Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

1614666216214.png



bu arada kontrol ettim şimdi. Mini'ler için önerilen markalardan birinin modeli bu. 2 kanal yeterli duruyor.

Edit : N14'lerde 2 giriş 2 çıkış diye okudum şimdi de.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve stan
Pistten sonra bakimimizi zaten planlamistim.
Diskleri yine mrec'ten almistim, balata olarak ise bu sefer mtec'in sitesinde satilan mintex'i tercih ettim. İngilizler cok met ediyor bu balatalari. Bir de diskin yaninda ciddi uygun fiyatli geldi, o sebeple denemelik aldim.
Yag olarak ise normalde hep 5w 40 kullanirdim. Gecenlerde yaptigim bir arastirmada, ayni motor ve turbo kombinasyonuna sahip 500 abarth, punto abarth gibi araclarda oem yag olarak 10w 50 oneriliyormus. Bu sebeple, sogukken turbonun sagligini da korusun diye 5w 50 de karar kildim ve ilk kez motul marka bir yag aldim. Bakim oncesi kitimiz:
IMG-20210303-200634.jpg


Lastik balata falan soktuk:


Disk tedarik etmistim ama arabanin ustundekiler cok incelmediginden henuz degistirmem diye dusunuyordum. Ama disklere yakindan bakinca fikrim hemen degisti. Son pistte ust uste 5 hotlap attigim olmustu, bunlar frenleri fazla zorlamis.






Bir de guclendirilmis Z rot konusu vardi. Bir suredir arastirmasini yapiyordum. Benim araca uyacak rotillerden buldum. Custom bir govde islettim tornadan bu sayede yukseklik ayarli da oldu. Ve montajladik. Oem z rotlara gore saglamlik acisindan 10 gomlek fark var, yan yana olan fotodanfsrk gozukuyor zaten. Guzel yani ise, ayni Z rot, mito punto, corsa, giulietta ve mini cooper'a uyuyor. Biraz kullanip net faydasini gordukten sonra satisa acacagim bu urunu de.









Gun sonunda jantlari takinca, temiz diskler arka planda cok guzel parladi, her ne kadar jantlar kirli olsa da.
 
Belki daha once satir aralarinda bahsetmisimdir, soğuk havalarda, ozellikle 10C altindaki sicakliklarda dip gaz yaptigimda overboost sorunum mevcuttu. Sirf bu sebepten sıkça n75 valfim de bozuluyordu. Overboost'dan da kasit, 1,5 bar olmasi gereken pek basinc, 5. ve 6. viteste ozellikle 4000 devir civarinda dip gaz yapinca 1,7 - 1,8 barlik basinc goruluyordu. O kadar yuksek basinca da cikinca, n75 artik basinci regule etmeyi basaramiyordu.

Bunu engellemek icin manuel boost controller (mbc) ile bir seyler yapabilir miyim diye arastirma yaparken, nette asagidaki gorseli buldum:
images

Yani, n75'e paralel baglanan bir mbc, dogru basinca ayarlanirsa, talep edilen max basinci gordugu gibi bunu wastegate'e direkt iletiyor.

Uygulamak icin aliex'ten bir mbc siparis edip, guzel pinomatik hortumlar ve baglayacak T baglanti ve dirsekleri aldim. Baglantiyi su sekilde yaptim:


Bir kac deneme sonrasinda overboost'u ortadan kaldiracak ayari buldum, sonuc bekledigimden de basariliydi yani.

