Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

geçmiş olsun, olaydan önceki son yazan olduğumdan nazar etmediğimi belirteyim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bugun pazar olmasina ragmen uzun bayram tatili öncesi oldugundan sanayide cogu yer acikti. İlk olarak on camin uzayan catlak bolgesinde ucunu cizdirdim ki, catlak fazla uzamasin.

Sonrasinda da direksiyonda hafif saga cekme vardi. Cogu mitoda bu olay malesef var, rot ayari duzgun olmasina ragmen, elektrikli direksiyonun kalibrasyonu oturu yapabiliyor.

Sorunu cozmek icin babamim dukkanladaki multiecuscan laptopu alip, ilgili obd baglanti kablosuyla beraber yola ciktim.
SAVE_20210718_153258.jpg


Yolda araba saga cekerken direksiyon acisini 1,44° olarak gosteriyordu, ilgili ekran ornek goruntusu:
SAVE_20210718_153250.jpg


Sonrasinda arabayi duz bir yere cekip, direksyonu -1,44° pozisyonuna getirip, asagidaki sayfadan tekrar kalibre ettim. Sonrasinda test surusune cikinca, aracin ok gibi duz gittigini gordum.
SAVE_20210718_153241.jpg
 
Bugun pazar olmasina ragmen uzun bayram tatili öncesi oldugundan sanayide cogu yer acikti. İlk olarak on camin uzayan catlak bolgesinde ucunu cizdirdim ki, catlak fazla uzamasin.

Sonrasinda da direksiyonda hafif saga cekme vardi. Cogu mitoda bu olay malesef var, rot ayari duzgun olmasina ragmen, elektrikli direksiyonun kalibrasyonu oturu yapabiliyor.

Sorunu cozmek icin babamim dukkanladaki multiecuscan laptopu alip, ilgili obd baglanti kablosuyla beraber yola ciktim.
Ekli dosyayı görüntüle 36301

Yolda araba saga cekerken direksiyon acisini 1,44° olarak gosteriyordu, ilgili ekran ornek goruntusu:
Ekli dosyayı görüntüle 36303

Sonrasinda arabayi duz bir yere cekip, direksyonu -1,44° pozisyonuna getirip, asagidaki sayfadan tekrar kalibre ettim. Sonrasinda test surusune cikinca, aracin ok gibi duz gittigini gordum.
Ekli dosyayı görüntüle 36305
Abi helal olsun. Kendi aracın bozulduğunda kendin tamir edebilmek çok güzel olsa gerek. Tekrar tebrik ediyorum.
 
Tatilde bodruma gidip geldim. Giderken de donerken de cok gazlamadim, insani kullandim. Giderken ful lpg'de, donerken de ful benzinde geldim. Her iki seferinde de yol bilgisayarinda tuketim 9.5lt/100km gosterdi. Egzantirikli araba malesef yakiyor yani, lpg olmasa devamli benzinde binmek ciddi yorar.

Bugun de mahallede arabanin arkasini havaya kaldirip, aylar once kivirttirdigim arka viraj demirinin braketi icin olcu aldim. Bir aksilik olmazsa eksik parcalari bu hafta toplayip, hafta sonuna da sanayide azicik kaynak ve montaj islerini yaparim.
SAVE_20210725_191020.jpg


SAVE_20210725_191009.jpg
 
Herkese selamlar,

Sase gergisi olarak tek eksigimiz arka viraj demiri kalmisti. Torsiyonlu arabada arka viraj demiri mi olur demeyin, adamlar yapmislar:

Bilirsiniz, oem viraj demirleri genellikle ici dolu demirden yapilir, ayni suspansiyon yayi gibi bir malzeme kullanilip, sadece farkli bir formda imal edilir. Arkaya yapilacak bir viraj demirinde, dolu demir kullanma gibi bir imkanim olmadigindan, bu isten yillardir uzak duruyordum.

Almanya'kule gergisi sattigim bir giulietta ve mito sahibi bir kullanici ile baya whats app arkadasi olduk. Arabaya bisi yapinca birbirimize foto atiyoruz, fikir alisverisinde bulunuyoruz falan. Bir gun bu sohbetlerin birinde konu arka viraj demirine geldi. Kendi MiTo'sunda yukarida linkini paylastigim arka viraj demiri mevcutmus. Sordum hemen demirin kalinligi nasil, ici dolu mu falan diye. İci bos, 3mm et kalinligina sahip, dis capi 21mm olan duz boru oldugunu soyledi. Yani benim MiTo on kulesini yaptigim demirin aynisi. O gun itibari ile malzeme toplamaya basladim.

