Konu dağılmasın diye buraya taşıdım.
Abim yıllanmış arabada lpg olayı şimdikiler gibi de değil. Şimdiki motorların bazıları fabrikasyon olarak lpg'ye uyumlu üretiliyor. Ona göre yüksek ısı dayanımlı supaplar, pistonlar, gömlekler yapılıyor. Malzeme teknolojisi eskiye göre çok daha ileride ve bu şekilde spesifik düzenlemeler olabiliyor. Eski arabalarda durum böyle değil ki. Direk olarak "benzine göre şöyle iyi böyle güzel motor yaptık" deyip her marka kendine göre geliştirmeler yaptı ve kendince güzellemelerle sattı. O yüzden lpg'ye karşı dayanımı şimdiki motorlar kadar olamıyor.
Şu ana kadar yazdıklarım o motorların 0 km halleri için geçerli. Daha bir de bunun yıllanması eskimesi var. Eski motorlarda ince yağ koyunca direk yağ eksiltme yaşanır. Temel sebebi pistonların, kapak contalarının, gömleklerinin belli ölçüde aşınmasıdır; hatta bu aşınma kompresyon oranını düşürür yani kabaca motoru güçten düşürür. Bu zaten lpg'den bağımsız eskime. Sağlam motoru güçten düşüren lpg, böyle aşınmış yıpranmış motora ne yapmaz? Bunun dışında 20 yıl boyunca kaç farklı elde kaç farklı şekilde kullanıldı belli değil. Her kullanan çiçek gibi mi kullandı bilemezsin, o lpg montajı kaç kere yapıldı söküldü bilemezsin. O motor ve çevre elemanları lpg'nin sebep olduğu ek ısınmadan ötürü ne kadar fazladan aşınma yaşadı bilemezsin.
Zaten 0 km arabada bile hala lpg'yi öneremiyorum, motor lpg yakarken çektiği çile hala içime sinmiyor. Haydi bu benim şahsi meselem diyelim, ama 20 yıllık bir arabada yukarıdaki değişkenlerden ötürü lpg'yi asla önermem.