Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

29 ocakta ülküde time trial varmış. Mito'yu gerçek manada o gün deneyimlemiş olacağız. Herkesi izmire bekleriz, güzel bir etkinlik olacak gibi.

Not: bugün sonunda evladımız doğdu, herkesin sağlığı yerinde çok şükür. Hayat gerçekten artık çok farklı.
Abi allah analı babalı büyütsün bahtı açık olur inşallah :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
29 ocakta ülküde time trial varmış. Mito'yu gerçek manada o gün deneyimlemiş olacağız. Herkesi izmire bekleriz, güzel bir etkinlik olacak gibi.

Not: bugün sonunda evladımız doğdu, herkesin sağlığı yerinde çok şükür. Hayat gerçekten artık çok farklı.

Çok sevindim, Normal doğum mu oldu. Allah Analı babalı büyütsün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Çok sevindim, Normal doğum mu oldu. Allah Analı babalı büyütsün.
Evet, normal doğum oldu çok şükür. Salıyı çarşaöbaya bağlayan gece 12de hastaneye geldik, hafif sancıları vardı eşimin. Sabaha karşı suni sancıyı da verdiler, üstüne epidural anestezi yapıldı. Sabah 11de oğlan doğdu. Doğuma ben de girdim hatta, gerçekten ömür boyu unutulmayacak bir andı. Allah herkese nasip etsin.
 
Bugün Mito'm ile ilk kez piste çıktım.
İzmir Ülkü'deki time trşal etkinliği, benim İzmir'de bugüne kadar gördüğüm en büyük kalabalığa ev sahipliği yaptı.
Gerçekten çok özel araçlar vardı, ben de 155hp'lik warm hatch'imin keyfini çıkarmaya çalıştım.
5'er turdan toplam 3 seansa katıldım, her seansta tur zamanım 1 saniyeden fazla iyileşti.
İlk çıkış best timi: 1:13:7xx
ikinci çıkış best time: 1:12:430
üçüncü çıkış best time: 1:11:789

iyi seyirler...
 
Bugün Mito'm ile ilk kez piste çıktım.
İzmir Ülkü'deki time trşal etkinliği, benim İzmir'de bugüne kadar gördüğüm en büyük kalabalığa ev sahipliği yaptı.
Gerçekten çok özel araçlar vardı, ben de 155hp'lik warm hatch'imin keyfini çıkarmaya çalıştım.
5'er turdan toplam 3 seansa katıldım, her seansta tur zamanım 1 saniyeden fazla iyileşti.
İlk çıkış best timi: 1:13:7xx
ikinci çıkış best time: 1:12:430
üçüncü çıkış best time: 1:11:789

iyi seyirler...

Hedef 1.10 un altına düşmek[emoji1303]


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
@ibougur M2 1:03 ile günün en iyi zamanını yaptı. M4'ün sahibi eleman ise sadece piyasa yapmaya gelmiş, tek seans kasmadan girip, kaçtı.

@DuzboruDownpipe bugün için hedefin 1:12'ler idi, 1:11'leri görüp hedefimi aştım. 1:10 veya çok az altı da olası bir hedef. İnş bir dahaki sefere.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ibougur
İşte hem yeni bir pozisyona geçmiş olmam hem de oğlanın doğumu sebebiyle kendime ayırdığım vakit normal olarak ciddi seviyede azaldı. Yaklaşık 1 ay önce LPG ustam ile yapmak üzere sözleştiğimiz enjektör değişimi işlemini ancak bugün yapabildik.
Araca yeni taktığımız enjektörler tam olarak aşağıdakiler ve bunlar "hızlı enjektör" diye geçiyormuş.
Eski enjektörler, araç "N" modundayken ancak 3400rpm'e kadar sağlıklı çalışıp, sonrasında benzine geçiyordu. Yeni enjektör ise "N" modunda tüm devir bandında çok sağlıklı şekilde çalışmayı başarıyor. "D" modunda ise sadece dip gaz durumlarında tekleme yapıyor, belki ince ayar çekilerek, "D" modunda da tamamen LPG ile çalışması sağlanabilir ama, aracı fazla zorlamamak adına "D" modunu özellikle sadece benzin ile kullandığımdan, onun pek üstünde durmadık.
Yani, yeni enjektörler sayesinde arabayı günlük hayatta gerçekten %100 LPG ile kullanılır hale getirdik.
Hayırlısı...
V05zMZ.jpg


Burada bir de dip not bırakayım: Atiker, ustalarını toplayıp Tayland'a eğitime göndermiş, benim usta da o kafiledeymiş. 8 gün boyunca eğitim vermişler ve tam olarak bu enjektörleri kullanarak 4.4lt'lik bir araca lpg uygulaması yapmışlar.
 