İlk etapta amortisor alt kenarina baglanacak metrik 12 vidayi uzatip, ona uygun bir dana goz alip taktim. Hatta bunu aylar onca yapmistim, o dana goz vida bosta durdugundan saga sola carpip ses yapmasin diye bir cirt kelepce ile eanagozlun ucunu amortisor govdesine sabitlemistim.

Sonrasinda asil 21mm lik boru icin olculari alip, manisa'da boruyu kivirttirmistim. Araba ustunde yaklasik olculere bakip, sonra evin deposuna kaldirmistim.

Gectigimiz hafta sonu itibari ile de, iki tane 4mm et kalinligina sahip 35*60mm uzunlugunda kulagi lazerde kestirdim, montaj deligini ama sonra arac ustunde olcu alacagimdan lazerde kestirmemistim. Yine gectigimiz hafta, viraj demirini arka dingile tutturacak olan 2 adet 3,5" (dingilin kalinligi bu kadar) 2 adet de 1" agir yuk kelepcesi siparis ettim. Ama cim, iki kelepceyi birbirine birlestirip, kelepcenin birisi dingile baglanacak, digeri de viraj demirini tutacak.

Tum malzemeler olunca bu sabah sanayiye gidip, bizim egzozcu Suat abinin egzoz cukurunda ise basladim.

İlk is olarak agir yuk kelepceleirini birlestirdim. Ama boylari biraz uzun geldi gozume, o sebeple asagidaki fotoda alt kenardaki gibi kucuk kelepcenin baglanti braketinin boyunu kesip tekrar kaynatarak kisalttim. İki kelepcede de ayni islemi yaptik.



Kelepceleri ilk montajladiktan sonraki goruntu:




Sonrasinda braketin kaynak konumunu belirlemek icin viraj demirini kelepcelere takip olcu aldim:


Braketleri kaynatip, montaj noktalarini deldik:


En son herseyi takip, guzel guzel tum vidalari sıktım, suruse hazir hale geldi. Hatta viraj demirini, amortisor alt kenarlarini disari dogru itecek sekilde gergin montajladim.












Henuz guzel virajlarda deneme firsatim olmadi arabayi. Kullandikca hissettigim farklari yazarim.

Bir de tabi boyasini henuz yapmadim viraj demirinin. Soyle bir hafta kadar falan kullanip, iyicene deneyimleyince, sokup oyle boyatacagim.
 
Herkese selamlar,

Sase gergisi olarak tek eksigimiz arka viraj demiri kalmisti. Torsiyonlu arabada arka viraj demiri mi olur demeyin, adamlar yapmislar:

Bilirsiniz, oem viraj demirleri genellikle ici dolu demirden yapilir, ayni suspansiyon yayi gibi bir malzeme kullanilip, sadece farkli bir formda imal edilir. Arkaya yapilacak bir viraj demirinde, dolu demir kullanma gibi bir imkanim olmadigindan, bu isten yillardir uzak duruyordum.

Almanya'kule gergisi sattigim bir giulietta ve mito sahibi bir kullanici ile baya whats app arkadasi olduk. Arabaya bisi yapinca birbirimize foto atiyoruz, fikir alisverisinde bulunuyoruz falan. Bir gun bu sohbetlerin birinde konu arka viraj demirine geldi. Kendi MiTo'sunda yukarida linkini paylastigim arka viraj demiri mevcutmus. Sordum hemen demirin kalinligi nasil, ici dolu mu falan diye. İci bos, 3mm et kalinligina sahip, dis capi 21mm olan duz boru oldugunu soyledi. Yani benim MiTo on kulesini yaptigim demirin aynisi. O gun itibari ile malzeme toplamaya basladim.

İlk etapta amortisor alt kenarina baglanacak metrik 12 vidayi uzatip, ona uygun bir dana goz alip taktim. Hatta bunu aylar onca yapmistim, o dana goz vida bosta durdugundan saga sola carpip ses yapmasin diye bir cirt kelepce ile eanagozlun ucunu amortisor govdesine sabitlemistim.

