Dsg Sorunu Devam Ediyor Mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan melih398
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tork konvertörlü de yerinde saymıyor. Günümüzde Aisin'in 6 ileri tork konvertörlü şanzımanını bir çok araçta görebilirsiniz. Aracı hantallaştıran ve yakın tüketimini arttıran tklar eskide kaldı. Hyundai i10, i20 ve Opel Corsa dışında da eski tip tk şanzımanlar satıştaki bir araçta kalmadı bildiğim kadarıyla.
 
Haklısınız da benim bahsettiğim şey şu. Mesela 7 ileri bi dsg yerine 7 ileri bi tork konvertörlü konmuyor. Ha belki mühendislikle alakalı başka bi konu vardır bilemiyorum pek

Kısaca şöyle özetleyeyim, aynı vites sayısında çift kavrama belki daha ekonomiktir diyorum. Çünkü sizin dediğiniz araçların da (mini ve smartı bilmiyorum kaç vites ama onlar da ucuza oynayan araçlar değil) çoğunluğu düşük vites sayısı + atmosferik kombinasyonundaki araçlar
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bunun bir de boyut meselesi. Sanırım tk lar daha büyük ve daha ağır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Haklısınız da benim bahsettiğim şey şu. Mesela 7 ileri bi dsg yerine 7 ileri bi tork konvertörlü konmuyor. Ha belki mühendislikle alakalı başka bi konu vardır bilemiyorum pek

Kısaca şöyle özetleyeyim, aynı vites sayısında çift kavrama belki daha ekonomiktir diyorum. Çünkü sizin dediğiniz araçların da (mini ve smartı bilmiyorum kaç vites ama onlar da ucuza oynayan araçlar değil) çoğunluğu düşük vites sayısı + atmosferik kombinasyonundaki araçlar
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tork konvertörlü şanzımanlar, planet dişli mekanizmalarıyla çalışır. Dört ileri olanlar iki set planet dişli(toplamda beş dişli eder) iki-üç set kavrama ve fren barındırır. Beş veya altı ileri yapmak için bir set daha, altıdan sonra 7-8 yapmak için bir set daha dişli koymak gerekiyor. İnanılmaz karışıyor şanzıman. Kontrol ünitesi de karmaşık hale geliyor. İşim gereği 10 ileri tork konvertörlünün şemasını gördüm. Başım ağrıdı :)
 
Tork konvertörlü şanzımanlar, planet dişli mekanizmalarıyla çalışır. Dört ileri olanlar iki set planet dişli(toplamda beş dişli eder) iki-üç set kavrama ve fren barındırır. Beş veya altı ileri yapmak için bir set daha, altıdan sonra 7-8 yapmak için bir set daha dişli koymak gerekiyor. İnanılmaz karışıyor şanzıman. Kontrol ünitesi de karmaşık hale geliyor. İşim gereği 10 ileri tork konvertörlünün şemasını gördüm. Başım ağrıdı :)
Valla benim çok üstünde durduğum konular değil şuan manuel mantıklı geldiği için. Sadece tahminlerimi söylemiştim ama galiba biraz da haklıyım dediğiniz gibi vites eklendikçe karmaşıklaşıyor + pahalanıyor

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
Bizde ablam için dsg dizel bi golf 6 aldık 10.000km kadar yaptık sadece kalkışlarda biraz geç kavrıyor onun dışında bir problemi yok.Ama yinede VAG'ı hiç sevmiyorum. :D
 
Şimdi konuşmayayım diyorum da, maalesef tutamayacağım kendimi. Yahu bir kullanıcı neden bunlarla uğraşsın ki? O kadar uğraşan adam Manueli alıp geçer yani. Diğer markaların otomatik viteslerinde sorunsuzluk varken, DSG nereden hakediyor bu ilgiyi?

Bunların dışında, artık DSG teknolojisi de çok gelişti. Tabii ki hiç bir zaman bir tork konvertörlü şanzımanlar kadar sağlam olmayacak fakat insan gibi kullanarak sorun çıkarmayacak seviyeye geldi diye düşünüyorum. Tek-tük vakalar dışında uzun zamandır DSG sorunu duymadım yeni otomobillerden.
Bu neyin kini nefreti üstad? Dsg yi savunmuyorum ki. Şanzuman ortada ve böyle kullanılması gerekiyor. Sevene...
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
Bu neyin kini nefreti üstad? Dsg yi savunmuyorum ki. Şanzuman ortada ve böyle kullanılması gerekiyor. Sevene...
Bir nefretim yok, yanlış anlaşılmışım. DSG ile bir sorunum da yok. Sadece belli kurallarla kullanılması gereken bir şanzıman olmasına karşıyım. Diğer otomobillerde bunu yapmaya gerek yok iken, DSG'nin neden böyle bir ayrımı olsun ki diyorum.

DSG aslında sorunsuz, sadece bizim insanlarımız kullanmayı bilmiyor diyen insanların görüşlerine karşıyım yani. DSG sorunluydu, muhtemelen artık çözdüler. Eskiden sorunluydu ve insanların bunu kabul etmemesi mantıklı gelmiyor bana...
 
Manuele almaktansa spora almayı tercih ediyorum ben birinci vites 30 da falan değişiyor spor modda normalde 8 km hızda 2 ye takıyor.