Son düzenleme:
@stan abi senden bir şey isteyebilir miyim? Turbo motolarla ilgili ister istemez hala kafamda soru işareti var tüp ile alakalı. Ustana bir gün sorar mısın, tsi lere bu işlemleri veya benzerlerini yapıyorlar mı? Fiyat ne kadar, randuman alınabiliyor mu?
 
Son düzenleme:
Bugün arabayla biraz dolaşıp detaylı test ettim. 4500-5000 rpm arasında tekleme diyemem ama hafif bir kesiklik bazen yapabiliyordu.
Zaten yüksek devirde lpg ile arabayı zorlamak içime pek sinmiyordu. O sebeple tekrar ustaya uğradım ve 4400 rpm'den sonra benzine geçmesi şeklinde sistemi revize ettik.
Zaten 4400rpm'de 6. vitesde 160-170km/h falan yapıyor. yani güzel bir ayar oldu;)
@Ugur ustaya özellikle sordum, kendisinin eski aracı tsi passat CC'miş ve benzinde kullanmış, şu anda da Tuscon 1.6 turbo benzinli kullanıyor. İkisini de benzinle kullanmış. Bu araçlar direk enjeksiyon olduğundan standart sistemler olmuyor, sıvı lpg sistemleri takılması gerekiyor diye belirtti. Atiker'in şu an sıvı lpg kiti geliştirme aşamasındaymış, çıkınca Tuscon'a takacağını belirtti.
Yani TSI'da lpg konusunda gerçekten çok çetrefilli. Sıvı lpg takıp kullandığını iddia edenler var ama ben hiç deneyimlemedim ya da birebir görmedim.
 
Bugün arabayla biraz dolaşıp detaylı test ettim. 4500-5000 rpm arasında tekleme diyemem ama hafif bir kesiklik bazen yapabiliyordu.
Zaten yüksek devirde lpg ile arabayı zorlamak içime pek sinmiyordu. O sebeple tekrar ustaya uğradım ve 4400 rpm'den sonra benzine geçmesi şeklinde sistemi revize ettik.
Zaten 4400rpm'de 6. vitesde 160-170km/h falan yapıyor. yani güzel bir ayar oldu;)
@Ugur ustaya özellikle sordum, kendisinin eski aracı tsi passat CC'miş ve benzinde kullanmış, şu anda da Tuscon 1.6 turbo benzinli kullanıyor. İkisini de benzinle kullanmış. Bu araçlar direk enjeksiyon olduğundan standart sistemler olmuyor, sıvı lpg sistemleri takılması gerekiyor diye belirtti. Atiker'in şu an sıvı lpg kiti geliştirme aşamasındaymış, çıkınca Tuscon'a takacağını belirtti.
Yani TSI'da lpg konusunda gerçekten çok çetrefilli. Sıvı lpg takıp kullandığını iddia edenler var ama ben hiç deneyimlemedim ya da birebir görmedim.

dti'ı sattıktan sonra alıcağım arabayı senin ustana götürücem abi :D
 
Bugün arabayla biraz dolaşıp detaylı test ettim. 4500-5000 rpm arasında tekleme diyemem ama hafif bir kesiklik bazen yapabiliyordu.
Zaten yüksek devirde lpg ile arabayı zorlamak içime pek sinmiyordu. O sebeple tekrar ustaya uğradım ve 4400 rpm'den sonra benzine geçmesi şeklinde sistemi revize ettik.
Zaten 4400rpm'de 6. vitesde 160-170km/h falan yapıyor. yani güzel bir ayar oldu;)
@Ugur ustaya özellikle sordum, kendisinin eski aracı tsi passat CC'miş ve benzinde kullanmış, şu anda da Tuscon 1.6 turbo benzinli kullanıyor. İkisini de benzinle kullanmış. Bu araçlar direk enjeksiyon olduğundan standart sistemler olmuyor, sıvı lpg sistemleri takılması gerekiyor diye belirtti. Atiker'in şu an sıvı lpg kiti geliştirme aşamasındaymış, çıkınca Tuscon'a takacağını belirtti.
Yani TSI'da lpg konusunda gerçekten çok çetrefilli. Sıvı lpg takıp kullandığını iddia edenler var ama ben hiç deneyimlemedim ya da birebir görmedim.
Teşekkürler abi bilgilendirme için :)