Dsg sorunu devam ediyor mu? sorusu biraz yanlış bence. Sorunlu olan şanzımandan çok bunu kullanım amacımız ve kullandığımız yer. Dsg (çift kavrama) şanzımanların çıkış mantığı spor otomobillerin, özellikle pistte v.s hızlı vites atmasıdır, yanlış bilmiyorsam ilk defa Porshe'de kullanıldı. Vw aldı bunu sattığı bütün otomobillere uyguladı. (İbizada falan şanzıman arabanın toplam değerinin 3 te 1'i ediyordur herhalde, mantığın sakatlığına bak.) Yakıt fiyatı ve trafikten dolayı muzdarip olan Türkiye pazarına da Doğuş özellikle; dizel+otomatik versiyonunu; tüketim, sağlamlık .v.s diyerek pazarladı. Bizim özellikle büyükşehirlerde yaşayan; orta gelirli, beyaz yakalı homo plazacus insanımız hemen bu araçlardan almaya başladı, nede olsa Alman malıydı, Almanlar sorunlu mal üretmezdi. (Üretirler abicim. Almanların asıl sıkıntısı aşırı özgüvenli olmalarıdır, bu onların genel mantığında olmasaydı 2. dünya savaşında Rusya'ya dalmazlar, şuan Amerikanın yerinde onlar dünyanın 1 numarası olurlardı. neyse bu kadar alternatif tarih geyiği yeter. Philip k. Dick The Man in The High Castle, merak edenler devamını buradan okuyabilir.) İşin özü; çift kavrama şanzımanları sıkışık trafikte kullanmak bu şanzımanın çalışma mantığına tamamen ters olduğu için iyileştirilse de sorun çıkaracaktır. Bide ömründe manuel araç kullanmamış, (çünkü bu şanzımanın mantığı hepimizin bildiği gibi manuel şanzımana dayanıyor.) ablalarımız vw polo iyiymiş diyerek alıp bunları şehir içi trafikte kullanarak işlerine gitmeye çalışıyorlar. Sonra yokuşta, ışıkta yarı kavrama da arabayı tutuyor, kavrama 10.000 km de güm. Ablam ne uğraşıyorsun al bir micra fıstık gibi vites mites derdin yok, bak işine. vites, oranlar, dişliler v.s ne olduğunu bilmiyorsun bilmem kaç mili saniyede vites atsa ne olur. Neyse arkadaşlar; Şehir içinde araç kullanıyorsanız cvt alın, çoğunlukla şehir içi arada uzun yolda yapıyorsanız tork konventörlü alın. çoğunlukla uzun yol yapıyorsanız manuel alın. hep uzun yol yapıyorum, arada da piste v.s girecem diyorsanız dsg alın.
Ben şahsen Tork konventörlüden şaşmam, o ayrı konu.
Firmalar şu an daha sorunsuz ve performansta sunabilen tork konventörlülere mecburen geçiyorlar, bu elektirikli araçlar yaygınlaşana kadar muhtemelen böyle devam edecek. sonrasında zaten şanzıman out.