Bende spora alinca 1’den 2’ye atisi D ile birebir ayni kaliyor. Obur viteslerde devri geciktiriyor ama 1. viteste hemencecik atiyor. Bazi konularda ciddi anlamda gerizekali bi sanziman.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan
2015 A3 1.6 TDI ile yaklaşık 45 bin kmdir sorunsuz devam ediyorum. Bazen soğukken ve D-R vitesleri arasındaki geçişlerde saçmalaması dışında herhangi bir sorun yaratmıyor. Parka almadan önce aracın yükünü el freni üzerine vermeye ya da araba tam durmadan D-R vitesleri arasında geçiş yapmamaya dikkat ediyorum. Bunlar dışında trafikte herhangi birşeye özellikle dikkat etmiyorum.
Yalnız bana kalırsa, DSG şehir içi kullanılacak bir araba için uygun değil . Şimdiye kadar aracımı şehirler arası kullandığım için çok sorun etmiyordum. Ama artık şehir içinde daha fazla kullanıyorum. Dolayısıyla bazı durumlarda rahatsız edici olabiliyor. Sözün özü, günlük kullanım için iyi bir tork konventörlüyü DSG'ye tercih ederim :)
 
ayrıca tork konvertörlü şanzıman kullanan araçların büyük çoğunluğu şanzıman kısmında başka firmalara bağımlılar. anlaşmalarında bir pürüz çıksa ve feshedilse bmwlerin şanzımanlarının geleceği bir anda muallakta kalabilir.
DSG'ler BorgWarner argeli ve üretimli, Vag'a lisanslanmış şanzımanlar. Teknik olarak %100 Vag'ın değil yani. Dolayısıyla bu sıkıntı Vag'da da var. Ki şirketler kafalarına göre "biz daha size şanzıman yapmıyoruz" diyemezler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Konuda yazılanların tamamını okuyamadım lakin şöyle bir örnek verebilirim;
Yaklaşık 2.5 sene Polo 1.2 TSI Dsg tecrübem oldu. 2015 modeldi. Çok büyük sorun yaşamadım. Yaşadığım tek sorun bazen vitesi N konumuna getirdikten sonra tekrar D konumuna getirdiğimde gaz yememesi ve hareket etmemesiydi. O şekilde alan kişiyi bilgilendirerek sattım. Ancak Dsg'nin yarattığı sorunların en büyüğü inanın psikolojik. Hassas olduğunu o kadar hissediyorsunuz ki aman bir şey olmasın, yarı kavrama yapmasın vs. diye özen göstermekten aracın keyfini alamaz oldum. Şimdi ise İnsignia GS 1.6 TurboD AT6 kullanıyorum. O kadar rahatım ki. En azından kafam rahat. Vites geçişleri de öyle aman aman yavaş değil. Tabi ki bu durum İnsignia'daki şanzımanın daha iyi olduğu manasına gelmez. Bozulabilir hatta Dsg'den daha büyük sorunlara yol açabilir, ihtimaldir. Ancak tüm koşullar sabitken benim gözümde durum bu şekilde..
 
Dsg sorunu devam ediyor mu? sorusu biraz yanlış bence. Sorunlu olan şanzımandan çok bunu kullanım amacımız ve kullandığımız yer. Dsg (çift kavrama) şanzımanların çıkış mantığı spor otomobillerin, özellikle pistte v.s hızlı vites atmasıdır, yanlış bilmiyorsam ilk defa Porshe'de kullanıldı. Vw aldı bunu sattığı bütün otomobillere uyguladı. (İbizada falan şanzıman arabanın toplam değerinin 3 te 1'i ediyordur herhalde, mantığın sakatlığına bak.) Yakıt fiyatı ve trafikten dolayı muzdarip olan Türkiye pazarına da Doğuş özellikle; dizel+otomatik versiyonunu; tüketim, sağlamlık .v.s diyerek pazarladı. Bizim özellikle büyükşehirlerde yaşayan; orta gelirli, beyaz yakalı homo plazacus insanımız hemen bu araçlardan almaya başladı, nede olsa Alman malıydı, Almanlar sorunlu mal üretmezdi. (Üretirler abicim. Almanların asıl sıkıntısı aşırı özgüvenli olmalarıdır, bu onların genel mantığında olmasaydı 2. dünya savaşında Rusya'ya dalmazlar, şuan Amerikanın yerinde onlar dünyanın 1 numarası olurlardı. neyse bu kadar alternatif tarih geyiği yeter. Philip k. Dick The Man in The High Castle, merak edenler devamını buradan okuyabilir.) İşin özü; çift kavrama şanzımanları sıkışık trafikte kullanmak bu şanzımanın çalışma mantığına tamamen ters olduğu için iyileştirilse de sorun çıkaracaktır. Bide ömründe manuel araç kullanmamış, (çünkü bu şanzımanın mantığı hepimizin bildiği gibi manuel şanzımana dayanıyor.) ablalarımız vw polo iyiymiş diyerek alıp bunları şehir içi trafikte kullanarak işlerine gitmeye çalışıyorlar. Sonra yokuşta, ışıkta yarı kavrama da arabayı tutuyor, kavrama 10.000 km de güm. Ablam ne uğraşıyorsun al bir micra fıstık gibi vites mites derdin yok, bak işine. vites, oranlar, dişliler v.s ne olduğunu bilmiyorsun bilmem kaç mili saniyede vites atsa ne olur. Neyse arkadaşlar; Şehir içinde araç kullanıyorsanız cvt alın, çoğunlukla şehir içi arada uzun yolda yapıyorsanız tork konventörlü alın. çoğunlukla uzun yol yapıyorsanız manuel alın. hep uzun yol yapıyorum, arada da piste v.s girecem diyorsanız dsg alın.
Ben şahsen Tork konventörlüden şaşmam, o ayrı konu.
Firmalar şu an daha sorunsuz ve performansta sunabilen tork konventörlülere mecburen geçiyorlar, bu elektirikli araçlar yaygınlaşana kadar muhtemelen böyle devam edecek. sonrasında zaten şanzıman out.
 
Son düzenleme:
Şehirler arası 7 litre yakıyor 50bin km de başağrıtmaktan daha fazla masraf çıkarıyor :D