Ama onemli bir sorun vardi, soguk havada overboost'u engelleyen mbc ayari, hava isindikca peak basinci da dusuruyordu. Ornegin hava 20C ustune ciktiginda 1,5 bar olmasi gereken basinc 1,3 bar seviyesine dusuyordu. Her sicakliga gore mbc'nin ince ayarini yapmak biraz dertli olacagindan, paralel baglanan mbc'yi diledigim zaman devreden cikarabilecegim bir yapiya gectim. Bunun icin de 12V ile calisan bir pnomatik valfi mbc'nin girisine bagladim:




Her sey toplaninca, sadece asagidaki mavi borular goze carpiyor:


Arabanin icinde de meth kit ekraninin hemen alt yaninda yer alan dugmeye pnomatik valfin beslemesini bagladim, bu sayede hava sicakliginin gun icindeki degisimine gore tek tus ile bu sistemi devreye alip, cikarabilecegim.
 
Benimde bir Alfa sevdalısı olarak yorumum olsun keyifle ve zevkle takipteyim eşe dosta mito aldırasım geliyor:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve stan
abi severek takipteyim aşağıdaki şarkıyı sana hediye ediyorum :D

buram buram emek kokan paylaşımlar :)
Benimde bir Alfa sevdalısı olarak yorumum olsun keyifle ve zevkle takipteyim eşe dosta mito aldırasım geliyor:)

Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Elimizden geldiğince yapıyoruz bir şeyler. Ama bu son eklenti arasanız, bulunamayacak önemli bir teknik detay. Türkçe bir kaynakta bunu anlatmak bana nasip oldu diyelim.

@arif65 sen de hoşgeldin bro. Giu'nun konusunu açarsın inş en kısa zamanda.
 
Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Elimizden geldiğince yapıyoruz bir şeyler. Ama bu son eklenti arasanız, bulunamayacak önemli bir teknik detay. Türkçe bir kaynakta bunu anlatmak bana nasip oldu diyelim.

@arif65 sen de hoşgeldin bro. Giu'nun konusunu açarsın inş en kısa zamanda.
inşallah en kısa zamanda bismillah derim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Hafta sonu yasaklarinda en onemli aktivitem tabiki araba yikama.

Cesme, hortum gibi olanaklar yok. O sebeple kapi onu araba yikama adetim aslinda yoktu. Ama bir abimin tavsiyesi ile, cift kova + devasa bir ibrik tedarik ettim. Bir de kopuk basmalik ufak bir el pompasi. Her pazar keyifle araba yikiyorum artik kapi onunde.

Muhtesem ibrik ve sonuc:


Baska bir aci ve arkadaki Egea'miz:


Bir de hizli cilamiz:
 
Fark etmissnizdir belki, arabaya pek kozmetik konusunda ekleme yapan birisi degilim aslinda.

Ama MiTo'nun marspiyel konusnda eksikligi ilk gunlerinden beri gozumu tirmaliyordu.

Malum, yurt icinde uygun fiyatli bir sey bulmak da mumkun olmadigindan, bayadir erteliyordum.

Teknik anlamda arabaya yapilabilecekler azaldikca, marspiyele butce ayirip, Almanya'da aradi alisveris yaptigim bir siteden Lester marka orijinal marspiyelleri siparis ettim. Ozellikle kargo ucretinin ptt anlasmasindan oturu uyguna gelmesi guzel oldu.

İlk olarak marspiyeli piano black'e boyattim. On tampon alt kenarindaki siyah boya, arka diff, ayna kapaklari ve camlarin koyu tonu ile uyumlu olmasini hedefledim. Bugun de tam bir kapanma aktivitesi olarak, yazligin kapisinin onunde once arabayi guzelce yikayip, marspiyelleri montajladim.

İlk marspiyeli montajlarken baya uzun surdu, tam oturma pozisyonunu bulmam biraz ugrastirdi dogrusu. İkincisi ise cocuk oyuncagi kivaminda oldu. On ve arka tarafta alindan ikiser vida ve yan panelde boylu boyunca silikon ile montajladim.