Sonrasinda asil 21mm lik boru icin olculari alip, manisa'da boruyu kivirttirmistim. Araba ustunde yaklasik olculere bakip, sonra evin deposuna kaldirmistim.

Gectigimiz hafta sonu itibari ile de, iki tane 4mm et kalinligina sahip 35*60mm uzunlugunda kulagi lazerde kestirdim, montaj deligini ama sonra arac ustunde olcu alacagimdan lazerde kestirmemistim. Yine gectigimiz hafta, viraj demirini arka dingile tutturacak olan 2 adet 3,5" (dingilin kalinligi bu kadar) 2 adet de 1" agir yuk kelepcesi siparis ettim. Ama cim, iki kelepceyi birbirine birlestirip, kelepcenin birisi dingile baglanacak, digeri de viraj demirini tutacak.

Tum malzemeler olunca bu sabah sanayiye gidip, bizim egzozcu Suat abinin egzoz cukurunda ise basladim.

İlk is olarak agir yuk kelepceleirini birlestirdim. Ama boylari biraz uzun geldi gozume, o sebeple asagidaki fotoda alt kenardaki gibi kucuk kelepcenin baglanti braketinin boyunu kesip tekrar kaynatarak kisalttim. İki kelepcede de ayni islemi yaptik.



Kelepceleri ilk montajladiktan sonraki goruntu:




Sonrasinda braketin kaynak konumunu belirlemek icin viraj demirini kelepcelere takip olcu aldim:


Braketleri kaynatip, montaj noktalarini deldik:


En son herseyi takip, guzel guzel tum vidalari sıktım, suruse hazir hale geldi. Hatta viraj demirini, amortisor alt kenarlarini disari dogru itecek sekilde gergin montajladim.












Henuz guzel virajlarda deneme firsatim olmadi arabayi. Kullandikca hissettigim farklari yazarim.

Bir de tabi boyasini henuz yapmadim viraj demirinin. Soyle bir hafta kadar falan kullanip, iyicene deneyimleyince, sokup oyle boyatacagim.
Eline sağlık. Ben de basit tasarımlı arka süspansiyonda viraj demirini ilk kez Connect'te görüp şaşırmıştım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi selam, benim araba da torsiyon ama arkada whiteline arb var, gerçekten inanılmaz etkisi oluyor, faydasını hissedeceğinden adım gibi eminim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve stan
Bugun piste girdim, hava 41C idi. O sebeple hic zorlamadim arabayi duzluklerde devir çevirmedim, viraj oncelerinde ayagimi gazdan cektim vesaire, sert fren bile yapmadim. Ama bir kac kritik virajda arabayi zorlayip, arka viraj gergisini test ettim. Daha oncesinde gaza oturup kilidi kullanarak daha cok kafayi iceri sokarken, simdi gazi kullanmazken bile kafayi rahatcana iceri soktugumi fark ettim.

Ama arka viraj demirini bastan, farkli bir malzeme kullanarak tekrar yapabilirim, biraz arastirma yapacagim o konuda.

En teknik virajlardan biri olan Egem'i donerken distan boyle gozuktu bugun, direksiyon basinda da, "cok iyisin beeee" diye arabama bahiriyordum :D

 
Gecen hafta bahsettigim 4140 celiginden manisa sanayisinde 25mm capinda bulup aldim. Ayrica viraj demiri montaj braketlerini de yumusaklik sertlik ayari imkani vermesi icin biraz daha uzatip iki delikli olarak lazerde tekrar kestirdim. Bugun Menemen babamin dukkana gidip, babamin cok yakin arkadasi olan demirci Ahmet Amca'ma durumu anlatinca, 4140 celigini her turlu kivarabilecegi soyledi. Sonrasinda fotodaki gibi hidrolik boru kivirma makinesinde kalip kullanmada, isil islem yapmadan sadece referans olcu ile bari kivirdik. O andan bir foto:


Sonrasinda egzozcu Suat Abi'mde braketleri kaynattik.


Braketleri kaynatip, barin fazlasini kesince eski ile yeni viraj demirini yan yana fotografladim.




