit deposu direkt dikkat cekti. Sonra da arabanin altinda baya uzun sure bakindilar. Tek kisi iken, arabanin basina 5-6 kisi toplandi. Arabayi didik etmeye basladilar. Sonra yanima gelip arabanin orta susturucusu neden sokuldu diye sordular. Dedim ki, orijinalinde arac tek susturuculu, dilerseniz sase sorgulamasindan cizimleri gosterebilirim dedim. Hatta kaputu acip katalizorun yerinde oldugunu gösterdiğim. Hatta katalizor seramik yunune sarili olmasina ragmen "tamam dediler katalizor yerinde, o acidan sikinti yok" dediler. Egzozdaki tek revizyon spor cat iken, revize yeri hic sorun etmeyip, orijinal olan diger tum kisimlari bu kadar killatmalari da takdire sayandi tabi.

Tum bunlar olurken, biraz genc olan ve artist olarak tanimlayabilecegim bir gorevli arkadas orta susturucunun olmamasi durumuyla ilgili "olmaz oyle sey" dedi, hatta arabanin basindaki elemana "turboya iyi bak, sonradan degismis olmasin" dedi. O arkadasa en derin saygilarimi tekrar iletiyorum buradan.

Araci cikardilar ve aracin muaynesini yapan arkadas meth kitin muayne acisindan uygunsuz oldugunu, yakit sisteminde tadilat olarak algilandigini, onun sokulmesi gerektigini soyledi.

Hatta ikinci kez tekrardan muayne hattinin basina gecmemi isteyip, amirlerinin tekrar bakacaklarini belirttiler. Amirlerin kontrolunde ben de yanastim tekrar. Bu sefer ilgili abiler egzozun susturucunun orijinal oldugunu ve orta susturucunun orijinalden olmadigini kabullendiler. Cunku zaten orta kisimda en ufak bir kaynak izi yok.

Sonrasinda amirlerden birisi ile ozellikle sohbet ettim, kendilerine kusura bakmayin meth kitin sorun yarattigini bilmiyordum diye alttan alan bir tavir sergiledim, ki surecin en basindan itibaren efendiligimi elden birakmadim. O da "size simdi sokme takma masrafi olacak, siz kusura bakmayin ama yapacak bir sey yok" dedi.

Tum montajlari kendim yaptigimi soyleyince amir arkadasin hosuna gitti bir anda kendisiyle modifiye sohbeti yapmaya basladik :D

Hatta meth kitin faydasini ozellikle sordu, neden takiyorsunuz dedi. Yazilimla avans aciyoruz demedim tabi, bir de yazilim da mi gibi bir cumleyle karsilasmayayim diye. Onun yerine motor ic sicakligini cok dusurdugunu vurguladim falan. Kendisi de gelirken sokmemi, buradan ciktiktan sonra ise onlarin kontrolunden ciktigimizi, yani istedigimi yapmami ogutledi.

Sonuc olarak elime sunu tutturdular. İlk basta yakit hattinda tadilat diye biraktiklarini soyleseler de, resmi evraga yansiyan detay biraz sacmaydi.


Hemen dukkana gidip, meth kitin depo, pompa ve nozzle kisimlarini soktum. Bagaj tarafindaki kablo ve hortumlari korleyip arka koltugun altina sakladim. Nozzle'i ve selenoid valfi de sokup, silecek motorunun yanina tikistirma seklinde sakladim. Emme borusundaki deligin ustunu de siyah bant ile kapladim.

Yaklasik 2,5 saat sonra tekrar muayneye girdigimde daha ilimli bir arkadasa denk geldim. Dedim sabahmeth kitten kaldik falan, onu sokup tekrar geldim diye. Eleman daha ilgiliydi, "abi bunlari piyasasi ne kadar falan" dedi. Yaklasik 3 dk'lik cok kisa bir muayne sonrasinda vizeyi aldik.


Hemen sonrasinda tekrar dukkana donunce geri taktim tabi meth kitimi.

