Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

1 yili gecti, baya memnunum asym 5'ten. Hatta alirken @sinan a sorumustum, hakikaten o kadar iyi mi diye. Gercekten iyi demisti oylelikle almistim. Gecmiste PS4 de kullanmistim, onunla esdeger bence.
Burada da çok kez tavsiyesini vermişimdir bu lastiğin. Hatta kendim de tercih edecek olsam bu modeli tercih ederdim. Günlük kullanım - performanslı sürüş dengesinde mükemmel bir lastik. Allah kaza bela göstermesin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bayadir aklimda olan kaliper boyama isini dun itibari ile basladim.

Normalde boya islerinde ciddi beceriksiz biriyimdir, o sebeple biraz cekincem vardi. Ama biraz arastirma yapip ise daldim.

Motip'in kaliper boyasi, beyaz alfa romeo kaliper sticker'i ve yine Motip'in akrilik vernigi temin ettim. Biraz da zimpara tabi.

İlk etapta janti cikardim, goruntu bu sekilde:


Zimpara ile elimden geldigince ustun koru temizlik yaptim. Sonra da oto sampuani ve balata spreyi ile temizlik yaptim.


Akabinde bant ile maskeleme:


İlk kat:


Akabinde 2. ve 3. kat sonrasi tertemiz ve puruzsuz bir yuzey:


Bu noktadan sonra hayatimin malliklarindan birisini yaptim. Soyle ki; alfa sticker'ini yapstirdim, vernik diye elimdeki spreyi kalipere siktim. Ama elimdeki sprey vernik degil, gri astar boyasiymis :(
O an yuzumu ben bile merak ediyorum, bir cuval incirin berbat edilisi falan...

Duzeltmek icin soktum alfa stickerini ve hafiften zimpara yapip tekrar bir kac kat boya attim ama yuzey cok dalgali oldu, icime sinmedi.

Sabaha kadar birakip, iyice kurumasini bekledim. Sabah yuzeyi hafif zimparalayip, iki kat daha boya attim. Sticker'i yapistirim, bu sefer dogru vernigi basmayi basardim :D


Davlumbazi ve amortisoru hafiften temizleyip fotoladim tekrar:


Bunca zamanda sadece sag kaliperi yaptim yani, ins yarin da sol kaliper. Bir de yerdeki boya lekelerini de bir sekilde temizleyecegim, kamu malina zarar vermis olmayalim yani.
Eline sağlık Rahmi. Bak orada senin custom zrot ile amortisör kolu arasında biraz boşluk var. Kaput doldu diye çok şaapma, bak oralara da birşeyler sığar he. Bi düşün bence.
 
eline sağlık abi çok başarılı olmuş :) bir sonraki renklenecek yer külbütör kapağı diyebilr miyiz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Yarin pist var. O sebeple persembeden semi slick nankang AR1'lerimi takmistim. Bugun de fren hidroligimi yeniledik. On salincaklarin poliuretan bushingleri takabildik. Arkalari baska zamana ins.
Bir de aks kecelerinden hafif bir yag kacagi vardi, onlari da yeniledik.
Bazi fotolar bugunden, ilk olarak bugunjn kahramanlari:

Balatalar bugun degil de, pistten sonra bitecek olan su an arabanin ustundeki mintex balatalara yedek olsun diye aldim. Balatalar bagajda yatiyor yani.

On salincaktaki 200.000km'yi gormus orijinal bushingler:




Pistonda yeni bushingleri caktiktan sonra foto cekmeyi atlamisim malesef. Sadece arac ustune montajli halinin fotolari mevcut:



1gl00i3.jpg


Son olarak gunun bonusu, bir baska mitoyu daha tam set gergiledik. Onun gergilerini takarken bir hatira pozumuz:
 
Pazar gunku pisttn once kamber vidalari ile one ayar yapmaya calismistik. Fakat cumartesi aksam ustu gun sonuna denk geldiginden cok detayli bakamamistik. Sagda -1, solda ise -0,3 kamber olmustu, mecburen oyle birakmistik, pistte bu kadar sacma bir ayara ragmen denge basariliydi dogrusu.

Bugun ise oglen vakti lastikciye tekrar gidip, Apo dayi ustamizla (cocuklugumdan beri tanirim kendisini) detayli inceledik kamber ayarimizi.

Apo dayi'nin elinde kamber vidalari ve delici bakislari:


Kamber vidasinin da linki burada, merak edenlere sunayim:

Vidayi sokup yakindan baktik, pul tarafinda ezilme olmus ve pullari yanlis tarafa koymusuz daha once (cumartesi gunu montaji ben yapmistim, suclu benim).