Su an silikonun saglikli tutmasi icin ustunde bolca kagit bant mevcut. Bu hali ile gorseller:






 
Son düzenleme:
Eline sağlık abi, alışveriş yaptığın güvenilir siteleride yazsan cok güzel olur bizde nimetleniriz belki :D

Favori sitem diyebilirim, ingiliz menseli arkadaslar:

Bir baska ingiliz, bunlar da iyidir:

Alman italyancilarin bulusma noktasi, marsoiyelleri bunlardan aldim:

Fren icin tek adresim, tavsiye ederim bu irlandali arkadaslari:

Benim kule gergisi imalatina badlamamin sebebi italyan arkadaslar da bunlar. Vok pahalilar ama urunleri iyi. Kotu patron is sahibi yapti hesabi, sadece bir kez siparis gectim, sonrasi ayni tasarimlari referans alip kendi uretimime dondu:

Poliuretan bushing konusunda dunya lideri powerflex ve onun alternatifi strongflex. Powerflex bariz pahali. Onlardan sadece sanziman takozu bushing'i aldim. İngiliz forumlarindan okudugum kadari ile strongflex polonyali ve powerflex'in hemen hemen taklidi uretimler yapiyor. Fiyat baya iyi, yorumlar da guzel. Atrongflex bushing kitim yolda, 1 aya takip yorumlarimi paylasirim.

Cikma oem parcada avruoanin merkez ussu olan polonyanin sitesi, allegro. Sikinti su ki, turkiye'ye direkt kargo gondermiyorlar. Arada ihtiyac oldugunda polonya baglantisi olan arkadaslar araciligi ile dolayli yolda alisveris yapiyorum. Ama bir kez 500₺ lik ate ceramic fren balatalirim 4 tane gelmesi gerekirken 3 tane geldi, cop oldu yani. Gumruge dilekce falan yazdik ama bir sey cikmadi. Riskli bir prosedur yani.

Ve tabi aliex. Temel imalat tekniklerine bagli her turlu basit elektronik ve mekanik (intercooler, boru, sensor gibi) parcalar icin en iyi adres.
 
abi marşpiyellerin hayılrı olsun çok güzel olmuşlar , aksesuar iyidir, göz zevki bir sonraki projeler için gaz verme tepkisi yaratıyor 😁
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bayadir aklimda olan kaliper boyama isini dun itibari ile basladim.

Normalde boya islerinde ciddi beceriksiz biriyimdir, o sebeple biraz cekincem vardi. Ama biraz arastirma yapip ise daldim.

Motip'in kaliper boyasi, beyaz alfa romeo kaliper sticker'i ve yine Motip'in akrilik vernigi temin ettim. Biraz da zimpara tabi.

İlk etapta janti cikardim, goruntu bu sekilde:


Zimpara ile elimden geldigince ustun koru temizlik yaptim. Sonra da oto sampuani ve balata spreyi ile temizlik yaptim.


Akabinde bant ile maskeleme:


İlk kat:


Akabinde 2. ve 3. kat sonrasi tertemiz ve puruzsuz bir yuzey:


Bu noktadan sonra hayatimin malliklarindan birisini yaptim. Soyle ki; alfa sticker'ini yapstirdim, vernik diye elimdeki spreyi kalipere siktim. Ama elimdeki sprey vernik degil, gri astar boyasiymis :(
O an yuzumu ben bile merak ediyorum, bir cuval incirin berbat edilisi falan...

Duzeltmek icin soktum alfa stickerini ve hafiften zimpara yapip tekrar bir kac kat boya attim ama yuzey cok dalgali oldu, icime sinmedi.

Sabaha kadar birakip, iyice kurumasini bekledim. Sabah yuzeyi hafif zimparalayip, iki kat daha boya attim. Sticker'i yapistirim, bu sefer dogru vernigi basmayi basardim :D


Davlumbazi ve amortisoru hafiften temizleyip fotoladim tekrar:


Bunca zamanda sadece sag kaliperi yaptim yani, ins yarin da sol kaliper. Bir de yerdeki boya lekelerini de bir sekilde temizleyecegim, kamu malina zarar vermis olmayalim yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R