Buradan kendime not, 2 sene sonra tekrar gittigimde filtre, oct, tum renkli borular, sargilari, meth kiti falan sokup de gidecegim. Yeter ki bu kadar dikkat cekmesin.
Geçmiş olsun hocam. Bir şey merak ettim; hatırladığım kadarıyla senin araçta gergi var. Aracın altına eğildiklerinde, kaputu açtıklarında bu gergileri gördüklerinde herhangi bir şey demiyorlar mı ? Yanlış bilmiyorsam Mito'nun orjinalinde bu gergiler yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan
Ekli dosyayı görüntüle 31477

adsfasdfasd

geçmiş olsun reis :D


2 seneye sen satar çok farklı projelere girişirsin gibi geliyor bana ama olsundu :)

2 sene uzun zaman tabi. Gonlumde aslinda fk8 type r yatiyor ama degil 2 sene, bu ekonomiyle 10 sene sonra bile zor.

Geçmiş olsun hocam. Bir şey merak ettim; hatırladığım kadarıyla senin araçta gergi var. Aracın altına eğildiklerinde, kaputu açtıklarında bu gergileri gördüklerinde herhangi bir şey demiyorlar mı ? Yanlış bilmiyorsam Mito'nun orjinalinde bu gergiler yok.

Dogrusun abi, gergiler orijinalde yok. On, arka kule ve asagidaki tunel ve travers gergilerine hic birsey demediler. Genel olarak da sikinti olmuyor diye biliyorum zaten.

Geçmiş olsun abi, bakalım 3-4 ay sonra benim de muayene var, başımıza neler gelecek görelim :)

Mumkun oldugunca sadelestir arabayi. Bir kere killatinca, iyicene kurcaliyorlar. Hatta varsa iceriden tanidik bulmaya bak derim.
 
Son düzenleme:
Dun vizeye girdim.
Hatta sabah ilk olarak babamin dizel otomatik egea'sini soktum vizeye, kilciksiz gecti.

Bir kac saat sonra ayni istasyona (İzmir Cigli) kendi aracimla gittim. Egzoz icin ise Tuvturk'un hemen arka sokagindaki yerden olcumu yaptirdim. Ne olur ne olmaz diye %20 oraninda etonol koymustum depoya. Spor cat'li egzoz emisyondan sorunsuz gecti oradan. Akabinde Tuvturk'te girdik muayneye. Tabi bagajdaki meth kit deposu direkt dikkat cekti. Sonra da arabanin altinda baya uzun sure bakindilar. Tek kisi iken, arabanin basina 5-6 kisi toplandi. Arabayi didik etmeye basladilar. Sonra yanima gelip arabanin orta susturucusu neden sokuldu diye sordular. Dedim ki, orijinalinde arac tek susturuculu, dilerseniz sase sorgulamasindan cizimleri gosterebilirim dedim. Hatta kaputu acip katalizorun yerinde oldugunu gösterdiğim. Hatta katalizor seramik yunune sarili olmasina ragmen "tamam dediler katalizor yerinde, o acidan sikinti yok" dediler. Egzozdaki tek revizyon spor cat iken, revize yeri hic sorun etmeyip, orijinal olan diger tum kisimlari bu kadar killatmalari da takdire sayandi tabi.

Tum bunlar olurken, biraz genc olan ve artist olarak tanimlayabilecegim bir gorevli arkadas orta susturucunun olmamasi durumuyla ilgili "olmaz oyle sey" dedi, hatta arabanin basindaki elemana "turboya iyi bak, sonradan degismis olmasin" dedi. O arkadasa en derin saygilarimi tekrar iletiyorum buradan.

Araci cikardilar ve aracin muaynesini yapan arkadas meth kitin muayne acisindan uygunsuz oldugunu, yakit sisteminde tadilat olarak algilandigini, onun sokulmesi gerektigini soyledi.

Hatta ikinci kez tekrardan muayne hattinin basina gecmemi isteyip, amirlerinin tekrar bakacaklarini belirttiler. Amirlerin kontrolunde ben de yanastim tekrar. Bu sefer ilgili abiler egzozun susturucunun orijinal oldugunu ve orta susturucunun orijinalden olmadigini kabullendiler. Cunku zaten orta kisimda en ufak bir kaynak izi yok.