Eski dedigim viraj demirinin bukumunde biraz fazla mudahale vardi, o sebeple hafif yamukluklari vardi. Zaten eski viraj demiri ici bos demir ve 21mm et kalinligina sahipken, yenisi ici dolu yay celigi ve 25mm olması mukavemetinde elle bile hissedilir fark mevcut. İki viraj demirini yere diklemesine koyup, vucudumla yuklendigimde yeni demir cok az yaylanirken, eskisi ise ciddi miktarda esniyor.

Sonrasinda kendim aracima gecen haftaki gibi yeni viraj demirini montajladim. Farkli olarak, dingil uzerinde viraj demirini tutan kelepcelerde tofasin 25mm'lik viraj demiri burclarini kullandim, daha saglikli oldu.






Gun sonu arabayi yikattiktan sonra viraj demirini boylu boyunca gosteren su fotoyu cektim:


Bir kac hafta bu sekilde kullandiktan sonra bir ara sokup boyaya da verecegim viraj demirini.
 
Gecen hafta bahsettigim 4140 celiginden manisa sanayisinde 25mm capinda bulup aldim. Ayrica viraj demiri montaj braketlerini de yumusaklik sertlik ayari imkani vermesi icin biraz daha uzatip iki delikli olarak lazerde tekrar kestirdim. Bugun Menemen babamin dukkana gidip, babamin cok yakin arkadasi olan demirci Ahmet Amca'ma durumu anlatinca, 4140 celigini her turlu kivarabilecegi soyledi. Sonrasinda fotodaki gibi hidrolik boru kivirma makinesinde kalip kullanmada, isil islem yapmadan sadece referans olcu ile bari kivirdik. O andan bir foto:


Sonrasinda egzozcu Suat Abi'mde braketleri kaynattik.


Braketleri kaynatip, barin fazlasini kesince eski ile yeni viraj demirini yan yana fotografladim.




Eski dedigim viraj demirinin bukumunde biraz fazla mudahale vardi, o sebeple hafif yamukluklari vardi. Zaten eski viraj demiri ici bos demir ve 21mm et kalinligina sahipken, yenisi ici dolu yay celigi ve 25mm olması mukavemetinde elle bile hissedilir fark mevcut. İki viraj demirini yere diklemesine koyup, vucudumla yuklendigimde yeni demir cok az yaylanirken, eskisi ise ciddi miktarda esniyor.

Sonrasinda kendim aracima gecen haftaki gibi yeni viraj demirini montajladim. Farkli olarak, dingil uzerinde viraj demirini tutan kelepcelerde tofasin 25mm'lik viraj demiri burclarini kullandim, daha saglikli oldu.






Gun sonu arabayi yikattiktan sonra viraj demirini boylu boyunca gosteren su fotoyu cektim:


Bir kac hafta bu sekilde kullandiktan sonra bir ara sokup boyaya da verecegim viraj demirini.
Elinize sağlık, güzel proje olmuş. Yalnız boyadan önce şu işaretlediğim, ortadaki burçların sağ ve sol taraflarına düz kaynakla veya segman tarzı bir şey kaynatarak demirin burçlar içinde sağ-sol hareketini kısıtlayacak bir engel yapmanızı tavsiye ederim. Belki bir zararı olmasa da çirkin bir görüntüye sebep olabilir.

2.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: kekum34 ve MTZ
Elinize sağlık, güzel proje olmuş. Yalnız boyadan önce şu işaretlediğim, ortadaki burçların sağ ve sol taraflarına düz kaynakla veya segman tarzı bir şey kaynatarak demirin burçlar içinde sağ-sol hareketini kısıtlayacak bir engel yapmanızı tavsiye ederim. Belki bir zararı olmasa da çirkin bir görüntüye sebep olabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 36485
Cok teşekkürler. Dedigin detayi anladim hocam, zaten orijinal urunde de benzer bir detay var. Dedigin gibi boya oncesinde hallederim o detayi da.
 
Arka viraj demirini gectigimiz hafta dingile temas edecek kadar yakin montajlamistim. Bu sebeple sehir icinde dolasirken, ufak tefek cukurlarda bile carpisan dingil ile viraj demiri ciddi ses yapiyordu. Bugun onu tekrar sokup, ters cevirip, biraz da mesafe birakarak tekrar montajladim.