Vidalari yenileyince, her iki tarafta da -2,5 dereceye kadar kamber verebildigimizi gorduk. Son ayarda her iki tarafa da -1,6 derece kamber verip sabitledik.

Ayrica onler icin ebc yellow stuff balata siparisi verdim, ebc TR distiribitoru olan Aras Dincer sağolsun benim icin getirtecek yellow stuff balatalari. Ebc disk veya balata almayi dusunenler muhakkak Aras Dincer'den fiyat alsin. Oncesinde fiyat arastirmasi yapmistim cunku, almanya, ingiltere ve italya sitelerinden getirtmekten daha avantajlı bir fiyat veriyor kendisi.

Bu da aksam vakti mahallede sokak arasi pozu:
 
Son düzenleme:
Daha once boyadigim on kaliperlerden sonra, arka kaliperleri de ayni sekilde motip kaliper boyasi ile boyadim bugun. Oncesinde zimpara ve balata spreyi ile temizlik yaptim. Sonra da 3 kat sprey ve tek kat vernik ile isi bitirdim.

Arka kaliperler ufacik oldugundan, varligi yoklugu belli degil ama, is olsun diye yaptik;)




 
Son düzenleme:
Son bir haftadir hava devamli 40C civarinda. Zaten cok gazlamamaya ozen gosteriyorum. Hatta oglen vakti dip gaz yaptiginizda, normalda 1,5-1,4 bar turbo basinci olmasi gerekirken, ancak 1,3-1,2 bar basinc gorebiliyorum.
Dikkat etmeme ragmen, motor yedek su deposunun kenarlarinda antifirizli su biriktigini fark ettim. Gozle gorulur bir patlak catlak yoktu. Bugun detayli bakinca, deponun hortum baglanti noktasinin dibinden cok kucuk kacak yaptigini gordum.
Menemen sanayide punto ortak parca originali ricambi logolu su deposunu 200₺ ye alip ellerimle montajladim.

Eski vs yeni depo:


Final:
 
Bugun ilk kez arabanin balatalarini kendim degistirdim. Gercekten brembo kaliperin balatalarini degistirmek cok kolay bir islemmis. Balatayi takmak icin bijonlari sokmek bariz daha zormus.

Ozellikle kendim sokuo taktim, cunku artik pist icin ebc yellow stuff balata kullanacagim. Onu sadece piste giderken takacagim. Elim alissin diye bugun gunluk kullanima uygun ferodolari kendim taktim.

Balatalari sokmek icin, kaliperin onunde yer alan pimleri, 4mm capina sahip bir karsi pinindayayip, kucuk cekic darbeleriyle cikariyorsun yerinden.

Cikan mintex balata (1 kez pist gordu, max 3.000km de yol yapti) ile sifir km ferodo balatalarin yan yana goruntusu:
SAVE_20210715_165139.jpg

Bu da kaliper ustunde sifir balatalarimiz:
SAVE_20210715_165150.jpg


Ardindan otobana cikip, yaklasik 150 ile 5 kez ust uste hafif sert fren yapip, akabinde sakince soguttum. Rodaji da yapmis olduk yani.

Son olarak on logom solmustu, yenisiyle degistim onu da. İkisi de Aliex isi, yaklasik 6 ayda bir degistiriyorum boyle.
SAVE_20210715_165124.jpg
 
Çok güzel bir araç hep kullanmak istemişimdir, önceki yıllarda ben de almayı düşünmüştüm, iki kapılı araç sevenler için pek fazla bir seçenek yok ama ya otomatik olmadığından bu araçlarda ya da ben olanı bulamadığımdan vazgeçmiştim. Piste çıkıp elinizden iş gelmesi büyük avantaj, jantların rengide güzel olmuş tebrikler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Çok güzel bir araç hep kullanmak istemişimdir, önceki yıllarda ben de almayı düşünmüştüm, iki kapılı araç sevenler için pek fazla bir seçenek yok ama ya otomatik olmadığından bu araçlarda ya da ben olanı bulamadığımdan vazgeçmiştim. Piste çıkıp elinizden iş gelmesi büyük avantaj, jantların rengide güzel olmuş tebrikler.
İyi dileklerin icin teşekkürler. Cok nadir olsa da otomatik 170hp'lik qv'ler var. Ayrica 135 hp'lik multiair versiyonun da otomatigi mevcut ama sayi olarak yine cok fazla degiller.

Bu arada dun otobanda, belki de 10 boy otemdeki arabadan seken tas on camimi once nokta olarak catlatti, bir kac dakika sonra da catlak yuruyup, yaklasik 25cm boyuna ulasti. Yaklasik 2,5 sene once de boyle birsey olmustu, cami kaskodan yenilemistik. Yine kasko kapsamında bayramdan sonra cami yenileyecegim.
SAVE_20210716_232249.jpg