Sonrasinda amirlerden birisi ile ozellikle sohbet ettim, kendilerine kusura bakmayin meth kitin sorun yarattigini bilmiyordum diye alttan alan bir tavir sergiledim, ki surecin en basindan itibaren efendiligimi elden birakmadim. O da "size simdi sokme takma masrafi olacak, siz kusura bakmayin ama yapacak bir sey yok" dedi.

Tum montajlari kendim yaptigimi soyleyince amir arkadasin hosuna gitti bir anda kendisiyle modifiye sohbeti yapmaya basladik :D

Hatta meth kitin faydasini ozellikle sordu, neden takiyorsunuz dedi. Yazilimla avans aciyoruz demedim tabi, bir de yazilim da mi gibi bir cumleyle karsilasmayayim diye. Onun yerine motor ic sicakligini cok dusurdugunu vurguladim falan. Kendisi de gelirken sokmemi, buradan ciktiktan sonra ise onlarin kontrolunden ciktigimizi, yani istedigimi yapmami ogutledi.

Sonuc olarak elime sunu tutturdular. İlk basta yakit hattinda tadilat diye biraktiklarini soyleseler de, resmi evraga yansiyan detay biraz sacmaydi.


Hemen dukkana gidip, meth kitin depo, pompa ve nozzle kisimlarini soktum. Bagaj tarafindaki kablo ve hortumlari korleyip arka koltugun altina sakladim. Nozzle'i ve selenoid valfi de sokup, silecek motorunun yanina tikistirma seklinde sakladim. Emme borusundaki deligin ustunu de siyah bant ile kapladim.

Yaklasik 2,5 saat sonra tekrar muayneye girdigimde daha ilimli bir arkadasa denk geldim. Dedim sabahmeth kitten kaldik falan, onu sokup tekrar geldim diye. Eleman daha ilgiliydi, "abi bunlari piyasasi ne kadar falan" dedi. Yaklasik 3 dk'lik cok kisa bir muayne sonrasinda vizeyi aldik.


Hemen sonrasinda tekrar dukkana donunce geri taktim tabi meth kitimi.

Buradan kendime not, 2 sene sonra tekrar gittigimde filtre, oct, tum renkli borular, sargilari, meth kiti falan sokup de gidecegim. Yeter ki bu kadar dikkat cekmesin.
457d73ec7bf4b4a490e6fb33e5dfb8e8.png


Bu da 11.cisiymiş gibi okudum geçmiş olsun. Muayene işi cidden sıkıntı, hani bunları falan yaşayınca hani şu bazı arkadaşlar var forumlarda yok şöyle kocaman motoru swapladım şunu değiştirdim şöyle sorunsuz geçtim falan diyenlere bir kulak küpesi olmuş.
 
457d73ec7bf4b4a490e6fb33e5dfb8e8.png


Bu da 11.cisiymiş gibi okudum geçmiş olsun. Muayene işi cidden sıkıntı, hani bunları falan yaşayınca hani şu bazı arkadaşlar var forumlarda yok şöyle kocaman motoru swapladım şunu değiştirdim şöyle sorunsuz geçtim falan diyenlere bir kulak küpesi olmuş.
Vallaha dunden beri bi tuhafim. O olmadik sorgulanma psikolojisi falan insani yipratiyor, gereksiz bir gerilim. Bir yandan, ne gerek var ki diyor insan bu kadar cok arabayla ugrasmaya. Direksiyon basina gecince unutuluyor tabi ama :D
 
Vallaha dunden beri bi tuhafim. O olmadik sorgulanma psikolojisi falan insani yipratiyor, gereksiz bir gerilim. Bir yandan, ne gerek var ki diyor insan bu kadar cok arabayla ugrasmaya. Direksiyon basina gecince unutuluyor tabi ama :D
2 yıldan 2 yıla bir aksiyon diye yorumlamak lazım, gereksiz bir gerilim olduğu konusunda hem fikirim ama direksiyon başında onca keyfe 2 yıldan 2 yıla bir günlük işkence de olsun o kadar. ;)Takipteyiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve stan