Bir de hazir arabanin altindayken, daha once aliex'ten siparis ettigim geri vites ledini de taktim.
Orijinal vs led lamba:


Gun isiginda bile oldukca kuvvetli yanan led:
 
Son düzenleme:
Arka viraj demirini gectigimiz hafta dingile temas edecek kadar yakin montajlamistim. Bu sebeple sehir icinde dolasirken, ufak tefek cukurlarda bile carpisan dingil ile viraj demiri ciddi ses yapiyordu. Bugun onu tekrar sokup, ters cevirip, biraz da mesafe birakarak tekrar montajladim.





Bir de hazir arabanin altindayken, daha once aliex'ten siparis ettigim geri vites ledini de taktim.
Orijinal vs led lamba:


Gun isiginda bile oldukca kuvvetli yanan led:
Led lambalar gece geri park ederken çok yardımcı oluyor. Normalde halojenler kadar dayanmıyorlar fakat geri lambası çok az çalışacağı için sıkıntı olacağını sanmıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve stan
Abi selam, arb ve z rot ile ilgili güzel bi yazı buldum, herkese tavsiye edilir :)

bu arada, bende heavy duty z rot var, mümkünse onu da upgrade etmek lazım.

Heavy duty Z rot konusunu onlere yaptim zaten, pek cok mito ve giulietta'ya da sattim hatta :)
2 sayfa oncesinde detayli fotolar da mevcut.
IMG-20210304-161525.jpg


Arka viraj demiri icin zaten oldukca kisa ve yine kalin sayilabilecek bir govdeye sahip danagozler kullandim. Onlar da heavy duty sayilir yani.
 
Abi selam, fark ettim, tam onu editliyodum :D valla maşallah, izmir e yolun düşse de senle pist yapsak
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Yakin zamanda Ulku Park ekibi kendi garajlarina 2 adet Corsa E OPC aldi, bunlari yaris ve pist gunlerinde kiraliyorlar.

MiTo ile Corsa E ortak sase olduklarindan, Muhammed Ali'ye kendi aracim icin yaptigim sase gergileri, viraj demirleri ve z rotlardan bahsettim. OPC'de bunlarin tur suresi acisindan ise yarayip yaramadigini anlamak icin dun piste gidip, benim MiTo'yu lifte aldik.



MiTo'nun ustundeki tunel gergisi, arka viraj demirini soktuk. Elimde fazladan on travers gergisi de vardi, hepsini OPC'ye taktik.



OPC'yi, clio cup sampiyonlugu da bulunan Fatih Gocer kullandi. Kendisi yarisci aileden gelen ve karting gecmisi olan genc bir arkadasimiz. Kendisini zaten insta'da Ulku Park'in gonderilerinde goruyordum, tanismis olduk, cok da guzel oldu.



Daha ilk ciktigi gibi, pist oldukca kirli olmasina ragmen, kendisinin en iyi suresinden yarim saniye daha hizli dondu. 3 tur sonrasi kenari gelince, lastik basinclarinin oldukca kotu oldugunu ve hatta sol arka lastiginin asiri dusuk oldugunu gorduk. Lastik basinclarini duzeltip tekrar cikinca, corsa icin oldukca iyi bir sure olan 1:14:495 ile dondu, kendi best suresinin 1 saniye daha iyisi yani. Surus hissiyati olarak da gergilerle aracin ozellikle arkanin cok daha kontrollu kaydirilip, kafanin iceri dalmasini sagladigi seklinde yorumda bulundu Fatih.

Kisacasi, pistin OPC'lerini geriyoruz artik. Bu sekilde profesyonel ellerde tur suresi iyilesmesini olcmus olmak da bugune kadar yaptigim iyilestirmelerin kiymetini anlamak acisindan faydasi oldu
 
Ulku Park'in Corsa OPC'leri icin tum seti bugun sabah teslim ettim.


Bunlari yaparken bir de kendi gergilerimin boyalarini yenileyip, aldigi darbelerle yamulan on travers gergisini de degistirdim.

Arka viraj demirini ilk kez boyayip montajladim.








Arka kule gergisi de yeniden boyandi:


DNA motorsport'tan yaklasik 4 yil once satin aldigim ve tum bu seruvenin baslamasina sebep olan travers gergisinin son hali:


Onu da kendi uretimimiz olan gergi ile yeniledim: