Audi'yi bilmiyorum ama VW'de sıfır aracı teslim alım sırasındaki merasimler dışında premium gösteren bir şey yok. BMW ve Mercedes'in çok farklı hizmetleri oluyor müşterisine. Bindiğim araçlar arasında özellikle Lexus, Jaguar, Audi ve Mercedes'te arabaya bindiğiniz anda kalite farkını hissediyorsunuz.
Yıllarca Ford sahibi olduğumuz için bulunduğumuz şehirdeki serviste premium muamele gördüğümüz doğrudur. Ama ne olursa olsun servisleri de arabaları premium değildi, olmaya çalışıyor, olamıyor. Servis personeli de vasat. Araç teslim etmeden önce kontroller yapıyorlar, bir yığın sorunu arkalarından biz buluyoruz. ABD'de farklı yerdedir belki ama buralarda premium değil.
Opel zaten servislerinden hiç utanmayarak en başta kaybediyor. Sattıkları arabalar hakkında da açık açık konuşursam, forumdaki Opel sahiplerini rencide ederim.
Fransızlarda durum nedir hiç bilmiyorum ama satış tarafında gördüğüm izlenim hiç iyi değildi.
Mazda premium takılmaya çalışıyor ama bayiler arasında uçurum var. Arabaları tam premium olacak, satış sonrası müsade etmiyor.
Fiat da satışta galerici, satış sonrasında oto sanayi kıvamında samimi =)
Honda göçen arabaların arkasında durmadığından beri benim için yok hükmünde zaten, premium filan olamaz.
Komik gelecek ama bulunduğumuz şehirde premium olmaya çalışan bir Seat servisi var. Yıllardır müşterisini mağdur etmemeye çalışıp memnuniyet sağlamaya çalışıyor. O da arabanın kendisinden kaybediyor
En şaşırtıcı olanı da Toyota. Premium markaların süslü hizmetlerinin hemen hepsini Toyota'dan duyuyorum. Araba yalıtımı ve konforu zayıf dayanıklı halk arabası üretiyor ama hizmeti Türkiye standartlarında premiumdur. O yüzden Lexus markasının premium hissinden şüphe etmem.